Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

3000 km dojazd a nabíjanie za 5 minút vďaka sulfidovej technológii

25.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto). Batérie s pevným elektrolytom zostávajú veľkým sľubom elektromobility, ktorý by mohol priniesť s dnešnou technológiou nepredstaviteľnú hustotu energie a rýchlosť nabíjania pri mimoriadne bezpečnom...

25.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto).

Batérie s pevným elektrolytom zostávajú veľkým sľubom elektromobility, ktorý by mohol priniesť s dnešnou technológiou nepredstaviteľnú hustotu energie a rýchlosť nabíjania pri mimoriadne bezpečnom a odolnom prevedení. Hoci sa touto technológiou zaoberá množstvo výrobcov batérií, skutočná sériová výroba sa ešte nezačala. Huawei však nedávno patentoval novú batériu, ktorá sľubuje ohromujúce čísla.

Elektromobil batéria
3000 km dojazd a nabíjanie za 5 minút vďaka sulfidovej technológii.
Foto: youtube.com/@autodriveauto

Sulfidová technológia s dvojnásobnou hustotou energie

Huawei patentoval sulfidovú batériu s pevným elektrolytom, ktorá teoreticky disponuje hustotou energie 400-500 Wh/kg, čo je približne dvojnásobok až trojnásobok bežnej lítiovo-iónovej batérie.

To všetko znamená, že batéria Huawei by mohla umožniť dojazd až 3000 kilometrov a nabíjanie za 5 minút – samozrejme, ak sa skutočne podarí realizovať túto technológiu v praxi.

Revolučné riešenie problému vedľajších reakcií

Tieto úžasné čísla umožňuje niekoľko zaujímavých inovácií. Huawei našiel nový spôsob, ako zlepšiť elektochemickú stabilitu v batérii: sulfidové elektrolyty sa ošetrujú dusíkom, čím sa stávajú zvládnuteľnejšie vedľajšie reakcie vznikajúce v hraničných oblastiach.

Práve vedľajšie reakcie boli dlhodobo nevyriešeným problémom sulfidových batérií. Huawei tak môže priniesť prelomové riešenie, ktoré otvorí cestu k masovému nasadeniu tejto technológie.

Batérie s pevným elektrolytom: Sľub budúcnosti

Batérie s pevným elektrolytom predstavujú svätý grál elektromobility. V porovnaní s tradičnými lítiovo-iónovými batériami ponúkajú:

  • Vyššiu hustotu energie (2-3-krát viac)
  • Rýchlejšie nabíjanie (minúty namiesto hodín)
  • Vyššiu bezpečnosť (menšie riziko požiaru)
  • Dlhšiu životnosť (viac nabíjacích cyklov)

Výzvy masovej výroby

Napriek sľubným číslam zostáva otázkou, kedy sa táto technológia dostane do sériovej výroby. Batérie s pevným elektrolytom čelia niekoľkým výzvam:

  • Vysoké výrobné náklady
  • Komplexnosť výrobného procesu
  • Potreba nových výrobných liniek
  • Testovanie dlhodobej spoľahlivosti
Huawei
Huawei šokuje automobilový svet: Patent na batériu s dojazdom 3000 km.
Foto: shutterstock.com/BigTunaOnline

Konkurencia v oblasti batérií s pevným elektrolytom

Huawei nie je jediná spoločnosť, ktorá sa zameriava na batérie s pevným elektrolytom. Podobné projekty vyvíjajú aj:

  • Toyota – plánuje komerčné nasadenie do roku 2027
  • Samsung SDI – testuje prototypy
  • QuantumScape – spolupracuje s Volkswagenom
  • Solid Power – podporovaná Fordom a BMW

Čínska spoločnosť však môže mať výhodu v rýchlosti implementácie a prístupe k potrebným surovinám.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo by vás najviac presvedčilo kúpiť si elektromobil?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Európa potrebuje lacné autá ako Japonsko: Automobilky žiadajú novú kategóriu E-Car

Tesla predstavila nový facelift pre Model S a Model X: Malé zmeny, väčšia autonómia

Škandál vo Švajčiarsku: Úrady skrývali správu o elektrických autách


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínski giganti dobývajú Európu: Dva koncerny už v TOP 10, európski výrobcovia v panike

25.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TY Lim). Čínska automobilová invázia do Európy naberá na obrátkach a európski výrobcovia majú vážny problém. V rebríčku desiatich najväčších…

„Krstný otec AI“ varuje: Umelá inteligencia nahradí väčšinu pracovníkov, inštalatéri budú v bezpečí

25.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ABCNews). Geoffrey Hinton, nositeľ Nobelovej ceny a "krstný otec umelej inteligencie", prináša znepokojujúce predpovede o budúcnosti práce. Podľa 77-ročného experta…

Orient Express spúšťa na vodu najväčšiu luxusnú plachetnicu sveta: Corinthian pre 110 cestujúcich

25.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/AI_Techie_Arun). Legendárna značka Orient Express, známa z aristokratických vlakov minulých epochách, oficiálne vstúpila do námorného priemyslu. Jej prvá loď -…

Dacia Spring na nemeckej diaľnici: Aká je maximálna rýchlosť malého mestského elektromobilu?

25.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TESTDRIVEFREAK). Dacia Spring rozhodne nie je športové auto. Jej účelom je byť mestským elektromobilom, úlohu ktorú plní na výbornú. Je…

Tunel pod Sněžkou: Poľsko plánuje železničné spojenie s Českom

24.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Radim Salsa). Samospráva Dolného Sliezska zvažuje výstavbu železničného tunela pod najvyššou horou Krkonoš. Tunel by mal spojiť Karpacz s českým…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov