25.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@royalchannel).
Kráľ Karol III. si myslel, že podporuje domáci priemysel, no realita je úplne iná. Lotus Eletre? Vyrobené v Číne od A po Z!

Foto: youtube.com/@royalchannel
Keď si politici kupujú domáce autá, obvykle sa snažia podporiť vlastný priemysel. Avšak britský kráľ Karol III. si zrejme neuvedomil jednu podstatnú vec – na aute, ktoré si práve obstaral, nie je domáce absolútne nič. Naopak, celé pochádza z Číny, čo vyvoláva otázky o jeho skutočnom záväzku k britskému priemyslu.
Klimatický summit a pokrytectvo na najvyššej úrovni
Spomeňte si na november 2021, keď sa v škótskom Glasgow konal klimatický summit COP26. Namiesto pochvaly si však účastníci vyslúžili kritiku, pretože väčšina z nich prišla súkromnými lietadlami. Medzi nimi bol aj vtedajší korunný princ Charles, ktorý mohol pokojne prísť na bicykli.
Práve kvôli takýmto krokom sa dnes Karol III. považuje skôr za kráľa pokrytcov než za kráľa Veľkej Británie. So súkromnými lietadlami a vrtuľníkmi neprestál, okrem toho vlastní obrovské sídla. Organizácia Eco Experts spočítala, že britská kráľovská rodina produkuje ročne 3 810 ton emisií CO2, pričom samotný kráľ má na konte 423,3 ton CO2 ročne. Pre porovnanie – priemerný Brit vyprodukuje len 11,7 ton CO2 ročne, teda šesťdesiatšesť krát menej!
Elektromobil ako riešenie? Nie celkom…
Možno práve preto sa monarcha rozhodol redukovať svoju emisnú stopu pomocou elektromobility. Znovu však šľapol do osieho hniezda. Nedávno si totiž obstaral Lotus Eletre, čím sa dokonca pochválil magazínu Top Gear. Na prvý pohľad ide o auto tradičnej britskej značky, no pri bližšom pohľade je to kompletne čínske elektrické SUV.
Lotus totiž patrí pod automobilku Geely, pričom model Eletre vyrábajú priamo v Číne, konkrétne vo Wu-chane. Využívajú pritom komponenty, ktoré Geely používa aj v iných čínskych autách. Takto vyzerá podpora britského priemyslu v podaní kráľa!
Aké možnosti vlastne mal?
Samozrejme, keby Karol III. zostal verný skutočne britskej produkcii, nemal by veľa na výber. V podstate môže voliť len medzi Rolls-Roycom Spectre a elektrickým Mini. V prvom prípade ide o kupé, v druhom o malý hatchback. Ani jeden z týchto vozov nie je úplne vyhovujúci.
Navyše, kráľ si nemusel kupovať nič nové. Už v roku 2018 si totiž obstaral Jaguar I-Pace, s ktorým mohol pokojne cestovať aj do spomínaného Škótska. Ale nešiel s ním, auto medzitým predal a teraz si „klimaticky zodpovedne“ kúpil nové.

Foto: youtube.com/@luxautox
Červené SUV s neistou silou
O novom Lotuse Eletre vieme zatiaľ len to, že je červený. Technické špecifikácie zostávajú nejasné – nie je známe, či ide o verziu s 610 alebo 918 koňmi. Aby však elektromobily skutočne vyvážili vysokú emisnú stopu, je potrebné s nimi najazdiť poriadne kilometre. Niekedy nestačí ani niekoľko stotisíc kilometrov.
Takúto porciu však predchádzajúci I-Pace na konte nemal. K novému majiteľovi zamieril po 56 tisícoch kilometrov. Ale čo by ste čakali od britského kráľa…
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Váš plynový pedál má tajnú funkciu, o ktorej možno neviete. Môže vám šetriť stovky eur ročne
Pozor turisti! Taliani vymysleli najkomplikovanejší zákaz dieselov na svete
Novinka v lietadlách: Pasažieri budú čoskoro stáť?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.