08.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars)
Svet automobilov je posadnutý hladkými líniami a futuristickými detailmi. Skryté kľučky dverí, ktoré sa elegantne vysunú, alebo kamery namiesto spätných zrkadiel sa stávajú bežnou súčasťou nových modelov. Jeden gigant však hovorí jasné NIE. Volkswagen sa rozhodol ísť proti prúdu a drží sa osvedčenej klasiky. Dôvod nie je ten, že by to nevedeli vyrobiť. Práve naopak. Ich rozhodnutie je založené na čistej logike, bezpečnosti a ohľade na peňaženku zákazníka. A je to osviežujúco rozumné.

Foto: youtube.com/@KondorCars
Móda hladkých povrchov a skrytých detailov
Pozrite sa na najnovšie modely od Tesly, Hyundaiu alebo dokonca prémiovej sestry Audi. Všetky sa predbiehajú v tom, kto bude mať hladšiu karosériu. Zapustené kľučky dverí sa stali symbolom modernosti a lepšej aerodynamiky. Rovnako aj kamery namiesto zrkadiel, ktoré sľubujú menší odpor vzduchu a futuristický vzhľad. Tieto prvky vyzerajú na autosalóne skvele, no v reálnom svete prinášajú množstvo komplikácií, na ktoré Volkswagen odmieta pristúpiť. Zatiaľ čo sa ostatní naháňajú za dizajnom, VW zostáva nohami pevne na zemi.
Volkswagen hovorí jasné NIE: Kľučka musí byť kľučka
Šéf dizajnu Volkswagenu, Andreas Mindt, má v tom úplne jasno. Podľa neho musí byť kľučka dverí predovšetkým funkčná. Musíte ju vedieť ľahko a intuitívne chytiť, a to aj v zime, keď máte na rukách hrubé rukavice. Skryté alebo dotykové kľučky tento jednoduchý test často nespĺňajú. Čo sa stane, ak sa zložitý mechanizmus v mraze zasekne alebo pokazí? Ako sa do auta dostanú záchranári po nehode? Volkswagen preto uprednostňuje jednoduché a robustné mechanické riešenie, ktoré funguje vždy a za každých okolností.
Cena za krásu? Tisíce eur navyše!
Ďalším a nemenej dôležitým dôvodom je cena. Zapustené kľučky potrebujú motorčeky, senzory a zložitú elektroniku. Kamery namiesto zrkadiel si vyžadujú displeje v interiéri a drahú optiku. Všetky tieto prvky nielenže výrazne zvyšujú cenu nového auta, ale predovšetkým extrémne predražujú prípadné opravy. Jemné oškretie spätného zrkadla na parkovisku vás dnes stojí pár desiatok eur. Poškodenie kamerového systému sa však môže vyšplhať na stovky až tisíce eur. Volkswagen chce zostať značkou pre bežných ľudí a takéto drahé riešenia do tejto filozofie jednoducho nezapadajú.
Bezpečnosť na prvom mieste
A potom je tu ten najdôležitejší argument – bezpečnosť. Predstavte si vážnu dopravnú nehodu. Hasiči a záchranári potrebujú otvoriť dvere čo najrýchlejšie, aby sa dostali k zraneným. Klasická mechanická kľučka je pre nich jasným a spoľahlivým bodom. Čo však urobia s autom, ktorého kľučky sú zasunuté v karosérii a po náraze nereagujú? Elektronika môže zlyhať, batéria sa môže odpojiť. V takom momente sa z moderného dizajnového prvku stáva smrteľne nebezpečná prekážka. Pre Volkswagen je táto predvídateľnosť a spoľahlivosť absolútnou prioritou.

Foto: shutterstock.com/AndreyKac
Nudný prístup alebo zdravý rozum?
Rozhodnutie Volkswagenu držať sa tradičných riešení môže niekomu pripadať ako nudné a konzervatívne. V skutočnosti je to však prejav zdravého rozumu a rešpektu voči zákazníkovi. Značka sa nesnaží ohúriť krátkodobými trendmi, ale ponúka autá, ktoré sú funkčné, spoľahlivé a cenovo dostupné na údržbu. V dobe, kedy sa autá menia na zložité počítače na kolesách, je tento pragmatický prístup vlastne veľmi sympatický. Ukazuje, že niekedy je to najlepšie riešenie to najjednoduchšie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koniec jednej éry? Volkswagen potichu pripravuje koniec pre svoju vlajkovú loď!
Spaľovacie motory sa vracajú aj tam, kde ich už nikto nečakal
Volkswagen ruší značku ID a vracia sa ku klasickým názvom pre elektromobily
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.