22.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsthatnevermadeit)
Automobilový svet zažíva zemetrasenie. Po rokoch falošných sľubov, finančných problémov a nekonečného čakania prichádza správa, v ktorú už nikto nedúfal. Britská kultová značka TVR, symbol surových a nekompromisných športových áut, sa vracia do hry. A nie je to len ďalší planý poplach. Vďaka novému partnerovi z Južnej Ameriky sa konečne začne sériová výroba. A prvým modelom bude dlho očakávaný Griffith s brutálnym päťlitrovým motorom V8 od Fordu. Toto je najlepšia správa pre fanúšikov benzínu za posledné roky.

Foto: youtube.com/@carsthatnevermadeit
Nekonečný príbeh neúspechu
V prvom rade si treba úprimne priznať, že príbeh o návrate TVR bol dlhé roky len smutným vtipom. Po tom, čo značku v roku 2013 kúpil britský podnikateľ Les Edgar, sme počúvali len sľuby. Sľuby o novej továrni vo Walese, ktorá nikdy nevznikla. Sľuby o spustení výroby, ktoré sa neustále odkladali. Fanúšikovia po celom svete tak pomaly strácali nádej a zdalo sa, že jedna z najcharizmatickejších značiek v histórii je definitívne mŕtva. O týchto problémoch informovali médiá po celom svete, vrátane britského Autocar.
Nová nádej z Južnej Ameriky
A teraz prichádza ten nečakaný zvrat, ktorý mení všetko. Do hry vstupuje nový, silný partner z Južnej Ameriky. Hoci jeho meno zatiaľ zostáva tajomstvom, práve táto nová aliancia priniesla do projektu potrebné financie a stabilitu. Už to nie je len o sne jedného muža. Je to o reálnom biznis pláne, ktorý má konečne priniesť výsledky. Výroba sa tak po rokoch presúva z Walesu a hľadá sa nová, vhodnejšia lokalita.
Prvý na rane: Griffith a jeho srdce z Mustangu
A teraz to najdôležitejšie. Čo bude prvým autom, ktoré zíde z novej výrobnej linky? Bude to dlho očakávaný model TVR Griffith. A pod jeho kapotou bude biť to správne, poctivé srdce. Žiadna elektrina, žiadny hybrid. Bude to legendárny 5,0-litrový motor V8 Coyote od Fordu, ktorý poznáme napríklad z Mustangu GT. Tento motor, ktorý pre TVR špeciálne upravila firma Cosworth, bude produkovať okolo 500 konských síl. V kombinácii s extrémne ľahkou karosériou, navrhnutou podľa princípov Gordona Murrayho, to zaručuje brutálne zrýchlenie a čistokrvný, surový zážitok z jazdy.
Čo bude ďalej? Elektrina je v pláne
Hoci sa TVR vracia s benzínovým osemvalcom, neznamená to, že ignoruje budúcnosť. Práve naopak. Noví majitelia už teraz plánujú ďalšie kroky. Po úspešnom rozbehnutí výroby modelu Griffith chcú predstaviť aj jeho plne elektrickú verziu. A aby toho nebolo málo, v pláne je aj úplne nový model – štvordverový elektrický sedan, ktorý má konkurovať autám ako Porsche Taycan. TVR tak chce ukázať, že dokáže spojiť svoju DNA surových športových áut s technológiami 21. storočia.

Veriť či neveriť?
Záver je teda jednoznačný. Po rokoch sklamaní je tu konečne reálna nádej. Spojenie s novým partnerom a jasný plán výroby dávajú tušiť, že tentoraz to TVR myslí naozaj vážne. Pre nás, fanúšikov áut, je to tá najlepšia možná správa. Znamená to, že rev osemvalcov z našich ciest tak skoro nezmizne a že sa môžeme tešiť na príchod áut, ktoré majú charakter a dušu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
SUV s dušou off-roadu: Hyundai Crater Concept a jeho terénne režimy.
Aké sú najspoľahlivejšie vozidlá SUV? Najlepšie hodnotené modely v roku 2024
Toyota má gigantický problém: Zvoláva 166 000 áut, hrozí, že im odpadne časť nápravy!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























