Správy, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Japonský obor s naftou, ktorý búra mýty o vymieraní dieselov

10.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT). Najväčšie SUV od Mazdy dokazuje, že naftové motory stále majú čo ponúknuť. Testovali verziu s 3,3-litrovým šesťvalcom, ktorá prekvapila priestorom aj spotrebou. V dobe,...

10.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT).

Najväčšie SUV od Mazdy dokazuje, že naftové motory stále majú čo ponúknuť. Testovali verziu s 3,3-litrovým šesťvalcom, ktorá prekvapila priestorom aj spotrebou.

Mazda CX 80 predná časť
Japonský obor s naftou, ktorý búra mýty o vymieraní dieselov.
Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT

V dobe, keď mnohí výrobcovia opúšťajú dieselové motory v prospech elektrifikácie, prichádza japonská Mazda s odvážnym krokom. Jej najnovší a zároveň najväčší model CX-80 ponúka okrem plug-in hybridného pohonu aj výkonný naftový šesťvalec. Rozhodli sme sa zistiť, či má tento koncept v súčasnosti ešte zmysel, alebo ide len o labutiu pieseň klasických motorov.

Veľký Japonec s európskymi ambíciami

Mazda CX-80 je momentálne najväčším modelom v ponuke japonskej automobilky. S dĺžkou o 25 cm väčšou než menšia CX-60, s ktorou zdieľa platformu aj motorizácie, ponúka priestor pre až sedem cestujúcich. Rázvor náprav presahujúci tri metre sľubuje komfortné cestovanie aj na dlhé vzdialenosti.

Zaujímavosťou je možnosť výberu usporiadania druhého radu sedadiel. Okrem klasickej trojmiestnej lavice si zákazníci môžu vybrať aj dve kreslá, buď s konzolou medzi nimi, alebo s priechodom k tretiemu radu. Testovaný model disponoval klasickou lavicou a siedmimi miestami.

Naftový šesťvalec v čase elektrifikácie? Áno, a je skvelý!

Napriek tomu, že konkurencia postupne opúšťa naftové motory, Mazda sa rozhodla ísť proti prúdu. Nová CX-80 ponúka dve pohonné jednotky – plug-in hybrid, ktorý kombinuje 2,5-litrový benzínový štvorvalec s elektromotorom, a 3,3-litrový radový šesťvalcový diesel e-Skyactiv D s mild-hybridnou technológiou. Vďaka tomu Mazda prináša zákazníkom širšiu paletu možností a uspokojí aj tých, ktorí stále preferujú výhody naftových motorov. Tento krok jasne demonštruje odhodlanie značky ponúkať rozmanité riešenia a prispôsobiť sa rôznym potrebám trhu.

Tento naftový motor produkuje impozantných 254 koní, čo umožňuje tomuto 2,1-tonovému kolosu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 219 km/h. Napriek týmto slušným výkonom nás však najviac prekvapila spotreba – počas testu dosiahli priemernú spotrebu len 7 litrov na 100 kilometrov, čo je vzhľadom na veľkosť a hmotnosť vozidla skutočne pozoruhodný výsledok.

Bordová metalíza Mazda CX-80
Mazda CX-80: Naftový šesťvalec, ktorý zahanbuje konkurenciu spotrebou.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Prémiové ambície za rozumnú cenu

Mazda s modelom CX-80 jasne mieri na hranicu prémiového segmentu. Interiér je takmer identický s menším modelom CX-60, vrátane použitých technológií a materiálov. Všetky verzie sú štandardne vybavené osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Ceny na slovenskom trhu začínajú od 58 890 eur s DPH za naftovú verziu. Vzhľadom na priestor, výbavu a jazdné vlastnosti ide o konkurencieschopnú ponuku, ktorá môže zaujať rodiny hľadajúce priestranné a úsporné SUV.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ktorý typ pohonu by ste si vybrali pre rodinné SUV?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Dubajská polícia jazdí na Rolls-Royce. Policajné auto s motorom V12 bude hliadkovať na bulvároch

Dacia Bigster ohromuje na nemeckej diaľnici: Rumunský hybrid ukázal, čo dokáže

Nová Toyota búra rekordy: Tisíce zákazníkov v rade, servery kolabujú!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Toyota chystá bombu! Nový motor dokáže vyprodukovať až 600 koní

01.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MattMaranMotoring). Japonský gigant Toyota pracuje na revolučnom štvorvalcovom motore, ktorý môže zmeniť budúcnosť benzínových áut. Zatiaľ čo celý svet sa…

Kamión visel nad priepasťou! Vodič uviazol v kabíne smrti

01.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@newscomauhq). Polovica kamióna visela nad priepasťou, polovica stála na zvyškoch mosta. Situácia vodiča bola o to nebezpečnejšia, že kabína visela…

Zákerný podvod s nabíjacími stanicami: Ako sa chrániť pred falošnými QR kódmi

1.7.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Lana_P) Nový zákerný podvod ohrozuje elektromobilistov po celej Európe. Podvodníci prelepujú originálne QR kódy na nabíjacích staniciach svojimi falošnými, ktoré…

7 zlozvykov, ktoré ničia spojku a prevodovku auta. Robíte ich aj vy?

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/IC Production). Od nechania auta so zaradenou rýchlosťou na červenej až po jazdu s nohou na spojke - spôsob, akým…

Ako správne udržiavať klimatizáciu v aute a šetriť palivo

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). V teplom období je klimatizácia v aute nevyhnutná pre pohodlie vodiča aj cestujúcich. Aby však fungovala správne, musí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov