Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Máte diesel od Volkswagenu? Tento skrytý problém vás môže stáť tisíce

5.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98). Majitelia vozidiel Volkswagen s motorom 2.0 BiTDI čelia nepríjemnému prekvapeniu – konštrukčná chyba môže viesť k extrémnej spotrebe oleja a následne k totálnemu zničeniu...

5.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98).

Majitelia vozidiel Volkswagen s motorom 2.0 BiTDI čelia nepríjemnému prekvapeniu – konštrukčná chyba môže viesť k extrémnej spotrebe oleja a následne k totálnemu zničeniu motora. Oprava môže stáť až 2 500 eur, no existuje aj lacnejšie riešenie.

Znak Volkswagen
Máte diesel od Volkswagenu? Tento skrytý problém vás môže stáť tisíce.
Foto: youtube.com/@CarVibes-98

Olej mizne pred očami: Prvé varovné signály katastrofy

Všetko sa začína nenápadne – mierne zvýšená spotreba oleja, ktorú mnohí vodiči spočiatku ignorujú. No situácia sa dramaticky zhoršuje a v krátkom čase môže spotreba oleja vyskočiť až na neuveriteľný liter na 1000 kilometrov. Tento problém sa týka najmä modelov Transporter, Caravelle, Multivan a California vyrobených v rokoch 2016-2019 s motormi 2.0 BiTDI.

Následky ignorovania problému môžu byť devastačné. Produkty spaľovania oleja totiž postupne upchávajú filter pevných častíc (DPF). Okrem toho sa zapekajú piestne krúžky a poškodzuje sa turbodúchadlo, hlava motora a ďalšie dôležité komponenty. Výsledkom je, že vozidlo prestane jazdiť a majiteľa čaká šokujúca cena v servise.

Príčina problému: Chyba, ktorá stojí majiteľov tisíce

Odborníci odhalili skutočnú príčinu tohto problému. V originálnych piestoch motorov série CXEB a CXEC chýba špeciálny otvor, ktorý by umožňoval odvádzanie oleja.

„V dôsledku tejto konštrukčnej chyby sa na pružine olejového krúžku hromadia usadeniny, ktoré postupne blokujú krúžok, a ten prestáva stierať olej,“ vysvetľuje mechanik. „Olej zostávajúci vo valci sa spaľuje a produkty tohto spaľovania ničia filter DPF, s ktorý si nedokáže poradiť.“

Dve možnosti: Nový motor alebo odborná renovácia?

Autorizovaný servis Volkswagen v takýchto prípadoch ponúka jediné riešenie – nový motor bez chyby, plus výmenu filtra DPF a katalyzátora. Ak sa navyše ukáže, že treba vymeniť aj turbodúchadlo, EGR ventil a ďalšie komponenty, celková cena môže vyšplhať až na 2,5 tisíc eur.

Našťastie existuje aj alternatíva. Špecialisti ponúkajú komplexnú renováciu motora, ktorá môže byť výrazne lacnejšia ako kúpa nového. Proces zahŕňa:

  • Demontáž motora a kontrolu stavu turbodúchadiel a vstrekovačov
  • Roztriedenie komponentov na dobré, opraviteľné a tie, ktoré treba vymeniť
  • Výmenu piestov, ložísk kľukového mechanizmu, vodítok a tesnení ventilov
  • Kontrolu hlavy motora a kľukového hriadeľa
  • Brúsenie valcov a montáž piestov
Piest
Produkty spaľovania oleja postupne ničia piesty, filter DPF a ďalšie komponenty.
Foto: shutterstock.com/GolfStandard

„Do servisu prichádza čoraz viac klientov sťažujúcich sa na extrémnu spotrebu oleja v motoroch BiTDI, niektoré autá dokonca prichádzajú už na odťahovke,“ hovorí mechanik. „Odporúčame, aby ste pri zvýšenej spotrebe oleja neodkladali opravu na poslednú chvíľu – rýchla reakcia môže výrazne znížiť počet dielov vyžadujúcich výmenu.“

Aké autá sú ohrozené?

Problém sa týka vozidiel vyrobených v rokoch 2016-2019, ktoré majú motory 2.0 BiTDI s výkonom 199 alebo 204 koní (označenie CXEB a CXEC). Ak vlastníte takéto vozidlo, odporúčame vám pozorne sledovať spotrebu oleja. V prípade, že spozorujete prvé príznaky problému, mali by ste bezodkladne vyhľadať odborný servis.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako by ste riešili problém s motorom BiTDI vo vašom Volkswagene?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Nemecký automobilový gigant sa zmenšuje: VW prepustí tretinu pracovnej sily

Šokujúci vek áut na našich cestách: Polovica Slovákov jazdí na veteránoch

Prečo sú pneumatiky vždy čierne? Existuje na to konkrétny dôvod


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Najväčší nafukovací „stan“ sveta: Nová éra stavebníctva

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: instagram.com/xdairdome/). Nad čínskym mestom Jinan sa objavila obrovská nafukovacia kupola. Pod ňou v najlepšom prebieha... stavba. Toto inovatívne riešenie má…

Hyundai šokuje: Je nám jedno, či si naše auto kúpite! Toto je dôvod

30.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JoeAchilles1) Hyundai prichádza s vyhlásením, ktoré otriaslo automobilovým svetom. Je im úplne jedno, koľko kusov svojho nového športového elektromobilu Ioniq…

Porsche prepisuje históriu: Vyrobili milión Macanov za 10 rokov!

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsAroundTV). Automobilka Porsche má obrovský dôvod na oslavu. Ich najobľúbenejšie a pre mnohých aj najdôležitejšie SUV poslednej dekády dosiahlo neuveriteľný…

Od Brexitu k colným vojnám: Britský automobilový priemysel v kríze

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Jcwadventures). Ak vynecháme pandemické časy, dnešná výroba automobilov vo Veľkej Británii je najnižšia od roku 1953. Údaje sú skutočne tragické.…

Prečo z vetrania fúka studený vzduch pri zapnutom kúrení? Fyzika, nie porucha

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Boytaro1428). Prečo z vetrania fúka studený vzduch počas zapnutého kúrenia? Vodiči si všímajú, že v zákrutách náhle začína vychádzať chlad,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov