Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Polovodičové batérie od Huawei: Koniec problémov s dosahom elektromobilov?

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BigTunaOnline) Huawei opatentoval architektúru polovodičových akumulátorov s hustotou energie 400-500 Wh/kg. To je dvojnásobok toho, čo ponúkajú súčasné lítiovo-iónové batérie v elektromobiloch. Čínsky gigant deklaruje...

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BigTunaOnline)

Huawei opatentoval architektúru polovodičových akumulátorov s hustotou energie 400-500 Wh/kg. To je dvojnásobok toho, čo ponúkajú súčasné lítiovo-iónové batérie v elektromobiloch. Čínsky gigant deklaruje dosah 3000 kilometrov a nabíjanie z 10 na 80 percent za menej ako päť minút. Experti však varujú, že tieto čísla môžu fungovať len v laboratóriu, nie v reálnych podmienkach. Huawei používa dusíkové prímesi v sírových elektrolytoch na minimalizáciu vedľajších reakcií s lítiom. Ak patent nie je len marketingový trik, môže to byť prelom v elektromobilite. Škálovanie takéhoto riešenia je však mimoriadne náročné.

Huawei
Huawei opatentoval polovodičové batérie s hustotou energie 400-500 Wh/kg a dosahom 3000 km. Experti však pochybujú o reálnosti týchto čísel mimo laboratória.
Foto: shutterstock.com/BigTunaOnline

Revolúcia alebo len marketingový trik

Huawei opatentoval architektúru polovodičových akumulátorov s hustotou energie 400-500 Wh/kg. To predstavuje najmenej dvojnásobok súčasných lítiovo-iónových batérií. Väčšia hustota znamená nielen viac kilometrov na jedno nabitie, ale aj menšie a ľahšie batérie. Tie nebudú betónovou kotvou pre dynamiku jazdy. Huawei sa nesnaží stavať vlastné autá, ale už dlho sa tlačí do kokpitov a podvozkov iných výrobcov. Ponúka svoje technológie ako dodávateľ komponentov. Patent môže byť kľúčom k dominancii v sektore elektromobility. Otázka je, či technológia skutočne funguje mimo laboratória.

Konkurencia sa pripravuje na boj

Do súťaže sa postavili BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, BYD a Stellantis. Každý z nich zatiaľ robí veľa hluku, ale reálne sa neberie za zvyšovanie dosahu vozidiel. Batérie sú mimoriadne náročná oblasť. Ľahká na PR, ale nemožne ťažká v skutočnej konkurencii. Huawei prichádza s konkrétnymi riešeniami, ak vôbec existujú a majú právo fungovať. Čínski výrobcovia už dominujú v sektore elektromobilov aj v ich napájaní. Huawei po amerických sankciách musel redefinovať svoje obchodné zameranie. Možno našiel svoju nišu – nie telefón ani router, ale srdce vozidiel budúcnosti.

Fyzika verzus marketing

Huawei deklaruje dosah 3000 kilometrov a nabíjanie z 10 na 80 percent za menej ako päť minút. V teórii to znie ako koniec vtipov o dosahu elektromobilov. Výskumníci z Univerzity Dankook však upozorňujú, že to môže fungovať v laboratóriu. V reálnych podmienkach s klimatizáciou, pasažiermi a batožinou to môže byť iné. Je to podobné ako syntetické testy výrobcov áut, ktorí deklarujú konkrétnu spotrebu. Tú nikdy nedosiahneme v normálnych podmienkach. Komu tu veriť? Huawei používa dusíkové prímesi v sírových elektrolytoch na minimalizáciu vedľajších reakcií s lítiom.

Huawei nabíjačka
Nabíjanie elektromobilu za päť minút z 10 na 80 percent by bolo revolúciou. Huawei tvrdí, že jeho technológia to dokáže, ale škálovanie je mimoriadne náročné.
Foto: youtube.com/@Franz-nm7jy

Technické výzvy škálovania

Experti tvrdia, že škálovanie tohto riešenia je mimoriadne náročné. Vyzerá to, že oddelenie patentov sa „skamarátilo“ s PR-ákmi. Aj keď sú tieto čísla nafúknuté, smer je jasný. Čína už dominuje v sektore elektromobilov aj v ich napájaní. Keď elektrické vozidlo dosiahne reálny dosah okolo 1000 kilometrov, stáva sa skutočne zmysluplným zariadením. Ak sa dá navyše nabiť za päť minút, je to už úplne skvelé. Postupné znižovanie cien, ktoré nemôžu rásť donekonečna, vytvára recept na skutočný „elektroboom“. Čínski výrobcovia v tom pomáhajú svojou agresívnou politikou.

Budúcnosť elektromobility

Zatiaľ je to len patent. Otázka je, či niekto odpovie a či bude odpoveď symetrická a zmysluplná. Európa to nezvládne, tam môžeme zabudnúť. V Ázii na tomto trhu sa už počítajú len Číňania. Američania to nejako necítia. Ak sa patent ukáže ako skutočný, môže to zmeniť celý automobilový priemysel. Polovodičové batérie sú považované za svätý grál elektromobility. Kombinujú vysokú hustotu energie s rýchlym nabíjaním a bezpečnosťou. Huawei môže mať kľúč k budúcnosti dopravy. Alebo to môže byť len ďalší marketingový trik v nekonečnej vojne o pozornosť investorov.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Veríte, že Huawei dokáže vytvoriť batériu s dosahom 3000 km?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Čínsky gigant šokuje svet: Huawei predstavil luxusný sedan, ktorý zahanbí aj Maybach!

Honda, Nissan, Mitsubishi a Huawei: Spolupráca, ktorá môže zmeniť automobilový trh

Spoločnosti Huawei a Chery sú pripravené debutovať so svojím SUV. Luxeed R7 je zlou správou nielen pre Teslu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo hrozí pri zaplavení elektromobilu? Skrat a požiar alebo len mýty?

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@adeelkhanadventures9010) Prichádzajú intenzívne dažde a povodne. Čo sa stane, keď elektromobil zaplavíme vodou? Znamená zaplavenie hrozbu skratu a požiaru? Alebo…

Nové prezidentské auto Francúzska kombinuje luxus s najvyššou bezpečnosťou

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechnologicVehicles) Renault predstavil nový Rafale Présidentiel, špeciálne vozidlo vytvorené pre potreby francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona. Toto luxusné vozidlo nahradí dosluhujúci…

Pneumatiky run-flat alebo normálne? Ktoré sa vám hodia lepšie v roku 2025

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bridgestonetires) Pneumatiky run-flat umožňujú jazdu aj po defekte až 80 kilometrov rýchlosťou do 80 km/h. Majú zosilnené bočnice, ktoré udržia…

FWD vs RWD vs AWD: Ktorý pohon si vybrať?

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roman.Stasiuk). Pri kúpe auta musíte venovať pozornosť mnohým technickým parametrom. Medzi nimi stojí za to vyzdvihnúť typ pohonu. Na výber…

Chladiaca kvapalina sa varí! Čo robiť a prečo nikdy nedolievať studenú vodu

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Saskiautami). K tomuto typu poruchy dochádza zvyčajne v najmenej očakávanom momente. Čo robiť, keď sa chladiaca kvapalina varí? Čo sa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov