16.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TY Lim)
Čínsky výrobca Leapmotor stanovil nový rekord predaja v novembri. Podarilo sa mu predať viac ako 70 000 vozidiel na domácom aj zahraničnom trhu. To je viac, ako sa podarilo Volvu na globálnej úrovni. Leapmotor predal v novembri rekordných 70 327 vozidiel. To je o 75 % viac ako v novembri 2024. Čínsky výrobca tak prekonal aj Volvo, ktoré nahlásilo predaj 60 244 vozidiel minulý mesiac. To je o 10 % menej ako v rovnakom období roku 2024. Je to siedmy po sebe idúci mesiac rastu pre Leapmotor.

Foto: shutterstock.com/TY Lim
Rekordné predaje a ambiciózne ciele
Na úrovni celého roka Leapmotor dodal viac ako 536 000 vozidiel. Do úvahy sa berú predaje na domácom trhu aj na zahraničných trhoch. Leapmotor prostredníctvom partnerstva so Stellantis exportuje do Európy, Indie, Blízkeho východu, Afriky a Južnej Ameriky. V porovnaní s prvými 11 mesiacmi roku 2024 sa predaje zdvojnásobili. Presnejšie, nárast je 113 % oproti predchádzajúcemu roku. Spoločnosť oznámila už v polovici novembra, že dosiahla svoj cieľ predaja na tento rok. Preto zvýšila latku a mieri na predaj 580 000 až 650 000 vozidiel do konca roka 2025.
Cieľ na rok 2026: Milión vozidiel
Pre rok 2026 si Leapmotor stanovil ambiciózny cieľ – milión predaných vozidiel. Partnerstvo so Stellantis otvára čínskemu výrobcovi dvere na nové trhy. Stellantis poskytuje distribučnú sieť a servisné zázemie v Európe a ďalších regiónoch. Leapmotor sa zameriava na cenovo dostupné elektrické vozidlá. Model T03 je kompaktný mestský elektromobil. Model C10 je väčšie SUV. Nový model B10 dopĺňa ponuku v strednom segmente. Táto stratégia umožňuje osloviť širokú škálu zákazníkov.
Cenová ponuka Leapmotor
Cena Leapmotor T03 v Európe začína od 13 500 eur bez DPH. Model C10 má východiskovú cenu 29 000 eur bez DPH. Nový B10 začína od 24 780 eur bez DPH. Leapmotor sa umiestňuje ako cenovo dostupná alternatíva k etablovaným značkám. Model T03 konkuruje Dacii Spring. Model C10 a B10 súperia s modelmi ako Škoda Enyaq alebo Volkswagen ID.4. Nízke ceny sú hlavnou konkurenčnou výhodou čínskeho výrobcu.

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
Čo to znamená pre európsky trh
Rast Leapmotor ukazuje silu čínskych výrobcov na globálnom trhu. Partnerstvo so Stellantis legitimizuje značku v očiach európskych zákazníkov. Volvo, tradičná európska značka, zaznamenalo pokles predajov. Leapmotor naopak rastie rekordným tempom. Pre európskych výrobcov je to varovný signál. Čínske značky ponúkajú konkurencieschopné produkty za nižšie ceny. Pre slovenských zákazníkov to znamená viac možností pri výbere elektromobilu. Konkurencia tlačí ceny nadol a zvyšuje kvalitu ponuky.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Volkswagen neopúšťa spaľovacie motory. Nové Polo dostane hybridnú verziu
Seat Ibiza a Arona Facelift: Výroba sa začala v Španielsku, uvedenie v januári 2026
Dacia C-Neo zachytená pri testoch v Alpách: Nové kombi mieri na Škodu Octavia
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk






















