14.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DiPres).
Päťvalcový motor od Audi má obrovskú históriu a kultový status. Tento agregát poháňal legendárne Quattro, ale neskôr si našiel domov aj v modeloch TT, RS Q3 a RS3. Ako však roky plynuli, Audi ho montovalo do čoraz menšieho počtu modelov. Dnes je dostupný už len v RS3. A hodiny tikajú aj tu. Prichádzajúca norma Euro 7 znamená pre tento ikonický motor definitívny koniec.

Foto: shutterstock.com/DiPres
Euro 7 je konečná: Prečo Audi nevidí budúcnosť?
Keď vstúpi do platnosti nová emisná norma Euro 7, súčasný päťvalcový motor jej nebude vyhovovať. Hoci by Audi mohlo s pomocou inžinierov vyvinúť novšiu, ekologickejšiu verziu motora, v ich plánoch to nefiguruje.
Nie je to ťažké, ale neoplatí sa to
Potvrdil to aj generálny riaditeľ spoločnosti, Gernot Döllner, podľa ktorého by to nebolo ťažké, no napriek tomu to neurobia. „Päťvalec sa s normou Euro 7 pravdepodobne skončí,“ povedal šéf automobilky. Na otázku, či by bolo možné postaviť ekologickejšiu verziu, odpovedal: „Nebolo by to príliš ťažké. Je to skôr otázka množstva a dopytu na trhu.“

Foto: shutterstock.com/Peter J B
Zdá sa teda, že jednoducho nie je dostatočný dopyt po modeloch Audi s päťvalcovým motorom na to, aby sa spoločnosti oplatilo investovať do vývoja novej, ekologickejšej verzie. Treba tiež dodať, že s blížiacim sa zákazom spaľovacích motorov v roku 2035 by nemalo veľký zmysel míňať milióny eur na udržanie pri živote motora, ktorý sa montuje len do úzko špecializovaných modelov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Brusel rozhodol: Budeme jazdiť na odpadkoch! Čo to znamená pre vodičov?
Škoda má problém: Konkurent prichádza do Európy s nižšou cenou.
Jeseň sa blíži: Tieto žiarovky za pár eur vám môžu zachrániť život! Majú tisíce pozitívnych recenzií
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.