06.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@varadhaprasadh)
Automobilový gigant Stellantis, pod ktorý patria značky ako Peugeot, Citroën, Opel, Fiat či Jeep, ohlásil zásadnú zmenu. Na kľúčovú pozíciu šéfdizajnéra prichádza Anthony Lo, muž zodpovedný za úspešný a odvážny vzhľad najnovších modelov Renault. Jeho príchod signalizuje novú éru a sľubuje, že autá, ktoré dobre poznáme, dostanú úplne nový, svieži vzhľad.

Foto: youtube.com/@varadhaprasadh
Kto je muž, ktorý prekreslí mapu dizajnu?
Anthony Lo nie je v automobilovom svete žiadnym nováčikom. Tento dizajnérsky vizionár má za sebou pôsobivé úspechy. Naposledy šéfoval dizajnu v Renaulte, kde vdýchol život modelom ako Renault 5, Scenic či Rafale. Práve tieto autá zožali obrovský úspech pre svoj odvážny a moderný vzhľad. Lo je známy svojou filozofiou, ktorú nazýva „dizajn pre ľudí“. Chce tvoriť autá, ktoré sú jednoduché, ale nikdy nie nudné. Svoj cieľ spojiť krásu s funkčnosťou a emóciami teraz prenesie do celého portfólia značiek koncernu Stellantis.
Čaká ho mamutia úloha
Pred Anthonym Lo stojí skutočne obrovská výzva. Koncern Stellantis združuje až štrnásť rôznych automobilových značiek. Každá z nich má svoju vlastnú históriu, identitu a cieľovú skupinu zákazníkov. Jeho hlavnou úlohou bude dať každej značke jedinečný a nezameniteľný charakter. Musí zabrániť tomu, aby si autá z jedného koncernu navzájom konkurovali a vyzerali príliš podobne. Bude to balansovanie na hrane kreativity a stratégie, kde musí posilniť identitu Peugeotu, oživiť Fiat a zároveň dať jasný smer Oplu či Citroënu.
Nová vízia pre novú éru
Príchod nového šéfa dizajnu znamená aj koniec jednej významnej kapitoly. Anthony Lo nahrádza Ralpha Gillesa, ktorý po úctyhodných 32 rokoch v koncerne odchádza do zaslúženého dôchodku. Gilles zanechal za sebou silný odkaz, no zmena na takomto dôležitom poste je jasným signálom novej stratégie. Stellantis sa pripravuje na plný prechod k elektromobilite. Nové elektrické platformy dávajú dizajnérom oveľa voľnejšie ruky. Lo tak dostáva jedinečnú príležitosť začať prakticky s čistým stolom a formovať vzhľad áut pre nasledujúce desaťročia.
Ako budú vyzerať naše obľúbené autá?
Všetci sme zvedaví, ako sa rukopis Anthonyho Lo prejaví na konkrétnych modeloch. Ak sa pozrieme na jeho prácu pre Renault, môžeme očakávať odvážnejšie a emocionálnejšie tvary. Je pravdepodobné, že sa dočkáme áut s výraznejším charakterom a inovatívnymi prvkami. Zabudnite na nudný a unifikovaný dizajn. Lo sa bude snažiť, aby bol každý model ľahko rozpoznateľný a zapamätateľný. Či už pôjde o malý Fiat, rodinný Peugeot alebo robustný Jeep, môžeme sa tešiť na svieži vietor, ktorý rozvíri stojaté vody automobilového dizajnu.

Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT
Dizajn nie je len o kráse
Filozofia Anthonyho Lo presahuje obyčajné kreslenie pekných kriviek. Verí, že dizajn musí slúžiť ľuďom a zlepšovať ich každodenný život. Nejde mu len o to, ako auto vyzerá zvonku, ale aj o to, ako sa v ňom človek cíti. Dôraz kladie na ergonómiu, intuitívne ovládanie a celkovú atmosféru v interiéri. Jeho cieľom je vytvoriť autá, ktoré budú nielen dopravným prostriedkom, ale aj príjemným miestom na život. Táto zmena prístupu môže znamenať malú revolúciu v tom, ako vnímame a používame automobily značiek koncernu Stellantis.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Stellantis: Veľký zvolávací program pre viac ako 600 000 dieselových vozidiel
Stellantis zvažuje predaj luxusnej značky kvôli finančným problémom
Elektrická budúcnosť na úkor ľudí: Stellantis investuje milióny, no tisíce strácajú prácu.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.