25.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsBOOM).
Kým sa celý automobilový svet točí okolo elektromobilov, koncern Stellantis robí nečakaný krok a investuje do vývoja nových spaľovacích motorov. Nejde však o žiadne zastarané agregáty. Pripravuje dva úplne nové preplňované štvorvalce, ktoré budú spojené s hybridnou technológiou. Zdá sa, že ide o priamu odpoveď na to, čo si zákazníci stále žiadajú. Poďme sa pozrieť, čo nás čaká.

Foto: youtube.com/@CarsBOOM
Investícia do spaľovacích motorov
Hoci sa automobilový priemysel uberá smerom k elektrifikácii, tempo nie je také rýchle, ako sa predpokladalo. Väčšina zákazníkov stále uprednostňuje spaľovacie motory a nevykazuje známky, že by sa tento trend mal v blízkej budúcnosti zmeniť. Automobilky sa preto prispôsobujú a viaceré už ohlásili investície do vývoja nových spaľovacích agregátov. Stellantis, po nedávnej modernizácii trojvalca 1.2 Puretech, sa chystá uviesť na trh dva nové štvorvalcové benzínové turbomotory. Oba budú vybavené hybridnou technológiou a poháňať budú rôzne modely naprieč koncernom.
Nový 1.6 pre stredne veľké autá
Prvým na rade je nový motor s označením EP6 1.6, ktorý bude mať premiéru začiatkom roka 2026. Prvýkrát sa objaví pod kapotou novej generácie modelu Jeep Cherokee, hoci jeho dovoz do Európy sa zatiaľ neplánuje. Pre americký trh automobilka potvrdila, že nový 1.6 bude dostupný v dvoch verziách: ako full hybrid s výkonom 210 koní a krútiacim momentom 312 Nm, a tiež ako plug-in hybrid.

Foto: youtube.com/@edmundscars
Hoci to ešte nebolo oficiálne potvrdené, je veľmi pravdepodobné, že tento motor sa dostane aj do európskych modelov koncernu. Mal by nahradiť súčasný 1.6 motor pôvodom od PSA, ktorý sa dnes používa v plug-in hybridoch značiek Peugeot, Opel, Citroën a DS. Očakáva sa, že tento štvorvalec nájdeme v modeloch postavených na platforme STLA Medium, ako sú Peugeot 3008 a 5008 alebo budúca Lancia Gamma. V Európe by mohol byť dostupný ako hybrid s elektromotorom s výkonom 29 koní a ako plug-in hybrid s elektromotorom s výkonom 125 koní.
Výkonný 2.0 pre vlajkové lode
Druhým motorom je GME-T4 Evo, čo je preplňovaný štvorvalec s objemom 2.0 litra. Ide o evolúciu agregátu, ktorý sa v súčasnosti montuje do modelov Alfa Romeo Giulia a Stelvio či Maserati Grecale. Tento motor je určený práve pre nové generácie týchto dvoch modelov Alfa Romeo, ktoré sú momentálne vo vývoji. Okrem nich by sa mohol objaviť aj v ďalších vozidlách na platforme STLA Large, napríklad v modeli Jeep Wagoneer S. Podobne ako jeho menší brat, aj nový GME-T4 Evo bude pravdepodobne ponúkaný vo full hybridnej a plug-in hybridnej verzii, pričom sa budú líšiť výkonom elektromotora a kapacitou batérií.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Xiaomi valcuje automobilový trh! Predalo už 300-tisíc áut, Tesla má problém
Nová aplikácia pre vodičov: Táto funkcia strčí Google Maps do vrecka!
Milióny v lufte a stovky ľudí bez práce, továreň sa zatvára
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.