24.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoNewsACS).
Už sme mu takmer začali hovoriť Yety, nakoniec však predsa len dorazil do predaja. A za sklamanie ho označiť nejde – cenovo sa napriek značnému oneskoreniu udržal na úrovni, o ktorej si množstvo konkurentov dnes môže nechať len snívať. Moskvič 8 je konečne tu a jeho ceny šokujú.

Foto: youtube.com/@AutoNewsACS
Moskvič stále bojuje o návrat na mapu
Čas dá jednoznačnú odpoveď na otázku, či nápad Rusov s oživením niektorých klasických domácich značiek v reakcii na zahraničné sankcie bol taký dobrý, ako sa im samotným spočiatku zdal. Faktom je momentálne len toľko, že zďaleka neprebieha tak, ako si predstavovali.
Moskvič chcel vtrhnutí na scénu ako lev do arény a rýchlo sa dostať na úroveň stoviek tisíc predaných áut ročne. Vlani však bol nakoniec rád, keď prekonal métu 20-tisíc ročných predajov. Presne 23-tisíc predaných vozidiel znamenalo takmer 78-percentný medziročný nárast odbytu, čo je nepochybne veľký rast. Sami však vidíte, ako ďaleko od avizovaných stoviek tisíc ročných predajov zostáva klasická ruská značka.

Foto: youtube.com/@AutoNewsACS
Sedemmiestne SUV po mnohých odkladoch
Snaha dostať sa späť na automobilovú mapu sveta však Moskvič neopustila, a tak ďalej rozširuje ponuku. Po kompaktnom liftbacku a SUV rovnakej triedy sa značka konečne posúva do vyšších sfér. Po mnohých odkladoch začala predávať noblesne pojaté SUV pre sedem cestujúcich pod označením 8.
Automobilka ho chcela pôvodne začať vo veľkom vyrábať a predávať už na prelome vlaňajšieho leta a jesene, to sa však nakoniec nestalo. Plány Moskviča notoricky nevychádzajú. Auto teda malo byť od jesene v predaji, potom prišlo ešte niekoľko ďalších avíz. Nakoniec budú Rusi radi, že na štart predajov prichádza aspoň koncom tohto júla.

Foto: youtube.com/@AutoNewsACS
Technické špecifikácie a výbava
Ide o veľké, rovných 4824 milimetrov dlhé SUV, ktoré má pod kapotou výlučne prepĺňaný 1,5-litrový štvorvalec s výkonom až 174 koní. Tento motor dostal na povel sedemstupňový automat, ktorý poháňa vždy predné kolesá. Pohon 4×4 teda nebude k dispozícii ani za príplatok, čo môže byť práve v Rusku pre jeho obľubu limitujúce.
Auto bude však vždy dodávané v sedemmiestnej konfigurácii interiéru, čo naopak môže jeho popularite prospieť. Osmičku možno teraz objednávať s troma úrovňami výbavy Business, Techno a Premium, pričom už tá základná je veľmi bohatá.
Ceny, ktoré šokujú konkurenciu
Prevedenie Business počíta so šiestimi airbagmi, ABS, ESP, parkovacími senzormi a kamerou, 19-palcovými kolesami z ľahkých zliatin, klimatizáciou, multimediálnym systémom s 12,3-palcovým displejom s Android Auto a Apple CarPlay. Moskvič ho ponúka od 2 980 000 rubľov, teda asi 32 300 eur.
Vyššia verzia Techno stojí od 3 210 000 rubľov (cca 34 800 eur) a má navyše automaticky stmievateľné spätné zrkadlá, nezávislú klimatizáciu pre tretí rad sedadiel a 360-stupňový kamerový systém. Vrcholná verzia Premium príde najmenej na 3 370 000 rubľov (cca 36 500 eur) a má panoramatickú presklenú strechu, adaptívny tempomat a sadu jazdných asistentov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
EÚ chystá revolúciu v opravách áut! Nové pravidlá zmenia celý automobilový priemysel
Šok v automobilovom svete: Hyundai si kupuje autá od čínskej konkurencie
Volvo dostalo facku od Interu! Po 18 rokoch končí partnerstvo, nový partner šokuje
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.