11.12.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@isenformeng9287)
Toyota predstavila revolučný koncept modulárneho pickupu IMV 0, ktorý mení pohľad na úžitkové vozidlá. Základom je jednoduchý podvozok s kabínou, ktorý si majiteľ namontuje rôzne nadstavby podľa aktuálnych potrieb. Ráno odvezte náklad na farmu, popoludní namontujete sedadlá pre rodinu a večer pripojíte kempingový modul. Toyota navrhla IMV 0 pre rozvojovú krajinu, kde ľudia jedno auto na všetko. Koncept je maximálne jednoduchý, ľahko opraviteľný a cenovo dostupný. Pozrime sa teda na to, ako tento modulárny pickup funguje a či príde aj do Európy.

Foto: youtube.com/@isenformeng9287
Jeden podvozok, desať možných konfigurácií
Koncept Toyota IMV 0 stavia na myšlienke maximálnej modularity . Základom je oceľový rebríkový rám s motorom, prevodovkou a jednoduchou kabínou pre vodiča. Zadná časť vozidla je prázdna platforma, na ktorú namontujete rôzne moduly. Podľa japonského magazínu Best Car Toyota navrhla viac než 20 rôznych nadstavieb pre tento koncept. Medzi nimi nájdete klasickú korbu, uzavretý nákladný priestor, sedadlá pre cestujúcich aj obytný modul. Výmena nadstavby trvá len niekoľko minút a špeciálne náradie. Majiteľ si tak môže prispôsobiť auto podľa aktuálnych potrieb – pracovný deň, rodinný výlet alebo kempovanie.
Jednoduchá konštrukcia pre ľahké opravy
Toyota navrhla IMV 0 s dôrazom na maximálnu jednoduchosť a opraviteľnosť. Totálne zbytočnú elektroniku ani dostupné systémy, ktoré by sa mohli pokaziť. Podľa britského magazínu Autocar hlavnej oprávne zvládne majiteľ sám s bežným náradím. Motor je jednoduchý štvorvalec bez turba a prevodovky je manuálna. Brzdový systém využíva bubny namiesto kotúčov pre jednoduchšiu údržbu. Náhradné diely budú cenovo dostupné v celom svete. Toyota sa inšpirovala legendárnym Land Cruiserom, ktorý slúži desaťročia v vhodných podmienkach. IMV 0 má byť rovnako spoľahlivý a nenáročný na údržbu ako jeho slávny predchodca.
Cena pod 10 000 eur pre rozvojovú krajinu
Toyota plánuje predávať IMV 0 za cenu pod 10 000 eur v základnej konfigurácii. Táto cena ho zaradí medzi najdostupnejšie nové vozidlá na svete. Hlavným trhom budú rozvojové krajiny v Afrike, Ázii a Južnej Amerike. V týchto regiónoch ľudia potrebujú spoľahlivé a lacné vozidlo na prácu aj prepravu rodiny. Modulárny koncept im umožní kúpiť jedno auto namiesto niekoľkých. Nadstavby budú stáť od 500 do 2 000 eur v závislosti od typu. Celková investícia do kompletne vybaveného vozidla nepresiahne 15 000 eur. Pre porovnanie – základná Toyota Hilux stojí v Európe od 35 000 eur.
Príde modulárny pickup Toyota aj do Európy
Otázkou zostáva, či Toyota prinesie IMV 0 aj na európsky trh . Jednoduchá konštrukcia bez moderných bezpečnostných systémov by pravdepodobne nesplnila európske homologačné požiadavky. Európske predpisy pre ABS, airbagy, elektronickú stabilizáciu a ďalšie systémy. Toyota by musela platiť európsku verziu s vyššou cenou. Napriek tomu existuje dopyt po jednoduchých a lacných úžitkových vozidlách. Farmári, íci a malé firmy by ocenili remeselne cenovo dostupný odvoz. Toyota zatiaľ neoznámila plány pre európsky trh, no situácia sa nemôže zmeniť. Koncept IMV 0 ukazuje, že automobilka premýšľa o potrebách zákazníkov po celom svete.

Foto: youtube.com/@Automotiveblogz
Modulárne vozidlá môžu zmeniť budúcnosť dopravy
Koncept Toyota IMV 0 predstavuje zaujímavý pohľad na budúcnosť úžitkových vozidiel. Modulárny prístup znižuje náklady a zvyšuje využiteľnosť jedného vozidla. Namiesto troch áut na rôzne účely stačí len vymeniteľnými nadstavbami. Tento koncept má zmysel nielen v rozvojových krajinách, ale aj v Európe. Zdieľané modulárne vozidlá by mohli fungovať vo firemných flotilách alebo požičovniach. Ráno nákladné auto, popoludní mikrobus, večer karavan – všetko s jedným podvozkom. Toyota nie je jediná – podobné koncepty vyvíjajú aj Canoo a ďalšie startupy. Modulárne vozidlá môžu byť odpoveďou na rastúce náklady a environmentálne výzvy.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články
Malý, ale drsný! Toyota vzkriesila legendu: Land Cruiser FJ je tu!
72 tovární je málo: Toyota stavia ďalšiu a bude to továreň budúcnosti!
Toyota ponúka záruku na batériu až 10 rokov alebo milión kilometrov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























