04.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Japonská automobilka Toyota vyšla na obranu svojho hybridného modelu RAV4 PHEV, ktorý dosahuje 100 kilometrov elektrického dojazdu. Zatiaľ čo kritici považujú túto hodnotu za nedostatočnú, Toyota tvrdí, že je to presne to, čo zákazníci potrebujú.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Kontroverzný postoj k elektrickému dojazdu
Jednou z najväčších výziev, ktoré trápia výrobcov elektrických vozidiel, je elektrický dojazd ich batérií. Ak ešte stále existují pochybnosti pri prechode na elektrické vozidlá, väčšina z nich pramení z neistoty ohľadom dojazdu. Toyota sa rozhodla brániť svoj model RAV4, jeden zo svojich plug-in hybridov s 100 km dojazdom.
Pre niektorých kritických používateľov je toto množstvo kilometrov v dnešnej dobe nedostatočné a žiadajú zvýšenie. S postupom času a rastom ponuky elektrických vozidiel je čoraz bežnejšie vidieť v údajoch týchto áut, že ich dojazd presahuje 100 kilometrov.
Toyota považuje 100 kilometrov za dostačujúce
Namiesto toho, aby dala za pravdu týmto komentárom, spoločnosť vyšla na obranu svojich vozidiel. Spoločnosť vyslala jasný odkaz – táto vzdialenosť je dostatočná pre ich plug-in hybrid a nepotrebujú zvyšovať kapacitu svojich batérií.
Na trhu existuje niekoľko možností, ktoré tieto kilometre presahujú a poskytujú vodičom silnejšie batérie, ktoré tak umožňujú realizovať dlhšie cesty bez nutných prestávok. Príkladom je Renault Rafale E-Tech, ktorý dokáže prekonať tieto čísla, s ktorými je Toyota spokojná.
Technické parametre a porovnanie
Tento dojazd, ktorým sa Japonci chvália u tohto plug-in hybridu zo svojho katalógu, pochádza z batérie s kapacitou 22,68 kWh. Verzie s týmito charakteristikami predchádzajúcej generácie RAV4 už mali elektrický dojazd 75 kilometrov. To znamená, že s týmto modelom už urobili krok vpred, s ktorým sú spokojní a zatiaľ nemajú v pláne ho zvyšovať.
Zaujímavé je, že tento model je jediný plug-in hybrid, ktorý dosahuje tieto čísla tejto značky. Napríklad Toyota Prius, ktorý je dostupný len v tejto verzii, má nižší dojazd ako RAV4 – konkrétne 86 kilometrov bez potreby zastaviť a nabiť batériu. Ani hybridná verzia C-HR nedosahuje 100 kilometrov.
Oficiálne stanovisko Toyota Motor Europe
Andrea Carlucci, riaditeľ marketingu a vývoja produktov Toyota Motor Europe, sa stal hlasom japonskej firmy, ktorý ukázal postoj značky k tejto polemike. Zvonka sa rozhodnutie uviesť plug-in hybrid s týmito charakteristikami môže zdať zvláštne, ale Talian tvrdí, že vízia nie je taká neobvyklá, keď sa na ňu pozrieme očami Toyoty.
Odkaz je jasný a firma podporuje dojazd modelu. Carlucci potvrdil, že tento dojazd dosahujúci 100 kilometrov je dokonalý, pokiaľ ide o rovnováhu medzi napájaním benzínového motora a výkonom vozidla.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Filozofia značky vs. trhové trendy
Toyota stanovila tento limit a vyjadruje spokojnosť, pretože ho považuje za viac ako dostatočný – predstavuje vzdialenosť, ktorú používateľ bežne prejde za deň. Čas ukáže, či s postupnou evolúciou, ktorú všetky tieto modely ukazujú, sa japonská firma rozhodne urobiť ďalší krok a zvýšiť túto hranicu, ktorá sa im zatiaľ zdá správna.
Tento prístup odráža konzervativnú filozofiu Toyoty, ktorá sa zameriava na praktickosť a spoľahlivosť namiesto honby za najvyššími číslami. Pre mnohých zákazníkov môže byť 100 km skutočne dostačujúcich na každodenné dochádzanie do práce a bežné mestské jazdy.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy
Odporúčané články:
Prečo sa v elektromobiloch robí ľuďom nevoľno? Vedci odhalili prekvapivé dôvody
Táto európska krajina je najlepšia pre život v dôchodku podľa najnovšej správy
Tri jednoduché triky na rýchle ochladenie auta v horúčavách
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.