25.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nissanusa)
Svetom automobilov otriasa správa, ktorá prichádza z Japonska. Nissan, v čase, keď mnohé značky opúšťajú segment klasických sedanov, robí presný opak. Predstavuje úplne novú generáciu modelu Sentra pre rok 2026. A nie je to len obyčajný facelift. Je to revolúcia! Zabudnite na nudné a konzervatívne tvary. Nová Sentra prichádza s agresívnym dizajnom, modernejším interiérom a hlavne, s úplne novou prevodovkou, ktorá sľubuje nižšiu spotrebu a plynulejšiu jazdu. Toto je jasný odkaz konkurencii.

Foto: youtube.com/@nissanusa
Koniec nudy, prichádza agresivita
V prvom rade, najväčšou zmenou, ktorú si všimnete, je dizajn. Dizajnéri sa konečne odtrhli z reťaze a dali Sentre agresívnejší a dospelejší vzhľad. Prednej časti dominuje úplne nová, širšia maska chladiča v štýle „V-Motion“, ktorú lemujú ostrejšie rezané LED svetlomety. Celý predný nárazník je nový a dodáva autu športový nádych. Zmeny sa dotkli aj zadnej časti a ponuky diskov kolies. Z nudného a nenápadného sedanu sa tak stalo auto, za ktorým sa na ulici otočíte.
Revolúcia pod kapotou? Nie tak celkom
Pod kapotou síce zostáva osvedčený dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom 149 koní, no tá najväčšia revolúcia sa odohrala hneď vedľa neho. Nissan totiž do Sentry nasadil úplne novú generáciu prevodovky Xtronic CVT. Táto prevodovka je podľa automobilky oveľa plynulejšia a inteligentnejšia. V kombinácii s novým systémom štart-stop má za úlohu jediné – výrazne znížiť spotrebu paliva. Pre vodiča to znamená nielen ušetrené peniaze na čerpacej stanici, ale aj príjemnejšiu a tichšiu jazdu.
Interiér plný technológií
Samozrejme, modernizácia sa dotkla aj kabíny. Hoci základný tvar palubnej dosky zostáva, technika je úplne nová. Vyššie výbavy sa môžu tešiť na obrovský 12,3-palcový centrálny displej infotainmentu, ktorý poznáme z drahších modelov. Športová verzia SR navyše dostala štýlové oranžové prešívanie na sedadlách a v interiéri. A čo je najdôležitejšie, Nissan urobil z balíka bezpečnostných asistentov Safety Shield 360 štandard pre všetky verzie. Aj základná Sentra tak bude mať núdzové brzdenie, sledovanie mŕtveho uhla či udržiavanie v pruhu.
Proti prúdu: Keď ostatní končia, Nissan začína
Tento krok je o to zaujímavejší, že prichádza v dobe, kedy mnohé automobilky, najmä tie americké ako Ford, segment klasických sedanov úplne opúšťajú a sústredia sa len na SUV. Nissan sa však rozhodol ísť proti prúdu. Uvedomuje si, že na trhu stále existuje obrovská skupina zákazníkov, ktorí nechcú vysoké a ťažké SUV, ale preferujú klasickú a elegantnú siluetu sedanu. A práve pre nich je tu nová Sentra – moderná, úsporná a štýlová alternatíva.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Čo to znamená pre nás v Európe?
A teraz to najdôležitejšie. Hoci Nissan predstavil model Sentra primárne pre severoamerický trh, pre nás v Európe je to dôležitý signál. Ukazuje nám, akým dizajnovým jazykom a akými technológiami sa bude značka uberať v najbližších rokoch. Je viac ako isté, že podobne agresívnu tvár a novú generáciu prevodovky CVT čoskoro uvidíme aj v európskych bestselleroch, ako sú nové generácie modelov Qashqai a Juke. Máme sa teda na čo tešiť.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nissan X-Trail v športovom kabáte Nismo: Svaly navyše, no výkon rovnaký
Japonský obor na kolenách: Nissan zvažuje predaj vlastného sídla, aby prežil finančnú krízu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.