20.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).
Denis Le Vot, generálny riaditeľ značky Dacia, ostro kritizuje súčasný smer automobilového priemyslu. Tvrdí, že výrobcovia zašli príliš ďaleko a je čas vrátiť sa k jednoduchým, lacným a ľahkým autám.

Foto: youtube.com/@SDADanCars
Šéf značky Dacia Denis Le Vot počas rozhovoru s britským magazínom „Autocar“ hlasno vyhlásil, že súčasný smer automobilového priemyslu nedáva zmysel. Podľa jeho názoru by sme sa mali vrátiť k základom a vyrábať menšie, ľahšie a tým pádom lacnejšie autá, ktoré sú dostupnejšie pre bežného vodiča.
Automobilky zašli príliš ďaleko
Le Vot je presvedčený, že súčasná motoryzácia stráca zmysel. „Priemysel zašiel príliš ďaleko. Je čas na návrat k jednoduchosti,“ vyhlásil rázne. Autá sú podľa neho príliš veľké, príliš ťažké a čoraz komplikovanejšie. Tento trend akoby nemal koniec.
Hmotnosť vozidiel sa neustále zvyšuje. Konštruktéri sa snažia splniť podmienky čoraz prísnejších bezpečnostných noriem, v dôsledku čoho majú autá napríklad čoraz hrubšie dvere a ich elektronika je čoraz zložitejšia. Keď sa to všetko spočíta, výsledkom je zvýšená spotreba energie a paliva plus vysoké náklady na prevádzku aj opravy.
Nie každý potrebuje obrie auto
„Nie každý potrebuje veľké auto. Ide o výber. A dnes je čoraz ťažšie nájsť jednoduché, lacné auto,“ argumentuje Le Vot. S týmto tvrdením sa ťažko nedá nesúhlasiť. Stačí sa pozrieť na trh nových automobilov a všimneme si, že sa už prakticky nepredávajú malé mestské autá segmentu A, ktoré boli predtým základom „mestskej“ motorizácie.
Takéto autá ľudia využívali na cestu do práce či do obchodu. Dnes takýchto vozidiel ako nových už prakticky niet. Dokonca aj na cestách ich vidíme čoraz menej. Stačí sa pozrieť na ulice a zistíme, že ich miesto zaujali výrazne väčšie vozidlá.
Absurdnosť súčasného prístupu
Le Vot upozorňuje aj na to, ako nezmyselne dnes využívame autá. „Kupovanie auta zo segmentu C len preto, aby sme išli nakupovať alebo odviezli deti do školy, je nelogické. Príliš veľa kovu, príliš veľa technológií, príliš veľa nákladov,“ vysvetľuje.

Foto: youtube.com/@DaciaUK
Pritom na príklade Dacie vidíme, že zákazníci stále potrebujú nekomplikované vozidlá. Na takých autách si Dacia vybudovala svoju pozíciu. „To je identita našej značky – jednoduché, dostupné a funkčné autá,“ zdôrazňuje Le Vot.
Posledná šanca na zmenu
Šéf Dacie však verí, že existuje nádej na zmeny. Tou sú nadchádzajúce diskusie v Bruseli. Le Vot dúfa, že Únia v priebehu najbližších mesiacov prehodnotí svoj prístup.
Podobný názor ako Denis Le Vot má aj odchádzajúci riaditeľ Renault Group Luca de Meo či predseda dozornej rady Stellantis John Elkann, ktorí tiež apelujú na Európsku komisiu o zmenu priorít. Denis Le Vot varuje, že „toto je posledný moment na to, aby sme sa z tejto cesty vrátili“.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Túto chybu pri kúpe auta robí väčšina Slovákov. Môže vás stáť auto aj nervy
Šokujúca zmena: Meškanie 6 hodín bude „normálne“
Čína stavia najrýchlejšiu trať na svete: 200 kilometrov za 9 minút!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.