Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Volkswagen Golf 2024: áno, stále je to symbol segmentu C. Testovacia jazda

5.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@dreamcarsofficial). Volkswagen Golf 8. generácie sa dočkal aktualizácie. Najdôležitejšou zmenou je nový informačno-zábavný systém, ktorý je oveľa efektívnejší a pohodlnejší ako doteraz ponúkaný. Golf 8FL stále...

5.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@dreamcarsofficial).

Volkswagen Golf 8. generácie sa dočkal aktualizácie. Najdôležitejšou zmenou je nový informačno-zábavný systém, ktorý je oveľa efektívnejší a pohodlnejší ako doteraz ponúkaný. Golf 8FL stále ponúka vysokú úroveň komfortu, veľmi dobré spracovanie interiéru a široká ponuka pohonných jednotiek bola rozšírená o dva Plug-In hybridy, ktoré ponúkajú dojazd v elektrickom režime 150 km. Pozývam vás na prečítanie správy z prvých testovacích jázd.

Volkswagen Golf 8. generácie sa dočkal aktualizácie. Najdôležitejšou zmenou je nový informačno-zábavný systém, ktorý je oveľa efektívnejší a pohodlnejší ako doteraz ponúkaný.
youtube.com/@dreamcarsofficial

Zmeny exteriéru ôsmej generácie Volkswagenu Golf sú skôr symbolické a spočívajú v mierne upravenom dizajne svetlometov alebo nárazníka. Stále ide o klasický dizajn hatchbacku segmentu C. Výraznejším rozdielom je svetelný pás medzi svetlometmi, ktorý je doplnený aj o podsvietené logo značky.

Čo je nové v modeli Golf 2024/2025?

V interiéri Volkswagenu Golf 2024/2025 sa objaví viacero noviniek, z ktorých najdôležitejšia je 13-palcový centrálny displej s novým informačno-zábavným systémom (MIB 4) – rovnakým, aký nájdete napríklad v Passate alebo Tiguane – ktorý funguje oveľa plynulejšie, pohodlnejšie sa ovláda a dotykové polia na ovládanie klimatizácie sú konečne podsvietené (hoci je škoda, že tu nie je samostatný panel fyzických tlačidiel a voličov). Práve multimédiá boli v Golfe pred faceliftom najčastejšie kritizované, a hoci systém časom (následnými aktualizáciami) fungoval citeľne lepšie, stále sa k nemu dali vzniesť pripomienky.

Takmer vo všetkých verziách Golfu 8 (okrem verzie R) sa na volant vrátili fyzické spínače namiesto touchpadu. To je skvelá správa! To isté platí aj pre Passat a Tiguan.

Plug-In hybrid v modeli Golf

Volkswagen Golf dostal najnovšiu verziu Plug-In Hybrid s batériou s kapacitou ~20 kWh (čistá kapacita), rovnakou ako majú ostatné vozidlá koncernu (okrem iných Škoda Octavia, Superb, Volkswagen Passat, Tiguan). Ponúka sa v dvoch výkonových verziách: 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Dojazd v elektrickom režime sa udáva až 142 km, ale ak som s väčším a ťažším Superbom zvládol 145 km, Golf musí byť zákonite úspornejší = dosiahne dlhší dojazd.

Volkswagen Golf GTE bude označenie pre výkonnejší hybridný variant – vzhľadom na úroveň výkonu a výkonnosti je to vhodný názov.

Diesel TDI a benzín TSI stále v ponuke

Ak nás Plug-In Hybrid nezaujal, Volkswagen Golf je stále k dispozícii s klasickejšími motormi, napríklad s naftovým motorom 2.0 TDI s výkonom 85 kW (116 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 110 kW (150 k) s automatickou prevodovkou.

Medzi benzínovými agregátmi je oveľa väčší výber, keďže tu máme 1,5 TSI až v štyroch variantoch: V tomto prípade je spaľovací motor podporený mild-hybridom – označenie eTSI alebo mHEV. Určitú predstavu o spotrebe paliva jednotlivých agregátov si môžete urobiť z môjho testu Passatu v oboch verziách pohonu:

Pre náročnejších budú k dispozícii varianty s motorom 2.0 TSI a tu je veľa možností:

  • Golf 2.0 TSI 150 kW (204 k) DSG 4Motion
  • Golf GTI 2.0 TSI 195 kW (265 k) DSG
  • Golf GTI 2.0 TSI 221 kW (300 k) DSG
  • Golf R 2.0 TSI 245 kW (333 k) DSG 4Motion

Samozrejme, Volkswagen Golf R má rovnaký balík komponentov ako nedávno osviežené Audi S3, z ktorých najdôležitejší je nepochybne inteligentný zadný diferenciál, ktorý dokáže preniesť až 100 % výkonu smerujúceho na zadnú nápravu len na jedno z jej kolies. To bolo, samozrejme, pred faceliftom – facelift Golfu R zvýšil predovšetkým výkon.

Ako jazdí nový Golf?

Na testovaciu jazdu som dostal Volkswagen Golf vo verzii R-Line s motorom 1,5 eTSI s výkonom 150 koní. Ide pravdepodobne o najobľúbenejšiu pohonnú jednotku v tomto vozidle pred faceliftom aj po ňom. Auto bolo celkom zaujímavo nakonfigurované, pretože vyzerá dosť divoko a v interiéri nechýbajú športové prvky – je to predsa R-Line.

Volkswagen Golf na úvod nesklame, pokiaľ ide o ovládateľnosť a celkovú úroveň jazdného komfortu. Napriek rozmerným diskom namontovaným na testovanom vozidle (18-palcové) bolo tlmenie nerovností na naozaj dobrej úrovni, a to vďaka adaptívnemu odpruženiu DCC s 15 stupňami tvrdosti tlmičov. Dôležité je, že na rozdiel od Passatu s DCC Pro je činnosť pruženia tichá. Na druhej strane sa Golf správa veľmi stabilne, presne a predvídateľne a dosiahnuť hranicu priľnavosti je trochu problém. Zásahy elektroniky sú doslova na mieste – nie príliš neskoro/pomaly. Naozaj skvelá rovnováha medzi každodenným komfortom a dynamickou agilitou.

Motor 1.5 eTSI 110 kW sa dobre osvedčil ako pohonná jednotka pre Golf. Výkonu je dostatok a reakcie prevodovky sú primerané a pomerne rýchle – všetko sa pritom zostrí prepnutím DSG do športového režimu (S).

Pochvalu si zaslúži aj odhlučnenie interiéru – kabína je tichá aj pri diaľničných rýchlostiach, čo je úroveň vysoko nad priemerom segmentu.

To sa našťastie nezmenilo. Volkswagen Golf stále ponúka skutočne kvalitné spracovanie interiéru. Na dverách vodiča je pod lakťom veľa pružnej peny a kožené čalúnenie, naľavo od lakťa je mikrovlákno, na opierke je mäkké a vrecká sú čalúnené, za čo je veľké plus.
Foto: youtube.com/@dreamcarsofficial

Kvalita a funkčnosť vnútornej úpravy

To sa našťastie nezmenilo. Volkswagen Golf stále ponúka skutočne kvalitné spracovanie interiéru. Na dverách vodiča je pod lakťom veľa pružnej peny a kožené čalúnenie, naľavo od lakťa je mikrovlákno, na opierke je mäkké a vrecká sú čalúnené, za čo je veľké plus. Zadná časť je podobná, až na to, že na nárte je už pevná, avšak namiesto mikrovlákna je tu koža.

Aj v kokpite sú použité skôr mäkké materiály, tvrdšie plasty sa objavujú len po stranách stredového tunela.

Volant sa ľahko drží v rukách a ovládanie funkcií vozidla pomocou fyzických tlačidiel je veľmi pohodlné. Koža na venci je v poriadku, hoci pred liftingom bola na dotyk asi trochu príjemnejšia.

Volkswagen Golf nie je rekordne priestranný automobil v segmente (napríklad Octavia tu vyzerá lepšie), ale tiež sa ťažko sťažovať. Som vysoký 1,84 metra a na sedadle vodiča som mal nad hlavou 11-12 cm. Sediac „za sebou“ som mal pred kolenami ešte 6-8 cm a k stropu takmer 10 cm. Ak niekto hľadá priestrannejšie auto, mohol by zvážiť Golf Variant alebo kombi, ktorý má nielen oveľa priestrannejší kufor, ale aj o 33 mm dlhší rázvor, čo sa prejavuje väčším priestorom pre kolená v druhom rade.

O vysokej úrovni výbavy Golfu svedčí aj prítomnosť 3-zónovej klimatizácie a veľmi pohodlných sedadiel. A to nehovorím len o vynikajúcich a za príplatok hodných sedadlách ergoActive s veľmi širokou nastaviteľnosťou, ale aj o tých z balíka R-Line, ktoré síce nemajú možnosť napríklad zvýšenia prednej časti sedadla, ale aj tak mi poskytli úplne dostatočnú oporu pod stehnami, za čo si zaslúžia potlesk.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nový Golf R a Golf R Variant sú na štartovacej čiare. Najrýchlejšie sériové modely Volkswagen na svete

Volkswagen spúšťa predobjednávky na nový Golf GTI


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame
Pre tých, ktorí hľadajú viac než len správy

Psychológia

Farby, ktoré nosíte, o vás hovoria veľa. Tieto tri prezrádzajú inteligenciu

20.10.2025, Ronald R. | Možno si myslíte, že farba vášho oblečenia je len vec vkusu. No podľa psychológie farieb to, čo nosíte, dokáže o vás prezradiť viac, ...

Zdravie

Vedec z Berkeley varuje: nedostatok spánku vás potichu zabíja. Spánok je najlacnejší elixír mladosti

20.10.2025, Adriana R. | Spánok je základ zdravia – a napriek tomu sa stal luxusom. Neurovedec Matthew Walker z Kalifornskej univerzity v Berkeley varuje, že žijeme v ...

Hlavolamy a kvízy

Na prvý pohľad jednoduché? 9 z 10 ľudí sa pri tomto príklade pomýli

20.10.2025, Ronald R. | Hádanky nás sprevádzajú od detstva. Od jednoduchých hlavolamov, ktoré učia logické myslenie, až po zložitejšie úlohy, ktoré dokážu zamestnať náš mozog na dlhšie. ...

Vzťahy

Keď žena ochorie, muž odíde? Šokujúce čísla o tom, kto skutočne zostane

20.10.2025, Adriana R. | Hovorí sa, že pravá láska sa ukáže v ťažkých chvíľach. No čo ak práve tie odhalia, že láska nie je taká pevná, ako ...

Tipy

Nastavte okná na zimný režim. Ak je vám doma chladno, urobte túto jednoduchú zmenu

20.10.2025, Ronald R. | Studený vietor, mráz a nízke teploty dokážu poriadne znížiť tepelný komfort v domácnosti. Mnohí pritom netušia, že teplo často uniká práve cez okná. ...

Kvety

Domáci elixír pre sansevieriu. Svokrine jazyky budú rásť ako bláznivé

20.10.2025, Adriana R. | Túžite po domove plnom zelených ozdôb? Pestovaním sukulentov to môžete dosiahnuť bez väčšej námahy. Stačí, ak budete pravidelne používať jedno z týchto prírodných hnojív, ...

Krása

Nasypte lyžičku do šampónu. Vlasy sa vám poďakujú leskom a silou

20.10.2025, Monika I. | Lesklé, silné a zdravé vlasy sa začínajú pri správne ošetrovanej pokožke hlavy. Nahromadené zvyšky kozmetiky a kožného mazu na nej totiž môžu spôsobovať ...

Kuchyňa

Podobné ako náš rezeň, ale oveľa lepšie. Japonské bravčové rezníky si zamilujete už na prvý pohľad

20.10.2025, Monika I. | Na prvý pohľad vyzerajú ako klasické rezne, no keď sa do nich zahryznete, zistíte, že ide o niečo úplne iné. Japonské bravčové rezne ...

Tipy

Moja stará mama to robí už roky. Vďaka tomu sviečky na hroboch horia omnoho dlhšie

20.10.2025, Monika I. | Na Sviatok všetkých svätých mnohí z nás zapaľujú sviečky a spomínajú na svojich blízkych. No len málokto vie, že ich trvácnosť nezávisí len ...

Huby

Na polievku a praženicu nie je lepšia huba. Chutná, dostupná, ale má svoju chybu

20.10.2025, Monika I. | V slovenských lesoch ju možno nájsť pomerne často, no máloktorý hubár ju vloží do košíka. Reč je o pavučinovci inovaťovom (Cortinarius caperatus), hube ...

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov