31.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Harry Howitt).
Ikonický britský výrobca luxusných vozidiel zažíva dramatický prepad predajov. V apríli 2025 zaregistrovali v Európe iba 49 nových Jaguarov. Čo stojí za takmer 98-percentným poklesom a má značka s legendárnym logom šelmy ešte šancu na návrat?

Foto: shutterstock.com/Harry Howitt
Kedysi synonymum britskej elegance a výkonu, dnes len tieň svojej niekdajšej slávy. Jaguar, značka s bohatou históriou, ktorá roky symbolizovala luxus a športového ducha, sa ocitla v hlbokej kríze. Podľa najnovších údajov Európskej asociácie výrobcov automobilov zaznamenala v apríli 2025 šokujúci prepad registrácií nových vozidiel.
Z tisícov na desiatky: Kolaps, ktorý nikto nečakal
Čísla hovoria jasnou rečou a tá je pre fanúšikov značky zdrvujúca. V apríli tohto roka zaregistrovali Európania vrátane Britov iba 49 nových Jaguarov. Pre porovnanie, v rovnakom mesiaci minulého roka to bolo 1 961 vozidiel. Predstavuje to neuveriteľný pokles o 97,5 percenta!
Trend sa neobmedzuje len na jeden mesiac. Za prvé štyri mesiace roka 2025 si našlo majiteľov iba 2 665 Jaguarov, čo je o 75,1 percenta menej ako v rovnakom období minulého roka, keď bolo zaregistrovaných 10 641 vozidiel.
Prečo legenda zhasína? Bolestivá transformácia
Za dramatickým poklesom stojí strategické rozhodnutie britskej automobilky. Jaguar momentálne prechádza rozsiahlou transformáciou a úplnou zmenou svojho smerovania. Výrobca zastavil produkciu viacerých modelov a dokonca prerušil predaj nových vozidiel na domácom britskom trhu.
Populárne modely ako športové F-Type či sedan XE a XF sa už dávno prestali vyrábať. Značka sa pripravuje na úplnú elektrifikáciu svojho portfólia a zásadnú zmenu identity.
Paradox úspechu: Najvyšší zisk za desaťročie
Napriek katastrofálnemu poklesu predajov Jaguarov, materský koncern Jaguar-Land Rover hlási najvyšší zisk za posledné desaťročie. Tento zdanlivý paradox má jednoduché vysvetlenie – zatiaľ čo Jaguar klesá, značky Land Rover, Range Rover a Defender zažívajú boom.
Koncern v uplynulom fiškálnom roku predal celosvetovo 272 268 vozidiel značiek Defender, Range Rover Sport a Range Rover. Jaguar prispel k celkovému predaju iba 26 862 exemplármi.

Foto: shutterstock.com/Valdis Skudre
Má Jaguar ešte šancu vrátiť sa na výslnie?
Otázkou zostáva, či sa ikonická britská značka dokáže vrátiť na výslnie automobilového priemyslu. Jaguar vsádza všetko na jednu kartu – kompletný reštart s plne elektrickou ponukou vozidiel a ambicióznym plánom konkurovať prémiovým značkám v novej ére mobility.
Pre verných fanúšikov značky to znamená dlhé obdobie čakania. Nová generácia Jaguarov príde až o niekoľko rokov. Dovtedy bude legendárna šelma hibernovať a pripravovať sa na svoj veľký comeback.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Z hatchbacku na crossover: Škoda prekvapuje modernou verziou Favoritu
Viete skutočne, ako správne nafúkať pneumatiky vášho auta?
BMW šokuje svet: Predstavilo motocykel budúcnosti
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.