23.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@xiaomi).
Výrobca smartfónov, Xiaomi, sa už dávno nevenuje len elektronike. Ich divízia elektromobilov dosiahla obrovský úspech, keď z výrobných liniek zišlo už 300-tisíc vozidiel. Za týmto úspechom stojí najmä luxusné SUV YU7, ktoré parametrami konkuruje Tesle, no cenou je oveľa dostupnejšie. Okrem toho ich športový sedan SU7 na legendárnom okruhu Nürburgring zahanbil aj také mená ako Porsche či Rimac.

Foto: youtube.com/@xiaomi
Z technologického giganta automobilový hráč
Spoločnosť Xiaomi, ktorú na Slovensku poznáme najmä vďaka smartfónom, hodinkám či domácim spotrebičom, sa s vervou pustila do automobilového priemyslu. A zdá sa, že to bol krok správnym smerom. V druhom štvrťroku tohto roka totiž firma dodala na trh neuveriteľných 81 302 nových vozidiel. Vďaka tomu sa celkový počet predaných kusov prehupol cez magickú hranicu 300-tisíc automobilov. Toto číslo je o to pôsobivejšie, že Xiaomi je na automobilovom trhu úplným nováčikom.
Navyše, automobilová divízia koncernu je na najlepšej ceste k ziskovosti. Podľa vyjadrení predstaviteľov by sa tak malo stať ešte v tomto roku. Momentálne sa podarilo znížiť prevádzkovú stratu na približne 35 miliónov eur, čo je v porovnaní s celkovým ziskom skupiny Xiaomi, ktorý presiahol 1,2 miliárd eur, zanedbateľná suma. Je teda zrejmé, že firma má dostatok prostriedkov na ďalšie masívne investície.
Kľúčom k úspechu je SUV YU7
Hlavným ťahúňom predajov je bezpochyby model YU7. Ide o veľké a luxusné SUV, ktoré okamžite po svojej premiére vyvolalo senzáciu. Len za niekoľko hodín od predstavenia si ho objednalo až 240-tisíc záujemcov. Je teda jasné, že celkové čísla predaja budú naďalej strmo rásť. Xiaomi YU7 je SUV ťažkej váhy, keďže na dĺžku meria takmer päť metrov. Svojimi rozmermi sa tak môže porovnávať s Teslou Model X.
Avšak, najväčším prekvapením je jeho cena. Hoci veľkosťou konkuruje drahšiemu Modelu X, jeho cenovka je nastavená na úrovni menšej Tesly Model Y. To z neho robí mimoriadne atraktívnu ponuku pre zákazníkov, ktorí hľadajú priestranné a technologicky vyspelé elektrické auto za rozumnú cenu.
Parametre, ktoré vyrážajú dych
Xiaomi YU7 neohuruje len cenou, ale aj svojimi technickými špecifikáciami. V ponuke sú dve verzie, jedna s pohonom zadných kolies a druhá ako štvorkolka. Obe verzie využívajú modernú 800 V architektúru a batérie od renomovaného výrobcu BYD.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Xiaomi YU7 Standard RWD | Xiaomi YU7 Pro AWD |
---|---|---|
Rozmery (d/š/v) | 4999/1996/1608 mm | 4999/1996/1608 mm |
Rázvor | 3000 mm | 3000 mm |
Pohon | na zadné kolesá | 4×4 |
Dojazd (CLTC) | 835 km | 770 km |
Kapacita akumulátora LFP | 96,3 kWh | 96,3 kWh |
Dodávateľ batérie | BYD | BYD |
Napätie systému | 800 V | 800 V |
Maximálny výkon | 235 kW (320 k) | 365 kW (496 k) |
Zrýchlenie (0-100 km/h) | 5,9 s | 4,27 s |
Maximálna rýchlosť | 240 km/h | 240 km/h |
Pohotovostná hmotnosť | 2315 kg | 2425 kg |
Koeficient odporu vzduchu | 0,245 Cx | 0,245 Cx |
Nezabúdajme na rekordný sedan SU7
Druhým modelom v ponuke je elegantný sedan SU7. Aby automobilka dokázala jeho kvality, vyslala ho do „Zeleného pekla“, na slávny nemecký okruh Nürburgring. A výsledok? V júni tam verzia SU7 Ultra stanovila nový rekord pre sériovo vyrábané elektromobily. S časom sedem minút a 4,957 sekundy za sebou nechala aj také esá ako Porsche Taycan Turbo GT (7:07,55) a chorvátsky hyperšport Rimac Nevera (7:05,29).
Tento neuveriteľný výkon je možný vďaka trom elektromotorom s celkovým výkonom 1548 koní. Vďaka nim dokáže SU7 Ultra zrýchliť z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 1,98 sekundy a jeho maximálna rýchlosť presahuje 350 km/h. Zaujímavosťou je, že rekord bol dosiahnutý s voliteľným okruhovým balíkom, ktorý si môže objednať každý zákazník.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ford odhalil beštiu bez laku! Nový Mustang GTD v nahom karbóne stojí majland!
Japonci opäť šokujú: Predstavili auto, z ktorého padá sánka.
Čínsky dravec prichádza: Nový Xpeng P7 valcuje trh a mieri do Európy!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.