12.06.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews)
Nissan Leaf bol jedným z prvých skutočne populárnych produktov modernej elektromobility, ktorý dodnes zoznamuje mnohých ľudí s elektromobilitou, aj keď jemne povedané nie je bez kompromisov. Po prvej generácii vyrábanej medzi rokmi 2010 a 2017 dlho bežala druhá séria od roku 2018, ktorá stále nebola špičková v nabíjaní ani dojazde. Nedávno predstavili tretiu sériu, o ktorej sme teraz dostali niekoľko dôležitých technických detailov.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Nová platforma CMF-EV prináša revolúciu
Výrobný tím pripravil video, ktoré vysvetľuje, že Leaf sa stal užívateľsky prívetivejší a priamejší, a za zlepšenú efektívnosť zodpovedá predovšetkým platforma CMF-EV, ktorá tvorí aj základ Renault 5 E-Tech. Namiesto pôvodného pripojeného závesného zadného podvozku prichádza náročnejší systém a bočná tuhosť karosérie sa zvýšila údajne o 66%. Jednotka pozostávajúca z motora, meniča a prevodovky je o 10% menšia a výrazne tichšia. Najsilnejšia verzia má maximálny výkon 214 koní a krútiaci moment 355 Nm. Zlepšili aj polomer otáčania – 10,6 metra je v tejto triede veľmi dobrá hodnota. Kompaktný dizajn pokračuje aj pri klimatizačnej jednotke, ktorá sa presunula spod palubnej dosky do motorového priestoru, čím poskytla viac miesta pre rovnú podlahu v priestore pre cestujúcich.
Pokročilé tepelné riadenie a predhrievanie batérie
Zlepšili aj tepelné riadenie – Nissan teraz tiež používa riešenie, kde palubná nabíjačka auta dokáže predhriať batériu, takže môže efektívne fungovať skôr. Toto je kľúčová funkcia pre zimné podmienky, keď studené batérie majú výrazne zníženú kapacitu a výkon. Systém dokáže automaticky pripraviť batériu na optimálnu prevádzkovú teplotu ešte pred začiatkom jazdy, čo výrazne zlepšuje dojazd a výkon v chladnom počasí. Inteligentné tepelné riadenie tiež optimalizuje spotrebu energie na vykurovanie a chladenie, čo môže predĺžiť dojazd až o 15-20% v extrémnych podmienkach. Nový systém je energeticky efektívnejší a dokáže lepšie rozdeliť teplo medzi batériu, motor a kabínu podľa aktuálnych potrieb.
Vylepšená ergonómia a užívateľský komfort
Tretia generácia Leaf prináša výrazne vylepšenú ergonómiu a užívateľský komfort. Interiér dostal nový dizajn palubnej dosky s moderným digitálnym displejom a intuítivnym ovládaním. Kvalita materiálov sa zlepšila a priestor pre cestujúcich je vďaka novej platforme priestrannejší. Sedadlá majú lepšiu bočnú podporu a nastaviteľnosť, čo zlepšuje komfort na dlhých cestách. Hlučnosť v kabíne sa znížila vďaka lepšej izolácii a tichšiemu pohonnému systému. Nový infotainment systém podporuje najnovšie technológie vrátane bezdrôtového Android Auto a Apple CarPlay. Asistenčné systémy boli aktualizované a zahŕňajú pokročilé funkcie ako adaptívny tempomat s funkciou stop-and-go a automatické núdzové brzdenie.
Nabíjacie možnosti a praktickosť
Nový Leaf má vylepšené nabíjacie možnosti s podporou rýchlejšieho DC nabíjania a optimalizovaným AC nabíjaním pre domáce použitie. Nabíjací port je teraz umiestnený praktickejšie a má lepšie tesnenie proti poveternostným vplyvom. Systém prediktívneho nabíjania dokáže naplánovať optimálne časy nabíjania na základe cenových taríf elektriny a plánovaných ciest. Mobilná aplikácia umožňuje vzdialené ovládanie nabíjania, predkondicionovanie kabíny a monitorovanie stavu batérie. Kapacita batérie sa zvýšila pri zachovaní kompaktných rozmerov vďaka novej chemickej technológii a efektívnejšiemu baleniu článkov. Rekuperačné brzdenie má teraz viac úrovní nastavenia a dokáže efektívnejšie využívať energiu pri spomalovaní.
Očakávaný príchod na trh a konkurencia
Nový Leaf má údajne prísť na trh ešte tento rok a bude čeliť silnej konkurencii v segmente kompaktných elektrických áut. Cena zatiaľ nebola oznámená, ale očakáva sa, že bude konkurencieschopná voči modelom ako Volkswagen ID.3, Kia e-Niro či Hyundai Kona Electric. Výrobná kapacita sa zvyšuje a Nissan plánuje vyrábať nový Leaf v viacerých závodoch po celom svete. Servisná sieť sa rozširuje a technici dostávajú špecializované školenia pre prácu s novou technológiou. Nissan tiež investuje do nabíjacej infraštruktúry a spolupracuje s rôznymi poskytovateľmi na rozšírení siete rýchlonabíjačiek. Záručné podmienky na batériu sa zlepšili a zahŕňajú dlhšie obdobie a vyšší počet kilometrov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Legenda ožíva: Ford Mustang prichádza s nostalgickým balíkom FX
Suzuki ponúka komfort na dosah: Vitara a S-Cross teraz s automatom za príjemné peniaze
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.