Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

VW Golf GTI Clubsport – najvýkonnejší sériový Golf s predným pohonom

2.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl). Bol predstavený úplne nový Volkswagen Golf GTI Clubsport, pričom miestom premiéry bol legendárny nemecký okruh Nurburgring. Vozidlo je najvýkonnejšou sériovou verziou hothatchu s pohonom...

2.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).

Bol predstavený úplne nový Volkswagen Golf GTI Clubsport, pričom miestom premiéry bol legendárny nemecký okruh Nurburgring. Vozidlo je najvýkonnejšou sériovou verziou hothatchu s pohonom predných kolies v histórii Golfu.

VW Golf GTI Clubsport – najvýkonnejší sériový Golf s predným pohonom.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Volkswagen Golf GTI Clubsport sa predstavil na pretekárskom okruhu Nurburgring v rámci legendárnych 24-hodinových pretekov za prítomnosti tisícov fanúšikov motoristického športu. Ako prví mohli vidieť vylepšený model s úplne prepracovanou expresívnou prednou časťou, ktorá je štandardne vybavená LED Plus svetlometmi (na želanie maticové svetlomety IQ.LIGHT). V zadnej časti je nápadný veľký strešný spojler s prítlakom.

Prvýkrát vystavené vozidlo dostalo voliteľné 19-palcové disky Queenstown z ľahkej zliatiny s piatimi oválnymi vzormi (tieto disky pripomínajú disky typu Detroit, ktoré mali premiéru na piatej generácii Golfu GTI). Vozidlo bude štandardne ponúkať 18-palcové disky. V budúcnosti bude Golf GTI Clubsport k dispozícii aj s novými 19-palcovými kovanými diskami Warmenau (každý disk váži 8 kg a znižuje neodpruženú hmotnosť).

Najvýkonnejší Golf GTI

Golf GTI Clubsport poháňa preplňovaný motor EA888 LK3 evo4. Benzínový štvorvalcový agregát 2.0 TSI dosahuje výkon 296 koní (+35 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Motor je spojený so 7-stupňovou prevodovkou DSG a výkon sa na vozovku prenáša prostredníctvom elektronicky riadenej uzávierky diferenciálu prednej nápravy. Adaptívne odpruženie DCC s tlmičmi s premenlivou tuhosťou je k dispozícii ako voliteľná výbava. Brzdová sústava modelu Clubsport sa líši od brzdovej sústavy štandardnej edície GTI a vyznačuje sa vyšším výkonom.

Hothatch zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a maximálna rýchlosť najvýkonnejšieho GTI v histórii kompaktných športových vozidiel je v základe elektronicky obmedzená na 250 km/h. S balíkom Race sa tento limit odstráni a vozidlo dokáže zrýchliť až na 267 km/h. Pripomeňme, že aktuálna ôsma generácia Golfu GTI po facelifte vyvinie 265 koní a v základnej špecifikácii má automatickú prevodovku.

Volkswagen Golf GTI Clubsport 2025 odhalený s výkonom 296 koní.

Nový jazdný profil Special

Charakteristickým znakom Golfu GTI Clubsport je nový jazdný profil s názvom Special. Po jeho aktivácii sú systémy jazdnej dynamiky vyladené na charakteristiku severnej slučky okruhu Nurburgring, aby kompenzovali typické nerovnosti tohto miesta. Umožňuje to špeciálne vyladenie adaptívneho odpruženia DCC a upravené nastavenia manažéra dynamiky vozidla.

Rovnako ako v modeli Golf GTI sa aj vo variante GTI Clubsport zobrazujú informácie pre vodiča na konfigurovateľnom 10,2“ paneli s virtuálnymi hodinami. Ako voliteľná výbava sa bude ponúkať aj head-up displej, ktorý bude vodičovi zobrazovať relevantné informácie na čelnom skle. V prostredí interiéru nebudú chýbať dekoratívne prvky typické pre Golf GTI a športové sedadlá. Systém infotainmentu využíva 12,9“ dotykový displej. Nový vrcholný model GTI je vybavený aj novým hlasovým asistentom IDA s nástrojom Chat GPT založeným na umelej inteligencii.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen Tiguan, najbezpečnejšie rodinné SUV testované organizáciou Euro NCAP

SUV od MG Motor lacnejšie o viac ako 5 200 eur. Tu mu nemôže konkurovať ani Volkswagen T-Cross


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Koniec vodičákov? Spoluzakladateľ Waze má šokujúcu predpoveď!

31.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@OctaviaClubczauto) Predstavte si svet, kde vaše deti nikdy nebudú potrebovať vodičský preukaz. Znie to ako sci-fi? Podľa Uriho Levina, jedného…

Špionážne fotky nového modelu od Dacie. Aké aktualizácie pripravuje výrobca z Mioveni?

31.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13) Rumunská automobilka Dacia pripravuje uvedenie aktualizovaných verzií pre tri modely zo svojej ponuky. Modely Logan, Jogger a Sandero dostanú…

Elektrické autá môžu spôsobovať nevoľnosť: Prečo sa v nich necítime komfortne?

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nicoleta Ionescu). Môžu elektrické automobily spôsobovať väčší diskomfort počas jazdy? Ukázalo sa, že áno, a existuje dokonca vysvetlenie tohto javu.…

Audi TT sa vracia! Nová generácia bude elektrická a postavená na platforme Porsche

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TinoFotografie). Kultový športový model Audi TT, ktorý zmizol z ponuky pred takmer dvoma rokmi, sa môže vrátiť rýchlejšie, než sme…

Klimatizácia vs. otvorené okná: Ktorá možnosť skutočne šetrí palivo?

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Vladeep). Zapnutá klimatizácia zvyšuje spotrebu paliva, ale otváranie okien vozidla nie je vždy najlepšou alternatívou. Spotreba stúpa o 5 až…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov