Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Koniec slabému motoru! Renault Captur dostáva novú silu a je ešte lepší!

19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Automobile_360) Jeden z najpredávanejších a najobľúbenejších crossoverov na Slovensku, Renault Captur, prichádza s dôležitou novinkou. Po nedávnom facelifte, ktorý mu dodal ostrejší vzhľad, sa teraz...

19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Automobile_360)

Jeden z najpredávanejších a najobľúbenejších crossoverov na Slovensku, Renault Captur, prichádza s dôležitou novinkou. Po nedávnom facelifte, ktorý mu dodal ostrejší vzhľad, sa teraz dočkal aj vylepšenia pod kapotou. Renault sa rozhodol poslať do dôchodku starší motor TCe 130 a nahrádza ho novou, silnejšou a modernejšou mild-hybridnou jednotkou. Pre zákazníkov to znamená jediné – viac výkonu, lepšiu dynamiku a stále skvelú spotrebu. Bestseller je tak pripravený opäť ovládnuť trh.

Renault Captur po facelifte dostáva pod kapotu novú, silnejšiu techniku, ktorá zvýši jeho atraktivitu.
Foto: youtube.com/@Automobile_360

Prečo táto zmena?

V prvom rade, Renault Captur je obrovským úspechom. Jeho kombinácia štýlu, praktickosti a ceny z neho urobila favorita mnohých slovenských rodín. Konkurencia v segmente malých SUV je však neúprosná a nikdy nespí. Automobilka si preto uvedomila, že ak chce zostať na vrchole, musí neustále inovovať. Po vizuálnej modernizácii tak prichádza na rad aj technika. Cieľom bolo ponúknuť zákazníkom viac dynamiky a radosti z jazdy bez toho, aby dramaticky stúpla cena alebo spotreba. A presne to nový motor spĺňa.

Viac sily, viac zábavy

A teraz to najdôležitejšie. Starý motor TCe 130 končí. Nahradí ho nová, silnejšia verzia TCe 140. Ide o moderný 1,3-litrový preplňovaný štvorvalec, ktorý už poznáme z iných modelov aliancie. Ako už názov napovedá, jeho výkon stúpol na 140 koní a krútiaci moment na 260 Nm. Oproti predchodcovi je to nárast o 10 koní a 20 Nm. Možno sa to nezdá veľa, no v praxi to znamená citeľne lepšiu pružnosť, svižnejšie predbiehanie a celkovo živší prejav auta.

Čo je to vlastne mild-hybrid?

Nový motor TCe 140 nie je len o sile, ale aj o efektivite. Ide totiž o mild-hybridnú technológiu. To znamená, že spaľovaciemu motoru pomáha malý 12-voltový štartér-generátor. Tento systém nedokáže poháňať auto čisto na elektrinu ako plný hybrid. Jeho úlohou je pomáhať pri akcelerácii, čím znižuje zaťaženie benzínového motora a šetrí palivo. Okrem toho zabezpečuje plynulejšie fungovanie systému štart-stop. Je to jednoduché, no veľmi efektívne riešenie, ktoré prináša lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu.

Manuál aj automat, nafta končí

Dobrou správou pre vodičov je, že si budú môcť vybrať. Nový motor TCe 140 bude dostupný ako s klasickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, tak aj s komfortným sedemstupňovým dvojspojkovým automatom EDC. V ponuke samozrejme zostávajú aj ďalšie motorizácie. Pre menej náročných je tu základný trojvalec TCe 90 a pre fanúšikov maximálnej úspory vrcholný plne hybridný pohon E-Tech 145. S naftovým motorom sa už v Renaulte Captur definitívne nepočíta.

Nový motor 1.3 TCe 140 je mild-hybrid, ktorý kombinuje výkon s nižšou spotrebou a ponúka lepšiu dynamiku.
Nový motor 1.3 TCe 140 je mild-hybrid, ktorý kombinuje výkon s nižšou spotrebou a ponúka lepšiu dynamiku.
Foto: youtube.com/@javiery70

Čo to znamená pre zákazníkov?

Pre zákazníkov je to skvelá správa. Renault Captur sa stáva ešte atraktívnejším a univerzálnejším autom. Nový motor mu dodal potrebnú iskru a dynamiku, ktorá niektorým vodičom pri staršej verzii chýbala. Zároveň si vďaka mild-hybridnej technológii zachováva priaznivú spotrebu. Hoci oficiálne slovenské ceny zatiaľ nepoznáme, očakávame len mierne navýšenie. Captur tak zostáva jedným z najlepších áut vo svojej triede v pomere ceny, výkonu a úžitkovej hodnoty.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Je pre vás silnejší motor v Renaulte Captur dôležitým vylepšením?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Novinka v rodine Renault: Captur a Symbioz preberajú hybridný pohon od Dacie Bigster!

Víťaznú kartu teraz drží Renault. Pomôže značke eliminovať konkurenciu ponúkajúcu vozidlá SUV

Nové francúzske SUV. Vyzerá skvele a spotrebuje len 4,7 l/100 km


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Pred 20 rokmi sa im smiali, dnes im nikto nestačí: Príbeh hybridnej revolúcie od Lexusu!

18.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@lexusslovensko9089) Písal sa rok 2005. Svet prémiových áut bol posadnutý naftovými motormi a o elektromobilite sa hovorilo len v rovine…

Čínsky trójsky kôň v Európe: Koniec európskych automobiliek? Kupujú naše továrne!

18.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/OKcamera) Automobilový svetom otriasa správa, ktorá môže navždy zmeniť mapu európskeho priemyslu. Čínske automobilky už nechcú byť len lacným dovozom.…

Jeden geniálny trik pred zimou a vaša motorka nezhrdzavie! Nie je to o umývaní

18.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/T.Dallas) Zima sa blíži a s ňou aj nočná mora každého motorkára – hrdza. Väčšina z nás svoju mašinu pred…

Revolúcia, ktorej sa všetci smiali: Dnes je tento volant v miliónoch áut!

18.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Motor1) Keď Peugeot pred viac ako desiatimi rokmi predstavil svoj revolučný i-Cockpit, automobilový svet ho prijal s posmechom. Malý volant…

Zabudnite na all inclusive: Turecko skrýva poklady, o ktorých ste netušili!

18.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Olena Tur) Keď sa povie Turecko, väčšina Slovákov si predstaví hotelové rezorty a preplnené pláže. To je však obrovská chyba!…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov