19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Automobile_360)
Jeden z najpredávanejších a najobľúbenejších crossoverov na Slovensku, Renault Captur, prichádza s dôležitou novinkou. Po nedávnom facelifte, ktorý mu dodal ostrejší vzhľad, sa teraz dočkal aj vylepšenia pod kapotou. Renault sa rozhodol poslať do dôchodku starší motor TCe 130 a nahrádza ho novou, silnejšou a modernejšou mild-hybridnou jednotkou. Pre zákazníkov to znamená jediné – viac výkonu, lepšiu dynamiku a stále skvelú spotrebu. Bestseller je tak pripravený opäť ovládnuť trh.

Foto: youtube.com/@Automobile_360
Prečo táto zmena?
V prvom rade, Renault Captur je obrovským úspechom. Jeho kombinácia štýlu, praktickosti a ceny z neho urobila favorita mnohých slovenských rodín. Konkurencia v segmente malých SUV je však neúprosná a nikdy nespí. Automobilka si preto uvedomila, že ak chce zostať na vrchole, musí neustále inovovať. Po vizuálnej modernizácii tak prichádza na rad aj technika. Cieľom bolo ponúknuť zákazníkom viac dynamiky a radosti z jazdy bez toho, aby dramaticky stúpla cena alebo spotreba. A presne to nový motor spĺňa.
Viac sily, viac zábavy
A teraz to najdôležitejšie. Starý motor TCe 130 končí. Nahradí ho nová, silnejšia verzia TCe 140. Ide o moderný 1,3-litrový preplňovaný štvorvalec, ktorý už poznáme z iných modelov aliancie. Ako už názov napovedá, jeho výkon stúpol na 140 koní a krútiaci moment na 260 Nm. Oproti predchodcovi je to nárast o 10 koní a 20 Nm. Možno sa to nezdá veľa, no v praxi to znamená citeľne lepšiu pružnosť, svižnejšie predbiehanie a celkovo živší prejav auta.
Čo je to vlastne mild-hybrid?
Nový motor TCe 140 nie je len o sile, ale aj o efektivite. Ide totiž o mild-hybridnú technológiu. To znamená, že spaľovaciemu motoru pomáha malý 12-voltový štartér-generátor. Tento systém nedokáže poháňať auto čisto na elektrinu ako plný hybrid. Jeho úlohou je pomáhať pri akcelerácii, čím znižuje zaťaženie benzínového motora a šetrí palivo. Okrem toho zabezpečuje plynulejšie fungovanie systému štart-stop. Je to jednoduché, no veľmi efektívne riešenie, ktoré prináša lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu.
Manuál aj automat, nafta končí
Dobrou správou pre vodičov je, že si budú môcť vybrať. Nový motor TCe 140 bude dostupný ako s klasickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, tak aj s komfortným sedemstupňovým dvojspojkovým automatom EDC. V ponuke samozrejme zostávajú aj ďalšie motorizácie. Pre menej náročných je tu základný trojvalec TCe 90 a pre fanúšikov maximálnej úspory vrcholný plne hybridný pohon E-Tech 145. S naftovým motorom sa už v Renaulte Captur definitívne nepočíta.

Foto: youtube.com/@javiery70
Čo to znamená pre zákazníkov?
Pre zákazníkov je to skvelá správa. Renault Captur sa stáva ešte atraktívnejším a univerzálnejším autom. Nový motor mu dodal potrebnú iskru a dynamiku, ktorá niektorým vodičom pri staršej verzii chýbala. Zároveň si vďaka mild-hybridnej technológii zachováva priaznivú spotrebu. Hoci oficiálne slovenské ceny zatiaľ nepoznáme, očakávame len mierne navýšenie. Captur tak zostáva jedným z najlepších áut vo svojej triede v pomere ceny, výkonu a úžitkovej hodnoty.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Novinka v rodine Renault: Captur a Symbioz preberajú hybridný pohon od Dacie Bigster!
Víťaznú kartu teraz drží Renault. Pomôže značke eliminovať konkurenciu ponúkajúcu vozidlá SUV
Nové francúzske SUV. Vyzerá skvele a spotrebuje len 4,7 l/100 km
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.