11.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CATLOfficial).
Čínske automobilové značky vstupujú na svetový trh s novým nápadom na ekologické autá. Xiaomi EV a Leapmotor vyvíjajú hybridy s batériami s kapacitou až 80 kilowatthodín, ktoré umožňujú prejsť stovky kilometrov bez spotreby paliva. Nová generácia vozidiel má spájať komfort tradičných áut s výhodami elektrického pohonu.

Foto: youtube.com/@CATLOfficial
Batérie CATL série 8: Prelom v čínskej elektromobilite
Čínsky gigant CATL pripravuje batérie série 8, ktoré sa dostanú na trh v roku 2026. Vyznačujú sa chemickým zložením 8:1:1, čo znamená prevahu niklu nad mangánom a kobaltom. Vďaka tomu dosiahli výnimočne veľkú kapacitu pri zachovaní nízkej hmotnosti. Práve táto technológia má byť základom pre nové plug-in hybridy vyrábané spoločnosťami Xiaomi EV, Leapmotor a ďalšími čínskymi koncernmi.
Predchádzajúce verzie batérií mali problémy s prehrievaním, preto ich stiahli z trhu. V súčasnosti, vďaka moderným systémom chladenia a snímačom teploty, CATL ohlasuje návrat tejto koncepcie vo vylepšenej forme. Je to šanca na vytvorenie vozidiel, ktoré budú konkurovať európskym elektromobilom.
Hybridy s 80 kWh batériou dorovnávajú elektromobily
Priemerná kapacita batérií v čínskych hybridoch bola ešte nedávno okolo 27 kilowatthodín. Teraz má vzrásť až trojnásobne. Nové modely s 80 kWh batériami umožnia prejsť vzdialenosť porovnateľnú s autami ako Tesla Model Y alebo Nio Onvo L90, ktoré sú lídrami v segmente elektrických SUV.
Xiaomi EV plánuje uviesť na trh vlastný model EREV a Leapmotor pracuje na sérii D, ktorej premiéra je naplánovaná na rok 2026. Odborníci zdôrazňujú, že takýto veľký dojazd v kombinácii s hybridným pohonom môže byť ideálnym riešením pre krajiny, kde sa infraštruktúra nabíjania stále rozvíja. Pre slovenských vodičov to znamená možnosť cestovať bez obáv z prístupu k nabíjacej stanici.

Foto: youtube.com/@CATLOfficial
Batéria Freevoy: 400 kilometrov dojazdu je len začiatok
Prvým signálom nadchádzajúcich zmien bola prezentácia batérie Freevoy Super Hybrid v roku 2024. Akumulátor umožňuje prejsť viac ako 400 kilometrov v elektrickom režime a podporuje rýchle nabíjanie 4C. Nová technológia otvorila cestu k vzniku hybridov, ktoré môžu konkurovať plne elektrickým autám a zároveň ponúkajú väčšiu nezávislosť.
Z riešení CATL už profitujú značky IM Motors a Hyptec, ktoré dosahujú dojazd až 450 kilometrov podľa čínskeho cyklu CLTC. Ďalším krokom má byť model Xpeng G7 EREV s 800 V inštaláciou a nabíjaním 5C, čo skráti čas dopĺňania energie a zvýši komfort používania.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nissan predstavil nové SUV Tekton. Bude to brat Dusteru a má dizajn inšpirovaný Patrolom!
Toyota bije na poplach: Prestaňte klamať zákazníkov! TOTO nie skutočné hybridy!
Elektromobily sú také populárne, že ich nechcú ani zlodeji. Tri hlavné dôvody.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.