24.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Automobilový koncern Stellantis uvažuje o predaji svojej luxusnej značky Maserati, ktorá čelí vážnym ťažkostiam. Toto rozhodnutie je súčasťou širšieho úsilia spoločnosti reorganizovať svoje rozsiahle portfólio 14 značiek.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Nové vedenie, nové rozhodnutia
Diskusie o budúcnosti Maserati sa začali ešte pred menovaním nového generálneho riaditeľa Antonia Filosa, ktorý si oficiálne prevzal funkciu. Pod vedením predsedu Johna Elkanna bola životaschopnosť všetkých 14 značiek spoločnosti prioritou v procese výberu nového výkonného riaditeľa.
Podobne ako iní európski výrobcovia automobilov sa štvrtý najväčší automobilový výrobca na svete stretáva s vysokými clami na dovoz do USA, ktoré zaviedol Donald Trump, a s ostrým súperením zo strany čínskych konkurentov.
Analýza od McKinsey
V apríli Stellantis najal poradenskú firmu McKinsey na vyhodnotenie vplyvu ciel na Maserati a Alfa Romeo v kontexte prípravy budúcich plánov. V tom čase Stellantis znovu potvrdil svoj záväzok voči obom značkám.
Podľa zdrojov McKinsey skúma rôzne možnosti pre Maserati, vrátane možného predaja, ale analýza je stále v počiatočnej fáze. Predstavitelia Stellantisu vyhlásili, že Maserati nie je na predaj.
Zmena prístupu po odchode Tavaresa
Bývalý generálny riaditeľ Carlos Tavares, ktorý odstúpil v decembri po slabých výkonoch na americkom trhu, odmietal zvažovať elimináciu ktorejkoľvek zo značiek spoločnosti.
Niektorí investori a analytici však považujú kompaktnejšie portfólio za možnosť zlepšenia ziskových marží Stellantisu, ktorý stratil dve tretiny hodnoty svojich akcií od marca minulého roku.
Katastrofálne čísla Maserati
Maserati predalo v roku 2024 len 11 300 kusov, pričom zaznamenalo upravenú prevádzkovú stratu 260 miliónov eur. Značka nemá naplánované žiadne uvedenia nových modelov a čaká na nový obchodný plán, ktorý má byť predstavený po nástupe Filosa.
Tieto čísla predstavujú dramatický pokles pre značku, ktorá bola kedysi symbolom talianskej luxusnej automobilovej výroby.
Rozdelená správna rada
Správna rada Stellantisu je rozdelená ohľadom budúcnosti Maserati. Niektorí členovia veria, že Stellantis nemá potrebné zdroje na udržateľné oživenie značky a navrhujú, že predaj by bol najlepšou možnosťou.
Iní považujú Maserati za stále hodnotnú značku a predaj jedinej luxusnej značky by bol podľa nich veľkou ranou pre koncern.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Výzvy pre novú éru
Nový generálny riaditeľ Antonio Filosa bude musieť čeliť zložitým rozhodnutiam o budúcnosti portfólia značiek. Maserati predstavuje test jeho schopnosti oživiť problémové značky alebo prijať ťažké rozhodnutia o ich predaji.
Otázka je, či dokáže nájsť spôsob, ako vrátiť Maserati k ziskovosti, alebo či bude nútený pristúpiť k radikálnym krokom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
BMW predstavuje nové technológie v humorných videách
Šialený luxus na kolesách: Slávny DJ a Mansory vytvorili Mercedesy, ktoré vyrážajú dych
Sedem najšialenejších Škodoviek na svete: Študenti vytvorili pick-up z Škody Superb Combi
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.