29.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TY Lim).
Európania nie sú (zatiaľ) pripravení masovo prejsť na čínske elektrické autá, hoci ich otvorenosť oproti minulým rokom vzrástla. Podľa prieskumu, objednaného čínskym Zeekrom, už čínsky výrobca predstavuje približne 5 % predaja nových áut v prvej polovici roku 2025, no väčšina kupujúcich zostáva opatrná.

Foto: shutterstock.com/TY Lim
Čo ukázal prieskum Zeekr?
Výskum medzi 8 000 respondentmi z Belgicka, Dánska, Nemecka, Nórska, Švédska, Švajčiarska, Veľkej Británie a Holandska odhalil, že:
- 38 % Európanov je dnes otvorenejších k nákupu čínskeho EV než pred rokom,
- 17 % respondentov však stále odmieta myšlienku kúpy čínskeho elektromobilu,
- a medzi súčasnými majiteľmi EV je dokonca 53 %, čo by si čínsky model požičalo do svojho garážového portfólia.
Napriek rastúcej ochote väčšina kupujúcich stále uprednostňuje tradičných európskych a japonských výrobcov.
Čínsky podiel na európskom trhu
Hoci sa čínske značky na európskych cestách objavujú častejšie, ich trhový podiel zostáva symbolický. V prvom polroku 2025 tvorili 5 % nových registrácií áut v Európe. To je síce dvojnásobok oproti predchádzajúcemu roku, no stále ide o okrajový segment. Veľmi dôležitým faktorom zostáva dôvera kupujúcich v kvalitu, servisnú sieť a bezpečnosť nových značiek.

Foto: youtube.com/@carshowtv9197
Plány na nákup EV do roku 2028
Prieskum tiež ukázal, že 62 % spotrebiteľov vo veku 35–44 rokov plánuje kúpu elektromobilu do konca roku 2028, bez ohľadu na značku. To potvrdzuje rastúci trend elektrifikácie v strednej vekovej skupine, ktorá má stabilné príjmy a výrazne prispieva k rozvoju EV segmentu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Polovodičové batérie od Huawei: Koniec problémov s dosahom elektromobilov?
Milión dolárov za hodinu! Toyota investuje do inovácií viac ako celé štáty
Manuál vs automat: Ktorá prevodovka je lepšia pre vás?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.