09.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hotbikemagazine)
Keď sa povie Amerika a motocykle, takmer okamžite vám napadne Harley-Davidson. Taká je kultúrna váha, ktorú táto značka nesie viac ako storočie. Tu je však prekvapenie: výrobca z Milwaukee už nie je najpredávanejšou motocyklovou spoločnosťou v Amerike. V skutočnosti nie je ani druhý. Korunu nosí Kawasaki vďaka pôsobivému medziročnému nárastu predaja o 14,2 %. Harley klesol až na tretie miesto.

Foto: youtube.com/@hotbikemagazine
Harley-Davidson stráca pozície
Nedávne problémy Harley-Davidson museli značke uškodiť. Málokto však predpovedal rozsah dopadu. Výrazný prepad tržieb spojený s neslávne známou drámou v predstavenstve znamenal pád z druhého miesta na tretie. Značka stratila ohromujúcich 15,9 % predaja v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Kto je teda druhý? Toto miesto zaujala Honda, minuloročná najpredávanejšia motocyklová značka v Amerike. Napriek 3 % nárastu na začiatku roka 2025 japonský výrobca nakoniec zaznamenal 8 % pokles predaja.
Americký trh zažíva najhorší rok za dekádu
Tieto údaje pochádzajú zo správy MotorCyclesData, ktorá zostavila predaje od začiatku roka do septembra. Čísla prichádzajú počas jedného z najťažších finančných období v nedávnej histórii. Predaj motocyklov v USA za prvý polrok 2025 klesol o viac ako 9 %. Je to najhorší štart do roka za poslednú dekádu. Tretí štvrťrok zostal v červených číslach s pomalším tempom -0,5 %. Celkový predaj od začiatku roka do septembra klesol o 6,5 % oproti minulému roku. Americký trh je pritom 14. najväčší na svete.
Čo funguje pre Kawasaki?
Zaujímavé je, že USA sú jedným z mála trhov, kde sa Kawasaki darí. Globálne značka čelí klesajúcim číslam. Juhovýchodná Ázia, ktorá zodpovedá za takmer 40 % celosvetového trhu Kawasaki, zaznamenala prudký pokles o približne 15 %. V USA sa však osvedčili modely Ninja a Vulcan. Vulcan S aj maloobjemové športové motocykle Ninja (500 a 650) sú populárnou voľbou pre veľkú časť trhu. Tieto modely ponúkajú spoľahlivosť a dostupnú cenu. Práve to americkí kupujúci v súčasnej ekonomickej situácii oceňujú.
Japonské značky dominujú rebríčku
Za prvou trojkou tesne nasleduje Yamaha na štvrtom mieste (pokles o 0,4 %) a KTM na piatom (pokles o masívnych 23,8 %). Indian Motorcycle (nárast o 4,9 %), Suzuki (pokles o 13,7 %) a BMW (pokles o 10,8 %) uzatvárajú rebríček na šiestom, siedmom a ôsmom mieste. Spoľahliví japonskí výrobcovia obsadzujú dve z troch najvyšších pozícií a tri z piatich. Z ôsmich značiek v štúdii je polovica japonských. Kupujúci uprednostňujú spoľahlivé a dobre postavené motocykle pred domácimi značkami.

Foto: shutterstock.com/Craicpot
Cena rozhoduje o úspechu
Všetci japonskí výrobcovia na tomto zozname ponúkajú cenovo dostupné a spoľahlivé modely. Najlacnejšie motocykle od Kawasaki, Honda a Yamaha – Ninja 500, XR150L a V Star 250 – stoja 5 070 €, 3 100 € a 4 500 €. Pre porovnanie, najdostupnejšie modely Harley-Davidson a Indian Motorcycle – Nightster a Scout Sixty – začínajú na 9 400 €. Značky ako Royal Enfield a CFMoto získavajú v USA pozície z rovnakých dôvodov. Ponúkajú solídnu kvalitu za zlomok ceny konkurentov. Americkí výrobcovia musia zabojovať, ak chcú zostať konkurencieschopní.
| Poradie | Značka | Krajina pôvodu | Medziročná zmena predaja |
|---|---|---|---|
| 1. | Kawasaki | Japonsko | +14,2 % |
| 2. | Honda | Japonsko | -8,0 % |
| 3. | Harley-Davidson | USA | -15,9 % |
| 4. | Yamaha | Japonsko | -0,4 % |
| 5. | KTM | Rakúsko | -23,8 % |
| 6. | Indian Motorcycle | USA | +4,9 % |
| 7. | Suzuki | Japonsko | -13,7 % |
| 8. | BMW | Nemecko | -10,8 % |
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Yadea vstupuje do Európy: Najväčší výrobca elektrických motocyklov na svete
Francúzska revolúcia v prilbách: Roof DJagger mení spôsob, ako si nasadíš prilbu
BMW chystá bombu: Prichádza malá a lacná GS, ktorá zničí konkurenciu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























