20.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@goldenwords-787)
Historická aliancia medzi Renaultom a Nissanom, ktorá trvá od roku 1999, prešla v posledných rokoch ťažkou skúškou. Po škandále s Carlosom Ghosnom v roku 2018 sa spolupráca oslabila a Renault dokonca oznámil plán na zníženie svojho podielu v Nissane. Teraz však prichádza nádej! Noví generálni riaditelia oboch automobiliek sa snažia o obnovenie hlbšej spolupráce. Podľa Financial Times je to „dobré znamenie“ pre budúcnosť tohto francúzsko-japonského partnerstva!

Foto: youtube.com/@goldenwords-787
Historická aliancia v troskách: Od Ghosna k oslabeniu
Aliancia Renault-Nissan je jednou z najdlhšie trvajúcich v globálnom automobilovom svete. Francúzska skupina kedysi vlastnila až 43 % akcií japonskej spoločnosti, čo jej umožnilo dosadiť do jej čela Carlosa Ghosna s cieľom vrátiť ju do zisku. Spoločne sa stali jedným z najväčších automobilových gigantov.
Zatknutie Ghosna za finančné podvody v roku 2018 však ukázalo hlboké trhliny v spolupráci. Renault následne oznámil plán na zníženie svojho podielu v Nissane. V súčasnosti drží francúzska automobilka približne 36 % podielu v Nissane, zatiaľ čo Nissan vlastní 15 % Renaultu. Napriek tejto kríze sa však zdá, že aliancia má šancu na reštart.
Zmeny na vrchole: Nová krv, nová nádej
Obe spoločnosti v posledných mesiacoch vymenili svoje vedenie. V Renaultu odstúpil Luca de Meo a nahradil ho Francois Provost. V Japonsku, po neúspešných rokovaniach o fúzii s Hondou, odišiel Makoto Uchida, ktorého nahradil Ivan Espinosa. Ten už stihol ohlásiť škrty v personále a zatváranie závodov.
Podľa Financial Times práve odchod de Mea umožnil Provostovi prehodnotiť budúcnosť aliancie. Hovorca Renaultu potvrdil, že obaja generálni riaditelia sú v neustálom kontakte, aby zistili, ako sa môžu obe spoločnosti navzájom podporovať. To je podľa neho „dobré znamenie“ pre budúcnosť spolupráce.

Foto: youtube.com/@electhib
Viac zdieľaných projektov: Od Micry po hybridy
Posilnené partnerstvo na francúzsko-japonskej osi by malo viesť k zvýšeniu spolupráce. Už teraz sa to prejavuje v zdieľaní niektorých projektov. Napríklad nový Nissan Micra sa bude vyrábať vo francúzskom závode Renaultu. Automobilky tiež zdieľajú rôzne technológie, napríklad hybridný systém, ktorý je spoločný pre Renault Captur a Nissan Juke.
V minulosti však mali spoločnosti aj spoločné nákupy komponentov, čo sa v poslednom čase oslabilo. Noví lídri sa teraz snažia túto hlbšiu spoluprácu obnoviť. Cieľom je opäť využiť synergie a spoločne čeliť výzvam, ktoré prináša prechod na elektromobilitu a silná konkurencia.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Čínsky drak zrazil nemeckého giganta! Volkswagen krváca, BYD zarába viac na každom aute
Nissan prepúšťa v Európe: Znižuje výrobu o 30 % a zatvorí 7 tovární!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























