22.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Autoexpress).
Legendárna značka prekvapila fanúšikov – malý mestský model Nissan Micra sa vracia na európske cesty. Tentokrát však s elektrickým pohonom a na platforme Renaultu 5. Je to len preoblečený Francúz alebo plnohodnotný japonský automobil?

Foto: youtube.com/@Autoexpress
V automobilovom svete nie je nezvyčajné, že výrobcovia zdieľajú technológie. Najnovšia generácia obľúbeného mestského vozidla Nissan Micra však posúva túto prax na novú úroveň. Japonská značka, ktorá prežíva turbulentné obdobie, sa rozhodla pre odvážny krok – kompletne elektrifikovanú Micru postavenú na základoch francúzskeho Renaultu 5.
Japonský dizajn na francúzskych základoch
Nová Micra nezaprie svoj pôvod, no dizajnéri Nissanu odviedli solídnu prácu pri vytváraní vlastnej identity. Charakteristické kruhové svetlá dodávajú vozidlu nezameniteľný vzhľad, zatiaľ čo výrazné prelisy na bočnej línii karosérie ju vizuálne odlišujú od francúzskeho súrodenca.
Praktické riešenie kľučiek zadných dverí umiestnených pri C-stĺpikoch zostáva zachované, pričom dodatočné plastové obloženie v spodnej časti dverí vytvára dojem robustnosti, ktorý pripomína skôr Renault 4. Napriek kompaktným rozmerom sa môže Micra pochváliť pôsobivými 18-palcovými diskami, dostupnými v troch dizajnových prevedeniach.
Pod kapotou to už nie je Nissan
Interiér novej Micry jasne odhaľuje jej francúzske korene. Kabína je takmer identická s Renaultom 5, vrátane dvojice 10,1-palcových displejov umiestnených na prístrojovej doske mierne natočenej k vodičovi. Potešujúcou správou pre konzervatívnejších vodičov je zachovanie množstva fyzických ovládacích prvkov pod stredovými ventilačnými otvormi. Luxusným prvkom, nezvyčajným v tejto kategórii, je ambientné osvetlenie s možnosťou výberu zo 48 farieb.

Foto: youtube.com/@Autoexpress
Elektrický pohon s dvoma možnosťami
Nissan ponúkne novú Micru s dvoma batériovými variantmi: 40 kWh a 52 kWh. Základná verzia disponuje výkonom 121 koní, zatiaľ čo výkonnejší model ponúka 148 koní. Rozdiel je aj v krútiacom momente – 225 Nm pri menšej batérii a 245 Nm pri väčšej.
Dojazd na jedno nabitie je odhadovaný na 310 kilometrov pri 40 kWh batérii a impresívnych 408 kilometrov pri 52 kWh variante. Zaujímavý je aj hmotnostný rozdiel medzi oboma verziami – základný model váži 1400 kg, zatiaľ čo dlho-jazdová verzia má hmotnosť 1524 kg.
Malá zvonka, veľká zvnútra?
S dĺžkou pod 4 metre a šírkou menej ako 1,8 metra zostáva Micra verná svojmu menu ako kompaktné mestské vozidlo. Rázvor 2,54 metra by však mal zabezpečiť dostatočný priestor pre pasažierov. Na rozdiel od niektorých konkurentov bude Micra ponúkaná výhradne v päťdverovom prevedení.
Neobvyklým prvkom pre vozidlo tejto kategórie je viacprvkové zadné zavesenie, ktoré zdedila po Renaulte 5. Pre tých, ktorí hľadajú športovejšie jazdné vlastnosti, bude k dispozícii aj Alpine A290, postavený na rovnakej platforme AmpR Small.
Kedy a kde sa bude vyrábať?
Nissan plánuje uviesť novú Micru na európsky trh koncom tohto roka. Výroba bude prebiehať v závode Renaultu v Douai, kde sa od roku 2024 vyrába aj Renault 5. Micra však nie je jediným novým elektromobilom Nissanu pre Európu. Budúci rok sa elektrifikuje aj model Juke, inšpirovaný konceptom Hyper Punk. Navyše, v roku 2026 sa očakáva aj Nissanova verzia obnoveného Renaultu Twingo.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Toyota RAV4 2026: Japonský svalovec, ktorý prekvapí každého motoristu
Koniec starých dieslov na Slovensku? Nové emisné pravidlá EÚ nemajú zľutovanie!
Hybridný alebo Plug-in automobil? Prečítajte si toto, než miniete tisíce eur!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.