04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kgachapiso)
Trh s lacnými elektromobilmi sa poriadne otriasa v základoch! Japonská Honda totiž oficiálne potvrdila, že do Európy prinesie svoj vlastný cenovo dostupný elektromobil. Pôjde o elektrickú verziu populárneho mestského mini, modelu N-One. Novinka s názvom Honda N-One e: má jediný cieľ. Chce priamo konkurovať Dacii Spring a uchmatnúť si kus z koláča najlacnejších áut do zásuvky. S cenovkou hlboko pod 20-tisíc eur a neodolateľným retro dizajnom má na to všetky predpoklady. Toto bude ešte poriadne zaujímavé!

Foto: youtube.com/@kgachapiso
Japonské mini s retro šarmom
Honda N-One nie je žiadnou neznámou. V Japonsku patrí do kategórie takzvaných „kei cars“, teda malých a úsporných áut do mesta. Európska verzia si z neho zoberie to najlepšie. Predovšetkým si zachová svoj ikonický retro dizajn. Ten je inšpirovaný legendárnym modelom Honda N360 zo 60. rokov. Môžeme sa teda tešiť na roztomilé okrúhle svetlá a kompaktnú karosériu. Honda tak stavia na osvedčenú kartu nostalgie a štýlu. Chce ponúknuť auto, ktoré bude nielen praktické a lacné, ale aj dizajnovo atraktívne a vyčnievajúce z davu.
Cenová vojna sa začína
Najväčším lákadlom novej Hondy N-One e: bude bezpochyby jej cena. Podľa dostupných informácií by sa mala predávať za sumu výrazne nižšiu ako 20 000 eur. Týmto krokom Honda priamo vyzýva na súboj súčasného kráľa lacných elektromobilov, Daciu Spring. Pre európskych zákazníkov je to skvelá správa. Znamená to totiž začiatok cenovej vojny v najdostupnejšom segmente. Väčšia konkurencia bude tlačiť ceny nadol. Elektrická mobilita sa tak stane opäť o niečo prístupnejšou pre bežných ľudí, ktorí doteraz váhali kvôli vysokým cenám.
Ideálne auto do mesta
Technické parametre zatiaľ automobilka drží v tajnosti. Očakáva sa však, že novinka bude postavená ako čistokrvné mestské vozidlo. Tomu bude zodpovedať aj dojazd. Ten by sa mal pohybovať na úrovni okolo 200 kilometrov na jedno nabitie. Na prvý pohľad sa to môže zdať málo. Pre každodenné dochádzanie do práce, na nákupy či vozenie detí do školy to však bohato postačuje. Honda sa tak nesnaží konkurovať v dojazde, ale v praktickosti a nízkych prevádzkových nákladoch v mestskej premávke, kde toto auto strávi väčšinu svojho života.

Foto: youtube.com/@kgachapiso
Zmena stratégie po drahom pokuse
Honda sa už raz pokúsila preraziť na európskom trhu s elektromobilom. Model Honda e bol technologicky vyspelý a dizajnovo podarený. Jeho vysoká cena však odradila mnohých záujemcov. Automobilka sa z toho evidentne poučila. Namiesto prémiového a drahého modelu teraz volí úplne opačnú stratégiu. Chce ponúknuť jednoduché, funkčné a hlavne lacné elektrické auto pre masy. Tento prístup „menej je niekedy viac“ by mohol byť konečne receptom na úspech a kľúčom k získaniu významnejšieho podielu na európskom trhu s elektromobilmi.
Európa sa môže tešiť
Príchod Hondy N-One e: je pre Európu veľkým prísľubom. Ukazuje, že aj zavedené značky dokážu reagovať na dopyt po lacnejšej elektromobilite. Doteraz tento segment okupovali najmä čínske automobilky a Dacia. Vstup Hondy do tejto kategórie zvýši konkurenciu a rozšíri ponuku pre zákazníkov. Tí si budú môcť vybrať cenovo dostupné elektrické auto od renomovaného japonského výrobcu. Ak sa Honde podarí skombinovať nízku cenu, spoľahlivosť a atraktívny dizajn, môže poriadne zamiešať karty a stať sa novým hitom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Honda pripravuje nové elektrické mestské auto: Lacné a zábavné na jazdu
Obľúbené SUV v novom šate a terénnou verziou
Honda prehodnocuje stratégiu elektromobilov: Zrušenie veľkého SUV a zameranie na hybridy
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.