11.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carbuzzcom:).
Predaj posledného BMW s manuálnou prevodovkou nečakane vystrelil do výšin. Výrobca reaguje predĺžením výroby obľúbeného roadstera. Využite poslednú šancu na kúpu skutočnej ikony pre puristov.

Foto: youtube.com/@carbuzzcom
Milovníci športovej jazdy so skutočným spojením s autom môžu jasať. BMW práve oznámilo, že predĺži výrobu svojho ikonického roadstera Z4, ktorý patrí medzi posledné modely značky s manuálnou prevodovkou. Pôvodný plán počítal s ukončením produkcie v októbri 2025, no nečakaný nárast záujmu presvedčil bavorskú automobilku, aby tento termín posunula minimálne do marca 2026, pričom americká verzia M40i by mohla vydržať na trhu dokonca až do mája 2026.
Nečakaný boom predaja zachránil ikonu pre puristov
Za prekvapivým rozhodnutím stojí predovšetkým výrazný nárast predajov v posledných mesiacoch. V prvom štvrťroku 2025 sa predalo o 4,2 percenta viac exemplárov Z4 než v rovnakom období minulého roka. Ešte výraznejší nárast zaznamenala značka v Severnej Amerike, kde predaje vyleteli neuveriteľných 29 percent nahor!
Dôvod tohto náhleho boomu je pritom jasný – motoristickí nadšenci si uvedomili, že BMW Z4 M40i predstavuje jednu z posledných možností, ako si zaobstarať nové BMW s manuálnou prevodovkou. Na väčšine trhov už totiž základné modely ponúkajú iba Steptronic automat, a okrem Z4 si môžete tretí pedál a klasickú radiacu páku dopriať už len v modeloch M2 a základných verziách M3/M4. Navyše, s príchodom novej generácie v roku 2028 zmizne manuál aj z týchto modelov.
„Zákazníci si uvedomujú, že ide o poslednú príležitosť vlastniť niečo skutočne výnimočné,“ vysvetľuje zdroj z BMW. „Manuálna prevodovka sa stáva vzácnosťou, a tým pádom aj veľmi žiadanou komoditou medzi skutočnými fanúšikmi značky.“
Spoločný vývoj, spoločný koniec, ale rozdielna budúcnosť
BMW Z4 a jeho japonský súrodenec Toyota Supra zdieľajú nielen spoločnú platformu, ale aj miesto výroby v rakúskom závode Magna-Steyr. Preto neprekvapuje, že oba modely ukončia svoju produkciu v rovnakom čase. Tu však podobnosť končí.
Zatiaľ čo Toyota po úspechu modelov GR Yaris a GR Corolla plánuje návrat ďalších športových ikon ako MR2 či Celica, a pripravuje aj nástupcu pre Supru, BMW zaujalo oveľa zdržanlivejší postoj. Podľa oficiálnych vyjadrení bavorskej značky sa v dohľadnej dobe nového nástupcu Z4 nedočkáme.
„Trh s dvojmiestnym roadsterom sa dramaticky zmenšil,“ vysvetľuje hovorca BMW. „Napriek tomu sme radi, že môžeme súčasným záujemcom ponúknuť predĺženú možnosť zaobstarať si tento výnimočný automobil.“

Foto: youtube.com/@carbuzzcom
Posledná šanca pre nadšencov čistej radosti z jazdy
BMW Z4 tretej generácie (G29) tak pravdepodobne napíše posledné kapitoly slávnej histórie tohto modelu, ktorý vždy stelesňoval čistú radosť z jazdy pod otvoreným nebom. Kombinácia výkonného radového šesťvalca, manuálnej prevodovky a zadného náhonu predstavuje receptúru, ktorá v dnešnej dobe elektrifikácie a automatizácie pôsobí takmer ako z iného sveta.
Pre všetkých, ktorí túžia vlastniť kus skutočnej motoristickej histórie, tak nastal ideálny čas na návštevu predajcu BMW. Pretože keď v máji 2026 zíde z výrobnej linky posledný exemplár Z4, skončí sa jedna významná kapitola nielen v histórii BMW, ale aj v histórii športových automobilov ako takých.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Suzuki ponúka komfort na dosah: Vitara a S-Cross teraz s automatom za príjemné peniaze
Kia Sportage v novom šate: Kórejská hviezda mení tvár a šokuje motoristov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.