28.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews)
Automobilový svet zadržal dych. Porsche, po rokoch čakania, konečne predstavilo prvú plne elektrickú verziu svojho najšportovejšieho SUV – modelu Macan GTS. A nie je to len ďalší elektromobil do počtu. Je to beštia s výkonom 650 koní, ktorá zrýchľuje rýchlejšie ako mnohé superšporty a prináša technológie, z ktorých sa vám zatočí hlava. Zabudnite na všetko, čo ste doteraz poznali. Pre puristov je to možno zrada, no pre techniku je to absolútna revolúcia.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Koniec jednej éry, zrod novej legendy
V prvom rade si treba uvedomiť, čo znamená označenie GTS (Gran Turismo Sport) v svete Porsche. Vždy to bol symbol toho najlepšieho, čo značka dokáže ponúknuť – nekompromisný výkon, dokonalé jazdné vlastnosti a hlavne, emocionálny zvuk spaľovacieho motora. A práve preto je príchod plne elektrického Macanu GTS takým zemetrasením. Je to jasný odkaz, že éra benzínových motorov sa v tomto segmente definitívne končí a že Porsche to s elektrickou budúcnosťou myslí smrteľne vážne.
Sila, ktorá trhá asfalt
A teraz k tomu, čo sa skrýva pod kapotou. Srdcom novinky sú dva výkonné elektromotory, ktoré spoločne produkujú systémový výkon až 650 konských síl a krútiaci moment 1130 Nm. Vďaka pohonu všetkých kolies a dokonalému prenosu sily dokáže táto rodinná beštia katapultovať z nuly na sto za neuveriteľných 3,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Sú to parametre, ktorými sa donedávna mohli pýšiť len tie najdrahšie superšporty.
Dojazd a nabíjanie, ktoré búrajú mýty
Samozrejme, výkon nie je všetko. Nový Macan GTS stojí na modernej 800-voltovej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorú zdieľa s Audi. V podlahe ukrýva batériu s kapacitou 100 kWh, ktorá mu zabezpečí dojazd až 613 kilometrov podľa normy WLTP. A čo je najlepšie, vďaka rýchlemu nabíjaniu s výkonom až 270 kW dokážete batériu nabiť z 10 na 80 percent za menej ako 21 minút. Za 10 minút na nabíjačke tak získate dojazd až 255 kilometrov.
Podvozok hodný mena Porsche
Aby auto zvládlo takýto extrémny výkon, inžinieri ho vybavili tou najlepšou technikou. Štandardom je adaptívne vzduchové odpruženie a systém Porsche Active Suspension Management (PASM) s dvojventilovými tlmičmi. V praxi to znamená, že auto sa dokáže v zlomku sekundy prispôsobiť štýlu jazdy a kvalite cesty. Pre ešte lepšiu obratnosť v meste a stabilitu na diaľnici je tu aj riadenie zadnej nápravy.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Interiér ako z vesmírnej lode
Revolúcia pokračuje aj v kabíne. Interiéru dominuje obrovský, 12,6-palcový zakrivený digitálny prístrojový štít. Vedľa neho sa nachádza 10,9-palcový centrálny displej infotainmentu. A aby toho nebolo málo, vlastnú obrazovku môže mať za príplatok aj spolujazdec. Absolútnou novinkou je head-up displej s rozšírenou realitou (AR), ktorý premieta navigačné pokyny priamo na cestu pred vami.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Šokujúci obrat Porsche: Legendárny Macan sa možno vráti k benzínu
Porsche Macan EV prichádza v nových variantoch. Zlacnel
V ponuke Audi debutuje silný konkurent pre Porsche Macan.športové SUV s dojazdom takmer 700 km
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























