Elektro, Novinky, Správy, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Škoda odkryla tajomstvo: Nový športový model Enyaq RS ohuruje výkonom aj dizajnom

11.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fDrivecz). Najvýkonnejšia sériová Škoda v histórii prichádza s dojazdom až 567 km a zrýchlením, ktoré vyrazí dych. Zelená Mamba vám nedá spať! Čakanie sa skončilo!...

11.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fDrivecz).

Najvýkonnejšia sériová Škoda v histórii prichádza s dojazdom až 567 km a zrýchlením, ktoré vyrazí dych. Zelená Mamba vám nedá spať!

Skoda Enyaq interiér
Škoda odkryla tajomstvo: Nový športový model Enyaq RS ohuruje výkonom aj dizajnom.
Foto: youtube.com/@fDrivecz

Čakanie sa skončilo! Česká automobilka konečne predstavila dlho očakávanú športovú verziu RS svojho elektrického modelu Enyaq. Po nedávnej premiére menšieho brata Elroq RS prichádza na rad jeho väčší súrodenec, ktorý sa ukazuje ako takmer identické dvojča. Tento športový model však so sebou prináša nielen dynamický vzhľad, ale aj pôsobivé jazdné vlastnosti.

Zelená Mamba, ktorá pohltí cesty

Nový Enyaq RS okamžite priťahuje pozornosť svojím charakteristickým limetkovým lakom Mamba Green a početnými čiernymi detailmi, ktoré nahrádzajú chrómované prvky známe zo základných verzií. Športový model je dostupný v dvoch variantoch karosérie – klasické SUV aj elegantné kupé. V štandardnej výbave nájdete LED Matrix svetlomety, dynamické smerovky a 20-palcové disky (voliteľne dostupné aj 21-palcové).

Skoda Enyaq
Zelená Mamba na cestách: Nový Enyaq RS priťahuje pohľady exkluzívnou farbou a športovými detailmi.
Foto: youtube.com/@fDrivecz

Dizajnéri jemne upravili predný nárazník a na zadnej časti pridali charakteristický reflexný pás. Tradične pre modely RS nechýbajú ani označenia tejto verzie, hoci sú diskrétne umiestnené na predných blatníkoch. Napriek športovému charakteru zostali praktické a rodinné prednosti Škody nedotknuté.

Interiér, ktorý si prispôsobíte podľa seba

Vnútro verzie RS má športovejší charakter než štandardné modely Enyaq. Môžete si vybrať z dvoch variantov – RS Lounge a RS Suite. Prvá verzia ponúka integrované sedadlá s funkciou masáže, kontrastné zelené prešívanie a hliníkové pedále. Športovú atmosféru podčiarkuje trojramenný volant s logom RS a mikrovláknové vložky na prístrojovej doske.

Pre zákazníkov, ktorí preferujú umiernenejší štýl, Škoda ponúka voliteľnú úpravu interiéru RS Suite s čalúnením vyrobeným z kombinácie kože a umelej kože so sivými švami. Panely predných dverí a prístrojová doska sú zdobené dekormi imitujúcimi vzhľad uhlíkových vlákien.

Štandardná výbava zahŕňa 13-palcovú multimediálnu obrazovku, štyri USB-C porty, bezdrôtovú nabíjačku s výkonom 15 W, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, 3-zónovú klimatizáciu a elektricky nastaviteľné, vyhrievané sedadlo vodiča s funkciou masáže. Za príplatok si môžete objednať 12-reproduktorový audio systém Canton s výkonom 635 W či tepelné čerpadlo.

Skoda Enyaq
Znížený podvozok a dvojpiestkové brzdy dodávajú Enyaqu RS skutočné športové schopnosti.
Foto: youtube.com/@fDrivecz

Čísla, ktoré hovoria za všetko

Enyaq RS je vybavený rovnakým pohonným systémom ako menší Elroq RS – disponuje dvoma elektrickými motormi s celkovým výkonom 340 koní a maximálnym krútiacim momentom 679 Nm. Batéria s kapacitou 84 kWh zabezpečuje dojazd až 560 km podľa normy WLTP v verzii SUV, zatiaľ čo karoséria kupé prejde až 567 km.

Nabíjací výkon dosahuje 185 kW, vďaka čomu nabitie batérie z 10 na 80 percent trvá iba 26 minút na rýchlonabíjačke. Nabíjanie na AC nabíjačke s výkonom 11 kW od 0 do 100 percent zaberie 8 hodín a 30 minút. Auto ponúka aj funkciu V2L, čiže možnosť využívať ho na napájanie iných zariadení.

Výkony Enyaqu RS sú impozantné – zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy ho radí medzi najrýchlejšie sériové Škody v histórii. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.

Športový podvozok a pohon všetkých kolies

Napriek použitiu dvoch elektrických motorov Enyaq RS v bežnej prevádzke využíva iba pohon zadných kolies, čím šetrí energiu. Predná náprava sa zapája len v situáciách vyžadujúcich zvýšenú trakciu alebo vyšší výkon. V športovom režime je pohon všetkých kolies aktívny nepretržite, čo robí auto dynamickejším a výkonnejším, ale aj energeticky náročnejším.

Verziu RS vybavili účinnejšími dvojpiestovými brzdami na prednej náprave a športovým podvozkom, ktorý znižuje auto vpredu o 15 mm a vzadu o 10 mm. Adaptívne tlmiče DCC si môžete zvoliť ako voliteľnú výbavu, ktorá následne prispôsobuje prácu podvozku aktuálnym podmienkam na ceste.

Vyberáte si medzi menším a väčším?

Zákazníci teraz dostanú na výber medzi menšou a väčšou športovou Škodou. Oba modely sú takmer identické, s minimálnymi rozdielmi okrem športového podvozku (nedostupný v Elroqu) a menších rozmerov. Oba automobily majú prakticky rovnaké výkony, dojazd a dokonca aj podobný vzhľad. Ťažko nájdete inú ponuku, kde je takmer jediným rozdielom medzi autami ich veľkosť.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ktorá verzia Škody Enyaq RS by vás zaujala viac?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Nová Toyota Corolla Cross: Novinka v mestskom teréne prichádza!

Nová Zastava Yugo útočí na trón Dacie! Návrat legendy z Balkánu

Volkswagen priznal porážku: Elektromobily potrebujú benzínovú pomoc


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Sivá nuda na kolesách: Čo sa stalo s farebnými autami?

11.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/K-FK). Kedysi pestrofarebné vozidlá z našich ciest miznú. Čierna, biela a šedá dominujú trhu ojazdených áut. Prečo sa bojíme výrazných…

Zázračný trik za 2 eurá: Ako rozžiariť svetlomety skôr, než vás zastaví polícia

11.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nor Gal). Máte matné svetlomety a bojíte sa policajnej kontroly? Nemusíte investovať do drahých opráv ani nových dielov. Jednoduchý domáci…

Prelomový objav: Ako predĺžiť životnosť batérie až 19-násobne

11.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Kórejskí vedci odhalili kľúčový faktor degradácie batérií, ktorý môže zmeniť budúcnosť elektromobility. Tajomstvo dlhšej životnosti batérií je prekvapivo…

„Nechcem zomrieť bohatý“. Bill Gates plánuje rozdať 99 percent svojho majetku

11.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alexandros Michailidis). Bill Gates, zakladateľ spoločnosti Microsoft, kedysi najbohatší človek na svete a jeden z najvýznamnejších filantropov 21. storočia, práve…

Nord Stream 2 ožíva: Americkí investori už striehnu na ruský plynovod

11.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Sergei Elagin). Švajčiarsky súd dal zelenú hľadaniu nového majiteľa kontroverzného projektu. Kto získa kontrolu nad miliardovou investíciou? Nord Stream 2…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov