19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Franz-nm7jy)
Automobilový svetom otriasa správa, ktorá je ako blesk z jasného neba. Nemecký gigant Volkswagen sa topí v problémoch. Jeho najočakávanejší a najdôležitejší projekt, revolučný elektromobil Trinity, je v troskách. Automobilka oficiálne potvrdila masívny odklad a celý sen o „zabijakovi Tesly“ sa rozpadá ako domček z karát. Dôvod? Totálne zlyhanie vlastnej softvérovej divízie. Toto je príbeh o arogancii, zlom plánovaní a najväčšom fiasku v modernej histórii značky.

Foto: youtube.com/@Franz-nm7jy
Veľké sľuby, prázdne ruky
V prvom rade, projekt Trinity mal byť vlajkovou loďou novej éry Volkswagenu. Mal to byť revolučný elektrický sedan postavený na úplne novej platforme SSP, s dojazdom cez 700 km a pokročilým autonómnym riadením. Pôvodne ho plánovali uviesť na trh už v roku 2026. Realita je však brutálna. Nový šéf koncernu, Oliver Blume, musel s farbou von. Príchod Trinity sa odkladá minimálne na rok 2028, no reálnejšie sa hovorí až o roku 2030. Pre Volkswagen je to obrovská hanba a priznanie totálneho zlyhania.
Softvérová nočná mora menom CARIAD
A kto je hlavným vinníkom? Jednoznačne softvérová divízia CARIAD. Tú s veľkou pompou založil ešte predchádzajúci šéf Herbert Diess. Mala vyvíjať jednotný softvér pre všetky značky koncernu a konkurovať Tesle. Namiesto toho sa z nej stala čierna diera na peniaze a symbol neschopnosti. Programátori v CARIAD jednoducho nestíhajú vyvinúť funkčný a stabilný softvér. Ich meškanie už spôsobilo odklad príchodu nových modelov ako Porsche Macan EV či Audi Q6 e-tron. A teraz si vyžiadalo svoju najväčšiu obeť – samotný projekt Trinity.
Koniec novej továrne?
S odkladom auta padajú aj ďalšie plány. Volkswagen pôvodne plánoval postaviť priamo vo Wolfsburgu úplne novú, supermodernú továreň za dve miliardy eur, kde sa mal Trinity vyrábať. Aj tento plán je teraz v ohrození. Nové vedenie zvažuje, že žiadnu novú továreň stavať nebude. Namiesto toho len zmodernizujú existujúce výrobné linky. Je to ďalší dôkaz, že koncern je v chaose a snaží sa šetriť, kde sa dá. Sen o futuristickej továrni sa tak pravdepodobne rozplynie.
Nový šéf upratuje neporiadok
Za touto zmenou kurzu stojí nový muž na čele koncernu, Oliver Blume. Ten po svojom nástupe začal robiť poriadok v megalomanských a často nereálnych plánoch svojho predchodcu. Blume je pragmatik a uvedomuje si, že Volkswagen si nemôže dovoliť ďalšie drahé experimenty. Jeho rozhodnutie odložiť Trinity je síce bolestivé, no z ekonomického hľadiska nevyhnutné. Radšej prizná porážku a odloží projekt, ako by mal na trh uviesť nedokončené a problémové auto, ktoré by zničilo povesť značky.

Foto: shutterstock.com/T. Schneider
Kto sa smeje najviac? Tesla a Číňania
A kto z tohto chaosu profituje najviac? Samozrejme, konkurencia. Kým sa Volkswagen topí vo svojich softvérových problémoch, Tesla a najmä čínske značky idú vpred raketovým tempom. Získavajú tak obrovský a možno už nedobehnuteľný náskok. Každý rok meškania stojí Volkswagen miliardy a stratu trhového podielu. Boj o titul najväčšieho výrobcu elektromobilov na svete sa pre nemeckého giganta stáva čoraz vzdialenejším snom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
VW odkladá Trinity na rok 2032, prioritu má elektrický Golf
Cadillac Opulent Velocity Concept odhalený: Luxusné elektrické kupé
Volkswagen sa vracia ku koreňom: Európania chcú tlačidlá, nie obrazovky!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.