04.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).
Zlé správy pre skupinu Volkswagen. Pokles dopytu po elektrických autách viedol spoločnosť k rozhodnutiu zastaviť výrobu v dvoch kľúčových nemeckých továrňach. V podobnej situácii je aj koncern Stellantis, ktorý odstavuje závody po celej Európe. Je to začiatok konca elektrickej revolúcie?

Foto: youtube.com/@KondorCars
Volkswagen brzdí, elektromobily v hľadáčiku
Koncern Volkswagen zastaví prácu vo svojej továrni v Drážďanoch a od 6. októbra na sedem dní aj vo svojej hlavnej továrni na elektromobily v Zwickau. Práve v Zwickau sa vyrábajú modely ako Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5, Cupra Born a Audi Q4 e-tron. Posledné auto so spaľovacím motorom pritom z tejto linky zišlo v roku 2020. Naopak, v továrni vo Wolfsburgu, ktorá je kolískou spaľovacích motorov, plánujú pridať víkendové zmeny.
Dôvodom je jasný pokles dopytu po elektromobiloch, ako potvrdil aj šéf VW Oliver Blume. Problémy sa však netýkajú len týchto dvoch tovární. Skrátiť pracovný týždeň plánujú aj v závode v Osnabrücku a v Emdene, kde vyrábajú modely VW ID.4 a VW ID.7.
Stellantis sa pridáva k odstávkam
Skupina Volkswagen však nie je jediná, ktorá čelí týmto problémom. Stellantis tiež oznámil, že koncom októbra zastaví výrobu v továrni vo Vigu v Španielsku. Odstávky sa však dotknú aj ďalších závodov v Madride a Zaragoze. K nim sa pridajú aj továrne v Nemecku, Francúzsku, Poľsku a Taliansku.

Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi
Jednou z prvých, ktorá ohlásila zastavenie výroby, bola francúzska továreň v Poissy, kde vyrábajú DS 3 a Opel Mokka. Talianska továreň v Pomigliano d’Arco, kde vyrábajú Fiat Panda a Alfa Romeo Tonale, bude stáť do 10. októbra. Dôvodom je podľa Stellantisu snaha „vyrovnať výrobu“ voči „reálnemu dopytu“. Odbory sa však obávajú, že tieto dočasné odstávky sa môžu zmeniť na trvalé zatvorenia z dôvodu slabého dopytu po elektromobiloch v Európe a nadmernej výrobnej kapacity.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Trump cúva v colnej vojne: Clá na európske autá klesajú, automobilky dostanú späť milióny!
Diesel je mŕtvy? Omyl! V týchto 3 prípadoch je stále najlepšou voľbou!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.