11.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HSRMotors)
Aká je najčastejšia predstava o čínskych motocykloch? Slabá kvalita, klony slávnych európskych strojov, pochybná odolnosť a samozrejme nízka cena. Vďaka výrazným zlepšeniam v inžinierstve, spoľahlivosti a globálnej prítomnosti značky ako CFMoto, Benelli, Kove a QJMotor menia konverzáciu. Tento nový superbike od QJMotor prichádza s výrazne talianskym nádychom.

Foto: youtube.com/@HSRMotors
Taliansky dizajn od tvorcov MV Agusta
QJMotor SRK 1051 RR navrhlo talianske dizajnové štúdio C-Creative. Vedie ho Giovanni Castiglioni a dizajn má na starosti Adrian Morton. Ak vám tieto mená niečo hovoria, je to preto, že stáli za niektorými z najikonickejších motocyklov MV Agusta. Keď uvidíte SRK 1051 RR, vplyvy sú nezameniteľné. Sú tam náznaky BMW S1000RR, stopy Lightning LS-218 a množstvo klasického talianskeho superbikového štýlu. Motocykel má jednostranné hliníkové kyvné rameno – charakteristický znak talianskeho dizajnu. Spája sa s tvarovanou prednou kapotážou a ostrými líniami karosérie.
Motor založený na jednotke MV Agusta
Ako napovedá názov, SRK 1051 RR poháňa 1 051 cm³ radový štvorvalec. Nie je to úplne nová jednotka. Je to prepracovaná verzia starého motora MV Agusta 921 s dvoma vačkovými hriadeľmi. QJMotor zachoval zdvih 55 mm, ale zväčšil vŕtanie na 78 mm. Výsledok: 144 koní pri 10 600 ot./min a 105 Nm krútiaceho momentu pri 8 000 ot./min. Motor spĺňa emisnú normu Euro 5. Tieto čísla nevystrašia Ducati Panigale V4 ani BMW S 1000 RR, ktoré sa blížia k hranici 200 koní. Ale to úplne míňa pointu.
Výbava na úrovni európskych konkurentov
Rám je oceľový s hliníkovými prvkami. O odpruženie sa stará Marzocchi. Vpredu sú plne nastaviteľné obrátené vidlice a vzadu centrálny monoshock. Brzdenie zabezpečujú radiálne strmene Brembo s ABS citlivým na náklon. Systém upravuje zásah podľa uhla náklonu. Pridajte nastaviteľnú kontrolu trakcie, viacero jazdných režimov, tempomat a systém monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS). Máte pred sebou skutočne moderný elektronický balík. Všetky funkcie bežia cez farebný TFT displej s pripojením smartfónu a navigáciou.
Rozmery a praktické parametre
Rozmery vyzerajú dobre premyslené. Mokrá hmotnosť dosahuje 215 kg. Výška sedadla je 835 mm. Nádrž má objem 15 litrov. Pneumatiky sú 120/70 ZR17 vpredu a 190/50 ZR17 vzadu. Pre reálnu jazdu na cestách a občasné trackdays je 144 koní viac ako dosť. Väčšina jazdcov, ktorých poznám a vlastnia 200-koňové superbiky, sa nikdy nepriblíži k využitiu plného potenciálu svojich strojov. Je to takmer akoby sa Čína rozhodla postaviť vlastný taliansky superbike. A úprimne? Keby mal na nádrži európsku značku, nikdy by ste neuhádli, že pochádza od QJMotor.
Cena a dostupnosť v Európe
Motocykel pravdepodobne debutuje v Európe v roku 2026 prostredníctvom distribútora KSR. Vzhľadom na to, že SRK 921 RR bol uvedený za 12 999 €, očakávajte, že SRK 1051 RR bude nasledovať s podobne agresívnou cenou. Pravdepodobne okolo 14 000 – 15 000 €. Pre porovnanie, BMW S 1000 RR stojí od približne 20 000 € a Ducati Panigale V4 od 28 000 €. Skutočná otázka je, či budú mať európski a japonskí výrobcovia odpoveď. Čínske motocykle už nie sú len lacnou alternatívou. Stávajú sa serióznou konkurenciou.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Yadea vstupuje do Európy: Najväčší výrobca elektrických motocyklov na svete
Francúzska revolúcia v prilbách: Roof DJagger mení spôsob, ako si nasadíš prilbu
Honda rozbila bank: Elektrický motocykel na A2 a V3 s kompresorom!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























