21.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@unboxtherapy)
Svet sa na chvíľu zastavil. Ikona, legenda a symbol nezničiteľnosti, Mercedes-Benz Triedy G, odhodila svoj spaľovací motor a vstúpila do elektrickej éry. Mnohí sa obávali, že stratí svoju dušu, no opak je pravdou. Nový Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ je tichší, no o to zúrivejší. So štyrmi elektromotormi a výkonom, ktorý vyráža dych, dokazuje, že budúcnosť terénnych áut môže byť nielen elektrická, ale aj extrémne vzrušujúca.

Foto: youtube.com/@unboxtherapy
Dizajn, ktorý klame telom
Na prvý pohľad by ste si možno ani nevšimli, že sa pozeráte na revolúciu. Mercedes sa múdro rozhodol zachovať ikonický, hranatý dizajn, ktorý fanúšikovia po celom svete milujú. Prečo meniť niečo, čo je dokonalé? Napriek tomu tu nájdeme niekoľko jemných úprav, ktoré slúžia aerodynamike. Kapota je o niečo vyššia a obloženie A-stĺpikov má nový tvar. Namiesto tradičnej masky chladiča môže byť elegantný čierny panel. Všetko ostatné, od typických kľučiek dverí až po rezervné koleso na zadných dverách (v tomto prípade box na nabíjacie káble), zostáva verné odkazu legendy.
Sila štyroch sŕdc
To pravé kúzlo sa odohráva pod karosériou. Namiesto jedného veľkého motora tu nájdeme hneď štyri samostatné elektromotory, pričom každý poháňa jedno koleso. Táto konfigurácia prináša ohromujúce čísla. Celkový výkon sústavy je neuveriteľných 587 koní (432 kW) a krútiaci moment dosahuje astronomickú hodnotu 1 164 Nm. Vďaka tomu dokáže tento kolos zrýchliť z nuly na sto za bleskových 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h, no sila, ktorú pocítite pri každom zošliapnutí pedálu, je absolútne návyková.
Kráľ terénu v novom šate
A teraz to najdôležitejšie – terén. Je elektrické „Géčko“ stále tým nezastaviteľným strojom? Odpoveď je jednoznačné áno, a dokonca je v mnohom lepšie! Vďaka štyrom motorom prichádza s funkciami, o ktorých sa spaľovacím verziám ani nesnívalo. Funkcia G-TURN umožňuje autu otočiť sa takmer na mieste, ako tank. G-STEERING zasa výrazne zmenšuje polomer otáčania v teréne. A brodivosť? Tá narástla o 150 mm na impozantných 850 mm. Elektrická Trieda G sa vody naozaj nebojí a dokazuje, že je pripravená zdolať akúkoľvek prekážku, ktorá sa jej postaví do cesty.
Dojazd a nabíjanie pre moderného dobrodruha
Srdcom pohonu je obrovská batéria s kapacitou 116 kWh, ktorá je integrovaná priamo do rebrinového rámu. Podľa cyklu WLTP by mala zabezpečiť dojazd až 473 kilometrov na jedno nabitie. Keď sa energia minie, prichádza na rad rýchle nabíjanie. Vďaka podpore jednosmerného prúdu s výkonom až 200 kW dokážete batériu nabiť z 10 na 80 % za približne 32 minút. To znamená, že krátka prestávka na kávu vám postačí na to, aby ste mohli pokračovať vo svojom dobrodružstve. Elektrická Trieda G je tak pripravená nielen na mestskú džungľu, ale aj na dlhé výpravy do neznáma.

Foto: youtube.com/@theheavenlykings
Luxus a zvuková kulisa budúcnosti
Interiér zostáva verný luxusnému štandardu značky Mercedes. Dominuje mu najnovší infotainment systém MBUX s dvoma 12,3-palcovými obrazovkami. Pribudli však aj špeciality, ako napríklad funkcia „priehľadnej kapoty“, ktorá vám na displeji ukáže, čo sa nachádza pod prednými kolesami. A čo zvuk? Keďže elektromotory sú takmer nečujné, Mercedes vyvinul systém G-ROAR. Ten vytvára umelý zvukový zážitok, ktorý sa mení v závislosti od jazdného režimu a dodáva jazde tú správnu emocionálnu kulisu. Je to moderná odpoveď na burácanie starých osemvalcov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Tu je nový Mercedes triedy G. Teraz výlučne s mäkkými hybridmi
Najdrahšie G-čko histórie: Hamiltonova rozlúčka za 16 miliónov
Elektrický Mercedes triedy G prichádza a stojí celý majetok
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.