Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Od Maroka až po Dakar 2025: Sledujte, ako Dacia prepíše históriu rallye!

1.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DaciaUK). Tím Dacia Sandriders, po triumfálnom debute v Maroku, smeruje na Dakar 2025 v Saudskej Arábii s veľkými ambíciami. Značka Dacia už dávno neznamená len...

1.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DaciaUK).

Tím Dacia Sandriders, po triumfálnom debute v Maroku, smeruje na Dakar 2025 v Saudskej Arábii s veľkými ambíciami.

Dacia: ďalším cieľom je Dakar 2025.
Foto: youtube.com/@DaciaUK

Značka Dacia už dávno neznamená len dostupné vozidlá. Po modernizácii svojho modelového portfólia, vrátane tretej generácie modelu Duster a predstavenia robustnejšej Dacie Bigster, vstúpila táto automobilka v roku 2024 aj na športovú scénu. Svoj talent predviedla hneď pri premiére v prestížnom šampionáte W2RC (Majstrovstvá sveta v rallye). Hlavnou hviezdou sa stala nová Dacia Sandrider – štýlová a výkonná dunová bugina kategórie T1+ s pohonom všetkých kolies. Tento výnimočný stroj, hneď na úvod, triumfoval na Rallye du Maroc pod vedením legendárneho Nassera Al-Attiyaha.

Výkonnostný benzínový motor

Model Sandrider poháňa výkonný 3.0-litrový V6 motor s dvojitým preplňovaním, vyvinutý značkou Nissan. Táto kompaktná bugina s dĺžkou 414 cm a šírkou 229 cm je navrhnutá pre maximálnu stabilitu a minimalizáciu rizika prevrátenia. Je postavená na robustnom rúrkovom podvozku a jej karoséria je vyrobená z ľahkých uhlíkových vlákien. Celková hmotnosť vozidla nepresahuje podľa predpisov 1 950 kg. Motor poskytuje výkon 360 k a krútiaci moment 539 Nm, ktoré sa pomocou šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky prenášajú na všetky štyri kolesá. Obrovské pneumatiky BF Goodrich na 17-palcových diskoch skvele zvládajú aj tie najnáročnejšie púštne podmienky. Interiér je, ako sa na pretekárske vozidlo patrí, minimalistický, no ponúka ideálne podmienky na navigáciu a jazdu v nehostinných saudskoarabských dunách. Hoci Sandrider používa benzínový pohon, Dacia sa zaviazala k udržateľnosti – využíva syntetické palivá, vyrobené spoločnosťou Aramco z ekologického vodíka a oxidu uhličitého.

Smelosť a spolupráca

Na projekte Dakar sa podieľa celý koncern Renault, vrátane dizajnérskeho centra Dacie a technického zázemia Alpine Motorsport, pričom vývoj a pretekársku podporu zabezpečuje renomovaná britská spoločnosť Prodrive. Tím posilnil aj legendárny jazdec Sébastien Loeb, deväťnásobný majster sveta v rallye, ktorý na Dakare už päťkrát stál na stupňoch víťazov.

Loeb sa vyjadril k nadchádzajúcim výzvam: „Štartovať na Dakare s tímom Dacia Sandriders je pre mňa nesmierne vzrušujúce. Pracovali sme tvrdo, aby sme boli pripravení na túto výzvu, a teraz, keď sa preteky blížia, je napätie na vrchole. Naším cieľom je, samozrejme, víťazstvo, no vieme, že Dakar je nepredvídateľný a každý detail hrá rolu. Verím, že naše skúsenosti budú našou najväčšou výhodou. Ideme do toho naplno a viem, že celé naše zoskupenie je na to pripravené. Dakar 2025 bude určite nezabudnuteľný.“

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

SUV za cenu hatchbacku? EMC 7 dokazuje, že kvalita nemusí stáť majland!

Audi Q5 Sportback 2025: Dizajn, ktorý uchváti. Výkon, ktorý ohúri!

Suzuki na Dakare 2025 s vodíkovým autom


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ferrari sa vracia ku koreňom: Manuálna prevodovka opäť ožíva!

5.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/JoshBryan:). Talianska automobilka prekvapuje fanúšikov návratom k tradícii po 13 rokoch. Radosť z jazdy víťazí nad číslami výkonu. Posledným Ferrari…

Čínsky bojový dron: Váži len kilogram, ale zmení vojnu navždy

5.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TSViPhoto). Nová technológia z Číny môže prevrátiť spôsob vedenia boja. Nevinne vyzerajúci prístroj v sebe skrýva smrtiacu silu a pokročilú…

Vesmírna ríša Elona Muska: Miliardár na prahu vytvorenia vlastného mesta v Texase

5.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@IndiaTodayGlobal). Zamestnanci SpaceX budú rozhodovať o vzniku mestečka Starbase, ktoré by mohlo byť pod kontrolou najbohatšieho muža planéty Vesmírna ríša…

Najväčší elektromobil sveta brázdi morské vlny: Gigantický elektrický trajekt ohúri každého

5.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@IncatTasmania). Austrálska spoločnosť Incat spustila na vodu impozantný elektrický trajekt, ktorý sa pýši titulom najväčšieho elektrického dopravného prostriedku na planéte.…

Nemecké automobilky v kríze: Volkswagen a Mercedes hlásia dramatický prepad ziskov

5.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/svetlichniy_igor). V prvom štvrťroku 2025 zaznamenali nemecké automobilové giganty výrazný pokles - čínsky trh a špeciálne náklady ich ťahajú ku…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov