Správy, Zaujímavosti,

Šéf Dacie šokuje: „Autá sú príliš veľké a drahé. Vráťme sa k základom!“

20.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Denis Le Vot, generálny riaditeľ značky Dacia, ostro kritizuje súčasný smer automobilového priemyslu. Tvrdí, že výrobcovia zašli príliš ďaleko a je čas vrátiť sa...

20.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).

Denis Le Vot, generálny riaditeľ značky Dacia, ostro kritizuje súčasný smer automobilového priemyslu. Tvrdí, že výrobcovia zašli príliš ďaleko a je čas vrátiť sa k jednoduchým, lacným a ľahkým autám.

Nápis na kufri Dacia Sandero
Šéf Dacie šokuje: „Autá sú príliš veľké a drahé. Vráťme sa k základom!“
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Šéf značky Dacia Denis Le Vot počas rozhovoru s britským magazínom „Autocar“ hlasno vyhlásil, že súčasný smer automobilového priemyslu nedáva zmysel. Podľa jeho názoru by sme sa mali vrátiť k základom a vyrábať menšie, ľahšie a tým pádom lacnejšie autá, ktoré sú dostupnejšie pre bežného vodiča.

Automobilky zašli príliš ďaleko

Le Vot je presvedčený, že súčasná motoryzácia stráca zmysel. „Priemysel zašiel príliš ďaleko. Je čas na návrat k jednoduchosti,“ vyhlásil rázne. Autá sú podľa neho príliš veľké, príliš ťažké a čoraz komplikovanejšie. Tento trend akoby nemal koniec.

Hmotnosť vozidiel sa neustále zvyšuje. Konštruktéri sa snažia splniť podmienky čoraz prísnejších bezpečnostných noriem, v dôsledku čoho majú autá napríklad čoraz hrubšie dvere a ich elektronika je čoraz zložitejšia. Keď sa to všetko spočíta, výsledkom je zvýšená spotreba energie a paliva plus vysoké náklady na prevádzku aj opravy.

Nie každý potrebuje obrie auto

„Nie každý potrebuje veľké auto. Ide o výber. A dnes je čoraz ťažšie nájsť jednoduché, lacné auto,“ argumentuje Le Vot. S týmto tvrdením sa ťažko nedá nesúhlasiť. Stačí sa pozrieť na trh nových automobilov a všimneme si, že sa už prakticky nepredávajú malé mestské autá segmentu A, ktoré boli predtým základom „mestskej“ motorizácie.

Takéto autá ľudia využívali na cestu do práce či do obchodu. Dnes takýchto vozidiel ako nových už prakticky niet. Dokonca aj na cestách ich vidíme čoraz menej. Stačí sa pozrieť na ulice a zistíme, že ich miesto zaujali výrazne väčšie vozidlá.

Absurdnosť súčasného prístupu

Le Vot upozorňuje aj na to, ako nezmyselne dnes využívame autá. „Kupovanie auta zo segmentu C len preto, aby sme išli nakupovať alebo odviezli deti do školy, je nelogické. Príliš veľa kovu, príliš veľa technológií, príliš veľa nákladov,“ vysvetľuje.

Dacia Spring
Dacia Spring – príklad jednoduchého a dostupného elektrického auta, ktoré reprezentuje filozofiu značky.
Foto: youtube.com/@DaciaUK

Pritom na príklade Dacie vidíme, že zákazníci stále potrebujú nekomplikované vozidlá. Na takých autách si Dacia vybudovala svoju pozíciu. „To je identita našej značky – jednoduché, dostupné a funkčné autá,“ zdôrazňuje Le Vot.

Posledná šanca na zmenu

Šéf Dacie však verí, že existuje nádej na zmeny. Tou sú nadchádzajúce diskusie v Bruseli. Le Vot dúfa, že Únia v priebehu najbližších mesiacov prehodnotí svoj prístup.

Podobný názor ako Denis Le Vot má aj odchádzajúci riaditeľ Renault Group Luca de Meo či predseda dozornej rady Stellantis John Elkann, ktorí tiež apelujú na Európsku komisiu o zmenu priorít. Denis Le Vot varuje, že „toto je posledný moment na to, aby sme sa z tejto cesty vrátili“.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Súhlasíte s názorom šéfa Dacie o návrate k jednoduchým autám?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Túto chybu pri kúpe auta robí väčšina Slovákov. Môže vás stáť auto aj nervy

Šokujúca zmena: Meškanie 6 hodín bude „normálne“

Čína stavia najrýchlejšiu trať na svete: 200 kilometrov za 9 minút!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Turistický raj sa mení na nočnú moru: Ibizu zaplavili obrovské hady

20.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/dailystar) Ibiza zápasí s pliagou hadov. Turisti sa obávajú hadov a vzdávajú sa dovoleniek na ostrove. Niektorí tvrdia, že situácia…

Dôchodca sa pokúsil zísť Španielske schody autom!

20.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nytimes/shorts). Osemdesiatjedenročný vodič si v utorok ráno splietol slávne Španielske schody v Ríme s cestou. Policajti ho zastavili až v…

Koniec hybrydov? Nové pravidlá EÚ šokujú automobilový priemysel

20.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/dizain) Európska únia plánuje zmeniť regulácie týkajúce sa plug-in hybrydov (PHEV), čo podľa automobilového prostredia môže negatívne ovplyvniť rozvoj tejto…

Dánsko šokuje svet: Prvá krajina EÚ sa zbavuje Microsoftu!

20.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/JeanLucIchard) Dánsko ako prvá krajina v EÚ sa odstrihne od Microsoftu. Vláda, Kodaň a Aarhus prechádzajú na Linux a LibreOffice.…

Novinka z Ruska: Nová Lada vyzerá ako Dacia Duster!

19.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoNewsACS) Lada predstavila svoj najnovší klenot - Lada Azimut, kompaktné SUV porovnateľné s obľúbenou Daciou Duster. Pre značku Lada ide…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov