Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

BYD odkladá výrobu áut v Európe. Uprednostní lacnejšie Turecko pred Maďarskom

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost) Čínsky výrobca BYD odkladá začiatok masovej výroby v svojej novej európskej továrni. Najväčší čínsky automobilový výrobca spustí výrobu v Maďarsku až v roku 2026....

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost)

Čínsky výrobca BYD odkladá začiatok masovej výroby v svojej novej európskej továrni. Najväčší čínsky automobilový výrobca spustí výrobu v Maďarsku až v roku 2026. Továrňa nebude pracovať na plnú kapacitu prvé dva roky. Namiesto toho BYD urýchli výrobu v lacnejšom Turecku, kde je pracovná sila dostupnejšia. Presun výroby z Maďarska do Turecka predstavuje neúspech pre Európsku úniu. Tá dúfala, že clá na čínske elektromobily prilákajú čínske investície a dobre platené pracovné miesta. Továrňa v Szegede má hodnotu 4 miliardy eur a kapacitu 150-tisíc áut ročne.

BYD nápis na budove
Továrňa BYD v Szegede v Maďarsku v hodnote 4 miliardy eur odkladá začiatok masovej výroby na rok 2026. Kapacita továrne je 150-tisíc áut ročne.
Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost

Oneskorenie výroby v maďarskej továrni

Továrňa BYD v Szegede na juhu Maďarska má hodnotu približne 4 miliardy eur. Začne masovú výrobu až v roku 2026 a prvý rok vyrobí len niekoľko desiatok tisíc vozidiel. To znamená, že továrňa bude pracovať len na zlomok svojej celkovej kapacity 150-tisíc áut ročne. Nakoniec by mala továrňa produkovať približne 300-tisíc automobilov ročne. Oneskorenie spôsobujú rôzne faktory vrátane ekonomických podmienok a strategických rozhodnutí spoločnosti. BYD prehodnocuje svoje európske plány kvôli meniacim sa podmienkam na trhu. Investícia takého rozsahu vyžaduje opatrné plánovanie a postupné navyšovanie výroby.

Turecko získava prioritu pred Európou

Druhá továrňa BYD v Turecku v hodnote 1 miliardy dolárov mala začať výrobu koncom roku 2026. Teraz však bude produkovať viac áut než maďarská továrňa už budúci rok. Kapacita tureckej továrne je 150-tisíc vozidiel ročne. Turecko ponúka lacnejšiu pracovnú silu a výhodnejšie podmienky pre výrobu. BYD tak uprednostňuje krajinu mimo Európskej únie pred členskou krajinou. Toto rozhodnutie odráža ekonomické reality a potrebu optimalizovať náklady. Turecká továrňa bude slúžiť ako hlavný výrobný uzol pre región.

Neúspech európskej stratégie

Presun výroby z Maďarska do Turecka predstavuje neúspech pre Európsku úniu. EÚ zaviedla clá na čínske elektromobily v nádeji, že prilákajú čínske investície. Cieľom bolo vytvoriť dobre platené pracovné miesta v európskom automobilovom sektore. Namiesto toho čínski výrobcovia hľadajú lacnejšie alternatívy mimo EÚ. Maďarsko očakávalo významné ekonomické prínosy z BYD továrne. Oneskorenie a znížená výroba znamenajú menšie príjmy a menej pracovných miest. Európska stratégia ochrany domáceho trhu sa môže ukázať ako kontraproduktívna.

BYD expanduje napriek prekážkam

BYD nedávno vstúpil aj na rumunský trh s elektrickými a hybridnými modelmi. Spoločnosť pokračuje v globálnej expanzii napriek obchodným napätiam. Čínsky výrobca je najväčším producentom elektromobilov na svete. Má ambiciózne plány na dobytie európskeho trhu. Napriek oneskoreniam v Maďarsku BYD neupúšťa od európskych plánov. Spoločnosť hľadá najefektívnejšie spôsoby vstupu na európsky trh. Kombinácia výroby v Turecku a Maďarsku má pokryť dopyt v regióne.

Automobilová továreň
BYD uprednostňuje výrobu v Turecku pred Maďarskom kvôli lacnejšej pracovnej sile. Turecká továrňa bude produkovať viac áut než európska už budúci rok.
Foto: shutterstock.com/TNatalie Hora

Budúcnosť čínskych investícií v Európe

Prípad BYD ukazuje výzvy čínskych investícií v Európe. Obchodné vojny a clá komplikujú plánovanie výroby. Čínski výrobcovia musia hľadať alternatívne riešenia na prístup k európskemu trhu. Turecko sa stáva atraktívnou bránou do Európy pre ázijské spoločnosti. Európska únia musí prehodnotiť svoju stratégiu voči čínskym investíciám. Príliš reštriktívny prístup môže odradiť potrebné investície. Rovnováha medzi ochranou domáceho trhu a prilákaním investícií je kľúčová. Budúcnosť európskeho automobilového priemyslu závisí od správnych politických rozhodnutí.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o presune BYD výroby z Maďarska do Turecka?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

BYD v problémoch: Výroba klesá, sklady sa plnia

BYD mení taktiku: Elektrické autá ustúpia hybridom – Číňania prekvapujú Európu!

Brazília žaluje BYD: Čínsky automobilový gigant obvinený z otrockých podmienok


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Polovodičové batérie od Huawei: Koniec problémov s dosahom elektromobilov?

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BigTunaOnline) Huawei opatentoval architektúru polovodičových akumulátorov s hustotou energie 400-500 Wh/kg. To je dvojnásobok toho, čo ponúkajú súčasné lítiovo-iónové batérie…

Čo hrozí pri zaplavení elektromobilu? Skrat a požiar alebo len mýty?

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@adeelkhanadventures9010) Prichádzajú intenzívne dažde a povodne. Čo sa stane, keď elektromobil zaplavíme vodou? Znamená zaplavenie hrozbu skratu a požiaru? Alebo…

Nové prezidentské auto Francúzska kombinuje luxus s najvyššou bezpečnosťou

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechnologicVehicles) Renault predstavil nový Rafale Présidentiel, špeciálne vozidlo vytvorené pre potreby francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona. Toto luxusné vozidlo nahradí dosluhujúci…

Pneumatiky run-flat alebo normálne? Ktoré sa vám hodia lepšie v roku 2025

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bridgestonetires) Pneumatiky run-flat umožňujú jazdu aj po defekte až 80 kilometrov rýchlosťou do 80 km/h. Majú zosilnené bočnice, ktoré udržia…

FWD vs RWD vs AWD: Ktorý pohon si vybrať?

25.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roman.Stasiuk). Pri kúpe auta musíte venovať pozornosť mnohým technickým parametrom. Medzi nimi stojí za to vyzdvihnúť typ pohonu. Na výber…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov