16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tonline)
Automobilový svet spozornel. BMW, jedna z najkonzervatívnejších značiek, urobila niečo nečakané. Potichu a bez veľkých fanfár začala meniť svoje ikonické logo. Nejde o žiadnu radikálnu revolúciu, ale o jemnú, no o to dôležitejšiu zmenu, ktorá naznačuje príchod novej éry. Táto zmena sa prvýkrát objavila na koncepte Neue Klasse X a postupne sa dostane na všetky nové modely. Čo sa vlastne zmenilo a prečo to BMW robí?

Foto: youtube.com/@tonline
Koniec modrej, vitajte v budúcnosti
Najväčšou zmenou, ktorú si všimnete, je absencia modrej farby v logu na volante. Tradičná modro-biela vrtuľa, ktorá symbolizuje Bavorsko, zostáva na karosérii. V interiéri však BMW prechádza na minimalistickejší a modernejší prístup. Nové logo na volante je monochromatické, teda jednofarebné. Je vyrazené do materiálu a má elegantný, takmer neviditeľný vzhľad. Tento krok je súčasťou novej dizajnovej filozofie, ktorá kladie dôraz na čistotu, jednoduchosť a udržateľnosť.
Prečo táto zmena?
Podľa šéfa dizajnu BMW, Domagoja Dukeca, má táto zmena hlbší význam. Automobilka chce, aby sa vodič sústredil na to najdôležitejšie – na radosť z jazdy. Farebné logo na volante podľa neho zbytočne odpútava pozornosť. „Chceme, aby logo ustúpilo do pozadia,“ vysvetlil Dukec. Interiér má byť pokojným a harmonickým miestom, kde nič neruší. Monochromatické logo je elegantnejšie a lepšie ladí s modernými materiálmi a digitálnymi displejmi, ktoré budú dominovať budúcim modelom.
Neue Klasse ako začiatok novej éry
Táto zmena nie je náhodná. Prichádza spolu s novou generáciou vozidiel, ktorú BMW nazýva „Neue Klasse“ (Nová trieda). Ide o úplne novú, čisto elektrickú platformu, ktorá od roku 2025 odštartuje novú kapitolu v histórii značky. Prvými modelmi na tejto platforme budú sedan vo veľkosti radu 3 a SUV, ktoré nahradí súčasný iX3. Nové logo je tak symbolickým odrazom tejto transformácie. Značka sa mení, stáva sa elektrickou, digitálnou a udržateľnou, a spolu s ňou sa mení aj jej vizuálna identita.
Viac než len logo: Nové materiály a filozofia
Zmena loga je len špičkou ľadovca. Celý interiér budúcich modelov Neue Klasse prejde revolúciou. BMW sa chce zbaviť chrómu a kože. Namiesto nich použije udržateľné a recyklované materiály, ako sú textílie z rastlinných vlákien alebo plasty vylovené z oceánu. Cieľom je vytvoriť interiér, ktorý bude nielen luxusný, ale aj ekologický. Minimalistický prístup sa prejaví aj v znížení počtu fyzických tlačidiel. Väčšinu funkcií bude vodič ovládať cez centrálny displej a nový panoramatický head-up displej.

Foto: youtube.com/@tonline
Čo na to fanúšikovia?
Ako to už pri zmenách býva, fanúšikovia reagujú zmiešane. Puristi a milovníci tradícií sklamala strata modrej farby a považujú ju za zradu odkazu značky. Tvrdia, že BMW stráca svoju identitu. Na druhej strane, mnohí tento krok vítajú. Vnímajú ho ako odvážny a moderný prístup, ktorý posúva značku do 21. storočia. Jedno je však isté. BMW sa nebojí meniť a prispôsobovať sa novej dobe. A to je v dnešnom rýchlom svete kľúčové pre prežitie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
BMW prepisuje históriu – fanúšikovia motorov, pozor!
BMW odhaľuje budúcnosť: Toto elektrická „trojka“ i3 Neue Klasse v maskovaní!
Toto elektrické BMW iX3, ktoré zmení všetko, čo ste doteraz o SUV vedeli.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.