20.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Artur_Nyk)
Ferrari odkláda uvedenie druhého elektrického modelu, pretože neexistuje dostatočný dopyt. Prvé elektrické auto značky príde na trh až v roku 2026. Taliansky výrobca pôvodne plánoval uviesť druhý elektrický model koncom roku 2026, ale teraz sa neočakáva, že sa objaví skôr ako v roku 2028. Jeden zo zdrojov oboznámených so situáciou uviedol, že skutočný, udržateľný dopyt po elektrickom športovom aute jednoducho neexistuje.

Foto: shutterstock.com/Artur_Nyk
Ferrari tak priznáva to, čo mnohí v automobilovom priemysle už tušia – elektromobilita v segmente luxusných športových áut zatiaľ nenašla svojich zákazníkov. Značka známa svojimi výkonnými benzínovými motormi predáva hybridné modely od roku 2019 a začne odhaľovať svoje prvé elektrické vozidlo v októbri tohto roku.
Ferrari priznáva realitu trhu s elektromobilmi
Ferrari už nepotrebuje žiadne predstavovanie. Taliansky výrobca je uznávaný za svoje výsledky v motoršporte, ale aj za svoje športové autá. Všetky tieto vozidlá však boli so spaľovacími motormi alebo maximálne hybridné. Ferrari sa chystá otvoriť novú kapitolu, pretože výrobca z Maranella pripravuje svoje prvé plne elektrické vozidlo. Toto vozidlo malo byť uvedené na trh v roku 2025, ale Ferrari sa rozhodlo odložiť túto udalosť o ďalší rok, až na rok 2026. Druhý čisto elektrický model od Ferrari nebude uvedený na trh až do roku 2028, pretože v súčasnosti neexistuje dostatočný záujem o takéto autá. Toto rozhodnutie odráža širšie problémy automobilového priemyslu s elektromobilitou v luxusnom segmente.
Zákazníci stále preferujú zvuk benzínových motorov
Okrem absencie špecifického zvuku spaľovacích motorov – hlavného predajného argumentu pre mnohých kupujúcich – výrobcovia áut sa snažia prekonať skutočnosť, že batérie elektrických vozidiel znamenajú väčšiu hmotnosť a ovplyvňujú dynamiku športového auta. Navyše mnohí stále uprednostňujú spaľovacie motory a slobodu, ktorú ponúkajú z hľadiska jednoduchosti tankovania paliva. Ferrari si uvedomuje, že jeho zákazníci kupujú nielen výkon, ale aj emócie spojené s jazdou. Zvuk V8 alebo V12 motora je neoddeliteľnou súčasťou zážitku z jazdy Ferrari. Elektrické motory, hoci môžu byť výkonnejšie, jednoducho neposkytujú ten istý emocionálny zážitok. Táto skutočnosť predstavuje zásadnú výzvu pre všetkých výrobcov luxusných športových áut.
Druhý elektrický model odložili minimálne do roku 2028
V rámci neodhalených interných plánov spoločnosti bol druhý elektrický model naplánovaný na koniec roku 2026. Teraz sa však neočakáva, že sa objaví skôr ako v roku 2028, uviedol jeden zo zdrojov oboznámených so situáciou, ktorý dodal, že skutočný, udržateľný dopyt po elektrickom športovom aute neexistuje. Zdroj povedal, že nízky záujem trhu by tiež poskytol Ferrari čas na ďalší vývoj internej technológie pre svoje druhé elektrické vozidlo, hoci nízky dopyt zostal hlavným dôvodom oneskorenia. Toto rozhodnutie ukazuje, že aj najexkluzívnejšie značky musia rešpektovať realitu trhu. Ferrari nemôže ignorovať preferencie svojich zákazníkov, aj keď to znamená spomalenie elektrickej transformácie.
Hybridné modely ako kompromisné riešenie
Ferrari predáva hybridné modely od roku 2019 a začne odhaľovať svoje prvé elektrické vozidlo v októbri tohto roku v trojfázovom procese, ktorý vyvrcholí svetovou premiérou na jar budúceho roku. Hybridné technológie predstavujú pre Ferrari kompromis medzi tradíciou a inováciou. Zákazníci stále dostávajú zvuk a charakter spaľovacieho motora, ale zároveň majú k dispozícii dodatočný výkon z elektromotora. Modely ako SF90 Stradale alebo 296 GTB dokazujú, že hybridná technológia môže zlepšiť výkon bez obetovania charakteru značky. Práve preto Ferrari pokračuje vo vývoji hybridných systémov paralelne s prípravou čisto elektrických modelov.

Foto: shutterstock.com/Artur_Nyk
Technické výzvy elektrických športových áut
Batérie elektrických vozidiel predstavujú značnú hmotnosť, ktorá ovplyvňuje dynamiku športového auta. Ferrari musí vyriešiť, ako zachovať agilnosť a precíznosť riadenia, ktoré sú charakteristické pre jeho vozidlá. Navyše, infraštruktúra rýchleho nabíjania nie je všade dostupná, čo obmedzuje použiteľnosť elektrických športových áut na dlhé vzdialenosti. Zákazníci Ferrari často cestujú na rôzne podujatia a potrebujú spoľahlivosť, ktorú poskytujú spaľovacie motory. Elektrické vozidlá musia prekonať nielen technické, ale aj psychologické bariéry. Mnohí majitelia Ferrari považujú svoje autá za investíciu a obávajú sa, že elektrické modely nebudú mať takú hodnotu ako tradičné.
Budúcnosť Ferrari medzi tradíciou a inováciou
Ferrari stojí pred ťažkým rozhodnutím – ako zachovať svoju identitu v ére elektromobility. Značka musí nájsť spôsob, ako spojiť svoju bohatú históriu s požiadavkami budúcnosti. Odloženie druhého elektrického modelu ukazuje, že Ferrari nebude nútiť elektromobilitu za každú cenu. Namiesto toho sa sústreďuje na vývoj technológií, ktoré budú skutočne žiadané zákazníkmi. Táto stratégia môže byť múdrejšia ako agresívny prechod na elektromobilitu, ktorý by mohol odradiť verných fanúšikov značky. Ferrari tak dáva najavo, že zákazník je stále kráľom, aj v ére environmentálnych tlakov a regulácií.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Manželia z Las Vegas okradli investorov o 50 miliónov eur: Peniaze minuli na Bugatti a Pagani
Ford šokuje: „Zákazníkov už nezaujíma, aký motor majú v aute“
Osem chýb s klimatizáciou, ktoré robia všetci vodiči: Môžu vás stáť stovky eur
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.