16.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AUTOWORLD77).
Neuveriteľný výkon a dychberúce parametre. To je nová verzia čínskeho elektrického superšportu Yangwang U9 s prívlastkom Track Edition. S takmer 3000 koňmi pod kapotou prepisuje históriu a útočí na svetové rekordy. Zabudnite na všetko, čo ste doteraz poznali.

Foto: youtube.com/@AUTOWORLD77
Extrémny výkon v špeciálnej edícii
Elektrický superšport Yangwang U9 opäť prekvapuje. Po tom, čo sme ho videli doslova skákať, prichádza vo verzii Track Edition, ktorá posúva hranice možného. Jeho štyri elektromotory, jeden pre každé koleso, produkujú kombinovaný výkon neuveriteľných 2 991 koní. To je viac ako dvojnásobok už tak pôsobivého výkonu základnej verzie, ktorá má 1 305 koní a v Číne stojí v prepočte približne 200 000 eur.
Dizajn a aerodynamika pre maximálnu rýchlosť
Špeciálna edícia si zachováva väčšinu dizajnu sériového modelu, no pridáva niekoľko kľúčových prvkov pre ešte lepšie výkony. Dominantou je obrovské pevné zadné krídlo z uhlíkových vlákien a zadný difúzor s nastaviteľnými lamelami. Okrem toho má strechu z karbónu a 20-palcové kolesá obuté do pneumatík s rozmerom 325/35 R20. Suchá hmotnosť vozidla je 2 480 kg a maximálna rýchlosť dosahuje 350 km/h.
Rýchle nabíjanie a unikátne schopnosti
Yangwang U9 je vlajkovou loďou prémiovej značky patriacej pod koncern BYD. Využíva 80 kWh lítium-železo-fosfátovú batériu, ktorá podľa čínskeho testovacieho cyklu sľubuje dojazd 450 km. Nabíjanie je extrémne rýchle vďaka podpore výkonu až 500 kW. V ideálnych podmienkach sa tak dokáže nabiť z 30 % na 80 % len za 10 minút. Vďaka platforme e4 má aj niekoľko zaujímavých schopností, ako napríklad otáčanie sa na mieste či dokonca „tancovanie“ na pneumatikách.
Útok na rekordy
Už štandardná verzia U9 drží rekord pre najrýchlejšie sériové čínske auto s rýchlosťou 391,94 km/h a na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife zajazdila čas 7:17.900. Značka Yangwang však oznámila, že s verziou Track Edition plánuje tieto výkony ešte výrazne vylepšiť. Chystá sa tak prekonať nielen rýchlostný rekord, ale aj čas na slávnom „Zelenom pekle“.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Čínska invázia na ruský trh: Zatiaľ čo Západ odišiel, Peking preberá opraty. Čaká to aj Európu?
Zastavenie vs. státie: Rozdiel, ktorý vás môže vyjsť draho
Koniec jednej éry? Volkswagen potichu pripravuje koniec pre svoju vlajkovú loď!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.