22.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoCareAcademy)
Kupujete si ojazdené auto a chcete sa vyhnúť drahým opravám? Pozor na tieto motory! Automobilový trh je plný agregátov, ktoré vyzerajú na papieri skvele, no v praxi dokážu majiteľom poriadne znepríjemniť život. Od problematických turbodúchadiel až po reťaze, ktoré sa trhajú ako špagety – pripravili sme pre vás zoznam motorov, pri ktorých je lepšie radšej utiecť. Ušetríte si tak tisíce eur a nekonečné návštevy servisu.

Foto: youtube.com/@AutoCareAcademy
Volkswagen TSI: Keď sa reťaz stane nepriateľom
Motory TSI od koncernu Volkswagen mali byť revolúciou v oblasti maloobjemových turbomotorov. V skutočnosti sa však mnohé z nich stali nočnou morou majiteľov. Najproblematickejšie sú 1.4 TSI s označením CAXA a CAVD z rokov 2007-2012. Ich hlavným problémom je rozťahovanie reťaze rozvodov, ktorá sa môže pretrhať už po 80 000 kilometroch. Keď sa to stane, dôjde k zrážke pístov s ventilmi a motor je prakticky na odpis. Oprava stojí tisíce eur a často sa nevyplatí. Podobné problémy má aj 1.2 TSI CBZB, kde sa okrem reťaze kazí aj turbodúchadlo a vysokotlakové čerpadlo paliva.
Ford EcoBoost: Malý objem, veľké starosti
Ford sa svojimi motormi EcoBoost snažil konkurovať nemeckým TSI, no výsledok je podobne katastrofálny. Najhoršie je na tom 1.0 EcoBoost s trojvalcom, ktorý trpí prehrievaním a následným deformovaním hlavy valcov. Časté sú aj problémy s chladiacim systémom, kde sa kazí termostat a vodné čerpadlo. Motor 1.6 EcoBoost zase bojuje s problémami vysokotlakového palivového čerpadla, ktoré dokáže vypovedať službu bez varovania. Keď sa pokazí, auto sa jednoducho zastaví a odmietne naštartovať. Výmena čerpadla stojí okolo 1500 eur a často sa opakuje.
PSA THP: Francúzska katastrofa
Skupina PSA (Peugeot, Citroën) vytvorila s motormi THP skutočný problém na kolesách. 1.6 THP s označením EP6DT je absolútnym rekordérom v počte porúch. Najčastejšie sa kazí turbodúchadlo, ktoré má tendenciu „rozpadnúť sa“ už okolo 100 000 kilometrov. Ďalším problémom sú netesnosti hlavy valcov a časté poruchy vysokotlakového palivového čerpadla. Motor je navyše veľmi citlivý na kvalitu oleja a jeho pravidelnú výmenu. Ak majiteľ zanedbá servis, môže sa stať, že motor skončí s úplne zablokovanými pístmi. Opravy sú drahé a často sa opakujú.

Foto: shutterstock.com/Scharfsinn
Opel PureTech: Nemecko-francúzsky problém
Keď sa Opel dostal pod krídla PSA, prevzal aj ich problematické motory. 1.2 PureTech zdieľa DNA s francúzskymi agregátmi a bohužiaľ aj ich problémy. Najväčším strašiakom je opäť rozťahovanie mokrej reťaze rozvodov, ktorá pláva v oleji. Keď sa reťaz predĺži, motor začne „chrastieť“ a nakoniec sa úplne pokazí. Problém je v tom, že varovné príznaky sú minimálne a majiteľ si často nevšimne nič až do chvíle, keď je už neskoro. Výmena reťaze stojí okolo 2000 eur, no často je potrebná aj oprava hlavy valcov, čo cenu ešte navýši.
Volkswagen TDI: Dieselová katastrofa
Aj dieselové motory TDI majú svoje čierne ovce. Najhoršie sú 2.0 TDI s označením CFFB a CFGB z rokov 2008-2015. Tieto motory trpia problémami s dvojhmotným zotrvačníkom, ktorý sa rozpadá už okolo 150 000 kilometrov. Keď sa pokazí, auto začne pri štartovaní strašne chrastiť a vibrovať. Výmena stojí okolo 1500 eur. Ďalším problémom sú vstrekovacie trysky, ktoré sa často upchávajú a spôsobujú nerovnomerný chod motora. Oprava jednej trysky stojí okolo 400 eur a často sa kazí viacero naraz. Pridajte k tomu problémy s DPF filtrom a máte recept na finančnú katastrofu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Prehrievanie motora v starších autách: Jednoduchý trik, ktorý môže zachrániť motor
Motor ako nový za približne 7 eur? Tento trik musíte poznať!
Šesťtaktný motor zdvojnásobuje výkon a kompresiu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.