03.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auto_4K)
Čínski výrobcovia áut prežívajú v Európe historický rast. Len v októbri 2025 predali 75‑tisíc vozidiel – takmer dvojnásobok minuloročného výsledku. Lídrami úspechu sú značky MG a BYD, ktoré získavajú tisíce nových zákazníkov mesačne.

Foto: youtube.com/@Auto_4K
Predaj čínskych áut v Európe vzrástol o stovky percent
Aj napriek clám na dovoz elektrických áut z Číny, zavedeným v októbri 2024, sa ázijské automobilky rýchlo rozširujú na európskom trhu. Podľa analýzy spoločnosti Dataforce (zahŕňajúcej EÚ, Britániu, Nórsko, Island a Švajčiarsko) sa trhový podiel čínskych značiek za rok zdvojnásobil – z 3,4 % na viac ako 7 %.
Voľný pád pre európskych výrobcov to zatiaľ neznamená, no trendy sú jasné – čínske modely si postupne hľadajú cestu od mestských áut po prémiové SUV.
MG a BYD: nové mená na európskom trhu
Značka MG narástla v predajoch o 35 %, dosahujúc 23 896 predaných vozidiel, čím predbehla Fiat či Nissan. K úspechu prispel hlavne menší SUV MG ZS, ktorý sa stal najžiadanejším modelom značky v Európe.
Ešte výraznejší skok prežil BYD – predaj stúpol o 208 % na 17 514 kusov.
Ťahúňom portfólia bolo stredne veľké SUV BYD Seal U, ktoré sám zvýšil výsledky o viac než 5‑tisíc predaných áut oproti minulému roku.
Nové značky na čele rebríčkov
Menšie čínske značky si tiež ukrajovali svoj diel trhu.
- Jaecoo a Omoda (patriace pod koncern Chery) predali spolu takmer 6‑tisíc áut, predbehli Hondu aj Alfa Romeo.
- Model Jaecoo 7 sa predal vo viac ako 4 800 kusoch,
- zatiaľ čo Omoda 5 prekročila 1 700 kusov.
- Leapmotor, nový partner koncernu Stellantis, stúpol z 230 na takmer 4 000 vozidiel, čím predbehol aj značku Polestar.
Výsledok? Čínske značky už neútočia zdola, ale konkurujú priamo európskym gigantom.
Plug‑in hybridy: motor rastu
Najväčší boom zaznamenal segment hybridov typu plug‑in (PHEV). Ich predaj vzrástol o 673 %, čo predstavuje takmer 19 000 vozidiel – štvrtinu všetkých predaných čínskych áut v Európe. Najpopulárnejším modelom sa stal BYD Seal U PHEV s výsledkom 6 460 predaných kusov.
Aj klasické hybridy (+160 %) a benzínové modely (+14 %) si udržali rast, hoci pomalší.
Z čisto elektrických áut bol najúspešnejší model BYD Dolphin Surf – malý, dostupný hatchback, ktorý sa dostal na 28. miesto v európskom rebríčku predaja EV.

Foto: youtube.com/@Carss-Tech
Európa má dôvod na obavy?
Aj keď colné bariéry spomalili prienik lacných čínskych elektromobilov, expanzia pokračuje.
Značky ako BYD, Chery či MG už majú vlastné logistické centrá na starom kontinente a plánujú výrobu priamo v Európe.
Tradiční výrobcovia ako Volkswagen či Stellantis si uvedomujú, že boj o strednú triedu zákazníkov bude tvrdší než kedykoľvek predtým.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Audi vracia do hry naftu: nový motor 3.0 V6 TDI jazdí aj na ekologický olej
Ktoré SUV strácajú najmenej na hodnote po troch rokoch? Čínske značky prekvapujú
Francúzska revolúcia v prilbách: Roof DJagger mení spôsob, ako si nasadíš prilbu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























