19.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official).
Značka Chery sa rúti na európsky trh ako cunami a už teraz predbehla etablovaných hráčov ako Mitsubishi.

Foto: youtube.com/@cheryinternational_official
Čínsky automobilový priemysel už dávno nie je synonymom pre lacné kópie známych modelov. Najnovší vzostup značky Chery dokazuje, že ázijský gigant má v rukách všetky tromfy na to, aby zásadne premenil európsky automobilový trh. Ambiciózny plán na dobytie starého kontinentu sa už začal napĺňať a prvé výsledky hovoria jasnou rečou – európske automobilky by sa mali mať na pozore.
Z outsidera lídrom za jediný rok
Ešte minulý rok by na značku Chery v Európe málokto stavil, keďže figurovala až na 59. mieste v rebríčku predajnosti. Neuveriteľný skok však nastal už v prvom štvrťroku tohto roku, keď sa koncern vyšvihol na 32. priečku, čím predbehol aj takého etablovaného hráča ako Mitsubishi. Za týmto úspechom stojí premyslená stratégia viacerých značiek, ktoré oslovujú rôzne skupiny zákazníkov.
Chery Automobile, založené v roku 1997, preukázalo svoju silu už v ôsmom roku existencie, keď z jeho továrne vyšiel miliónty automobil. V roku 2024 dosiahol globálny predaj značky neuveriteľných 2,6 milióna vozidiel, pričom až 1,14 milióna z nich smerovalo na zahraničné trhy. Už 22 rokov si Chery udržiava pozíciu lídra medzi čínskymi výrobcami osobných automobilov v oblasti exportu.
Päť značiek pre rôznych zákazníkov
Kľúčom k úspechu Chery na európskom trhu je dômyselná viacznačková stratégia. Koncern ponúka rôzne značky vozidiel prispôsobené potrebám európskych vodičov:
- Omoda – ponúka kompaktné SUV, ktoré debutovali v siedmich európskych krajinách v roku 2024. V prvom štvrťroku tohto roka sa predalo 15 799 kusov, pričom najväčšími trhmi boli Veľká Británia a Španielsko.
- Jaecoo – prémiová značka, ktorá plánuje uviesť plne elektrické vozidlá a plug-in hybridy s predĺženým dojazdom. Momentálne je v ponuke v Poľsku len jeden model – Jaecoo 7, dostupný v dvoch variantoch.
- Exlantix – elektrická prémiová značka, európsky ekvivalent čínskej Exeed, ktorej debut je naplánovaný vo vybraných škandinávskych krajinách v roku 2025.
- Jetour – značka „terénnych SUV“, ktorá má začať predaj v Európe v treťom štvrťroku 2025.
- iCaur – elektrická terénna značka, predtým známa ako iCar (názov bol zmenený, aby sa predišlo konfliktu s Apple), ktorej premiéra je plánovaná na rok 2026.
Európska výroba znižuje náklady a obchádza clá
Aby sa Chery vyhlo vysokým clám na dovážané vozidlá a nákladom na prepravu automobilov z Číny do Európy, rozhodlo sa pre lokálnu výrobu na starom kontinente. V roku 2024 začal čínsky výrobca montovať automobily v bývalej továrni Nissanu v Barcelone v spolupráci so španielskym výrobcom EV Motors. Prvým modelom vyrábaným v tejto lokalite bol elektrický SUV Ebro S700.
Čínsky producent však na tom neplánuje zastať a zvažuje výstavbu ďalšej továrne v Nemecku. Dôležitým bodom v pláne európskej expanzie Chery je práve Poľsko, kde sú už dnes ponúkané značky Omoda a Jaecoo. V nasledujúcich týždňoch sa v krajine objaví aj oficiálny dovozca značky Chery.
Odrazový mostík do Európy
Čínska automobilka netají, že práve náš severný sused s relatívne bohatou klientelou, absenciou domáceho výrobcu a pomerne veľkým trhom má slúžiť ako „odrazový mostík“ do ďalších krajín EÚ. Poľsko sa tak stáva kľúčovým hráčom v stratégii čínskeho giganta, čo môže priniesť nielen širšiu ponuku vozidiel, ale potenciálne aj nové pracovné príležitosti.
Globálna expanzia na plné obrátky
Chery neobmedzuje svoju expanziu len na Európu – čínsky gigant úspešne dobýva ďalšie kľúčové trhy po celom svete. Po odchode západných výrobcov z Ruska značka využila príležitosť a stala sa jedným z lídrov predaja. V roku 2024 sa Chery umiestnilo na 3. mieste v rebríčku predaja s výsledkom 157 040 predaných vozidiel. Značky patriace ku koncernu – Omoda, Exeed a Jetour – obsadili 6., 7. a 8. miesto na tamojšom trhu.
Jetour, špecializujúci sa na terénne SUV, sa stal druhou najpopulárnejšou značkou v Katare a štvrtou v Spojených arabských emirátoch v marci 2025. V tom istom mesiaci sa model Tiggo 2 stal najpredávanejším automobilom v Čile.
Ambiciózne plány do budúcnosti
Ďalšie dobývanie európskeho trhu je prioritným cieľom, aby do roku 2030 dosiahol ročný predaj – zahŕňajúci výhradne zahraničné trhy – na úrovni 1,4 milióna vozidiel. Ešte v tomto roku plánuje Chery uviesť 19 nových elektrických a hybridných modelov, pričom si zachová konkurencieschopné ceny a bohatú výbavu, aby účinne konkuroval značkám ako Hyundai, Kia či Toyota.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Šokujúci pohľad do dubajských autovrakovísk: Luxusné vraky, o ktorých sa vám ani nesnívalo!
DS N°4: Francúzska elegancia v novom šate, naftový motor prekvapivo zostáva!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.