Správy, Zaujímavosti,

Dych vyrážajúce zábery: Takto odvážni robotníci vytvárajú horské cesty!

19.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechFreezeOfficial). Bagre visiace nad priepasťou, vodiči majú nervy z ocele a stavebný majstrovský talent, ktorý vám nedovolí odtrhnúť zrak od obrazovky. Pozrite si neuveriteľné zábery...

19.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechFreezeOfficial).

Bagre visiace nad priepasťou, vodiči majú nervy z ocele a stavebný majstrovský talent, ktorý vám nedovolí odtrhnúť zrak od obrazovky. Pozrite si neuveriteľné zábery z výstavby horských ciest, ktoré nie sú pre slabé povahy.

Bager
Dych vyrážajúce zábery: Takto odvážni robotníci vytvárajú horské cesty!
Foto: youtube.com/@TechFreezeOfficial

Horské cesty patria medzi najkrajšie a najzaujímavejšie úseky, ktoré môžu motoristi zdolávať. Kľukaté serpentíny, úchvatné výhľady a adrenalínová jazda lákajú mnohých vodičov. No len málokto sa zamyslí nad tým, ako tieto inžinierske zázraky vlastne vznikajú. Nedávno zverejnené zábery odhaľujú, prečo výstavba horských ciest vyžaduje nielen špičkovú techniku, ale aj mimoriadne odvážnych ľudí.

Buldozéry a bagre doslova vyrezávajú cestu zo svahu

Kým pred storočím sa stavitelia museli spoliehať na primitívne nástroje a ľudskú silu, dnes majú k dispozícii výkonné stroje. Na fascinujúcom videu, ktoré sa rýchlo šíri sociálnymi sieťami, vidno, ako gigantické buldozéry a bagre doslova vyhlbujú cestu v horskom svahu. Operátory týchto strojov pracujú doslova na hrane priepasti!

Po prvotnom vyrezaní základu prichádzajú na rad buldozéry, ktoré zhadzujú prebytočný materiál a spevňujú povrch budúcej cesty. Celý proces zaznamenaný dronom z veľkej výšky vytvára dych vyrážajúce zábery, ktoré jasne ukazujú, prečo táto práca nie je pre každého.

Operátori bagrov: Nervy z ocele a pohľad do priepasti

„Pozerať tieto zábery je náročné aj z pohodlia domova, nieto ešte sedieť v kabíne bagra,“ hovorí jeden z komentujúcich na sociálnych sieťach. A má pravdu. Zatiaľ čo my môžeme pri sledovaní videa cítiť závraty, operátori týchto strojov musia mať skutočne oceľové nervy a žiadny strach z výšok.

Títo stavební profesionáli pracujú často desiatky či stovky metrov nad zemou, s jednou stranou stroja visiacou nad priepasťou. Jeden chybný pohyb by mohol mať fatálne následky, no napriek tomu vykonávajú svoju prácu s obdivuhodným pokojom a presnosťou.

Kde takto stavajú cesty? U nás by to nešlo

Hoci záber z videa vyzerá pôsobivo, tento spôsob výstavby nie je univerzálny pre všetky horské oblasti. Podľa komentujúcich užívateľov pochádza video pravdepodobne z Nepálu, kde pieskové a zemité svahy umožňujú takýto postup.

V našich Tatrách by podobná technika nebola možná. Namiesto mäkších zemitých svahov sa tam stretávame s pevnou skalou, ktorá vyžaduje iné postupy – často s použitím výbušnín alebo špeciálnych vŕtacích strojov. V európskych podmienkach sa navyše častejšie rekonštruujú existujúce trasy, než by sa budovali úplne nové. Potreba vytyčovania nových horských ciest je typickejšia pre Alpy v krajinách ako Taliansko, Rakúsko či Švajčiarsko.

Bagrami sa teda horské cesty budujú skôr v nižších polohách južnej Ázie či Južnej Ameriky, kde geologické podmienky takýto postup umožňujú.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Dokázali by ste pracovať na takejto stavbe horskej cesty?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Podmorský tunel medzi Európou a Afrikou: Španielsko investuje milióny do ambiciózneho projektu

Česko stavia najdlhší železničný tunel

Najkratšia pristávacia dráha sveta končí útesom. Lietajú sem iba tí najodvážnejší piloti


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Bill Gates ostro útočí na Elona Muska: „Zabíja najchudobnejšie deti sveta!“

19.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStreet). Napätie medzi technologickými titánmi eskaluje. Zakladateľ Microsoftu obviňuje šéfa Tesly z fatálnych dôsledkov kontroverzných škrtov v humanitárnej pomoci. Bill…

Desivé tajomstvo Nitrianskeho hradu: Tunel, ktorý pohltil ľudí navždy

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TTstudio). Ukrytý pod múrmi jedného z najstarších sídel na Slovensku, Nitrianskeho hradu, leží starý, zabudnutý tunel. Podľa kroník mal slúžiť…

Letné kempovanie: Ako si pripraviť nezabudnuteľný zážitok v prírode?

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Drazen Zigic). Túžite po úniku z mestského ruchu a digitálneho sveta? Letné kempovanie je dokonalým spôsobom, ako si oddýchnuť od…

Šokovaný motorkár: Za jazdu so slúchadlami dostal mastnú pokutu

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kajeab_pongsiri). Myslíte si, že počúvanie hudby na motorke je v poriadku? Jeden motocyklista sa presvedčil o opaku, keď mu policajt…

Tento zlozvyk ničí vaše auto: Jazda na polospojke vás môže vyjsť poriadne draho

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kryzhov). Niektoré zlozvyky za volantom nás môžu stáť stovky eur. Medzi najnebezpečnejšie patrí jazda na polospojke, ktorá dokáže zničiť spojku…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov