Správy, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Japonský obor s naftou, ktorý búra mýty o vymieraní dieselov

10.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT). Najväčšie SUV od Mazdy dokazuje, že naftové motory stále majú čo ponúknuť. Testovali verziu s 3,3-litrovým šesťvalcom, ktorá prekvapila priestorom aj spotrebou. V dobe,...

10.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT).

Najväčšie SUV od Mazdy dokazuje, že naftové motory stále majú čo ponúknuť. Testovali verziu s 3,3-litrovým šesťvalcom, ktorá prekvapila priestorom aj spotrebou.

Mazda CX 80 predná časť
Japonský obor s naftou, ktorý búra mýty o vymieraní dieselov.
Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT

V dobe, keď mnohí výrobcovia opúšťajú dieselové motory v prospech elektrifikácie, prichádza japonská Mazda s odvážnym krokom. Jej najnovší a zároveň najväčší model CX-80 ponúka okrem plug-in hybridného pohonu aj výkonný naftový šesťvalec. Rozhodli sme sa zistiť, či má tento koncept v súčasnosti ešte zmysel, alebo ide len o labutiu pieseň klasických motorov.

Veľký Japonec s európskymi ambíciami

Mazda CX-80 je momentálne najväčším modelom v ponuke japonskej automobilky. S dĺžkou o 25 cm väčšou než menšia CX-60, s ktorou zdieľa platformu aj motorizácie, ponúka priestor pre až sedem cestujúcich. Rázvor náprav presahujúci tri metre sľubuje komfortné cestovanie aj na dlhé vzdialenosti.

Zaujímavosťou je možnosť výberu usporiadania druhého radu sedadiel. Okrem klasickej trojmiestnej lavice si zákazníci môžu vybrať aj dve kreslá, buď s konzolou medzi nimi, alebo s priechodom k tretiemu radu. Testovaný model disponoval klasickou lavicou a siedmimi miestami.

Naftový šesťvalec v čase elektrifikácie? Áno, a je skvelý!

Napriek tomu, že konkurencia postupne opúšťa naftové motory, Mazda sa rozhodla ísť proti prúdu. Nová CX-80 ponúka dve pohonné jednotky – plug-in hybrid, ktorý kombinuje 2,5-litrový benzínový štvorvalec s elektromotorom, a 3,3-litrový radový šesťvalcový diesel e-Skyactiv D s mild-hybridnou technológiou. Vďaka tomu Mazda prináša zákazníkom širšiu paletu možností a uspokojí aj tých, ktorí stále preferujú výhody naftových motorov. Tento krok jasne demonštruje odhodlanie značky ponúkať rozmanité riešenia a prispôsobiť sa rôznym potrebám trhu.

Tento naftový motor produkuje impozantných 254 koní, čo umožňuje tomuto 2,1-tonovému kolosu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 219 km/h. Napriek týmto slušným výkonom nás však najviac prekvapila spotreba – počas testu dosiahli priemernú spotrebu len 7 litrov na 100 kilometrov, čo je vzhľadom na veľkosť a hmotnosť vozidla skutočne pozoruhodný výsledok.

Bordová metalíza Mazda CX-80
Mazda CX-80: Naftový šesťvalec, ktorý zahanbuje konkurenciu spotrebou.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Prémiové ambície za rozumnú cenu

Mazda s modelom CX-80 jasne mieri na hranicu prémiového segmentu. Interiér je takmer identický s menším modelom CX-60, vrátane použitých technológií a materiálov. Všetky verzie sú štandardne vybavené osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Ceny na slovenskom trhu začínajú od 58 890 eur s DPH za naftovú verziu. Vzhľadom na priestor, výbavu a jazdné vlastnosti ide o konkurencieschopnú ponuku, ktorá môže zaujať rodiny hľadajúce priestranné a úsporné SUV.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ktorý typ pohonu by ste si vybrali pre rodinné SUV?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Dubajská polícia jazdí na Rolls-Royce. Policajné auto s motorom V12 bude hliadkovať na bulvároch

Dacia Bigster ohromuje na nemeckej diaľnici: Rumunský hybrid ukázal, čo dokáže

Nová Toyota búra rekordy: Tisíce zákazníkov v rade, servery kolabujú!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Volkswagen priznal porážku: Elektromobily potrebujú benzínovú pomoc

9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/liyuhan). Nemecká automobilka konečne priznala, že čisto elektrické vozidlá nie sú budúcnosťou, ktorú chcú zákazníci. Preto ponúkne hybridnú alternatívu, ktorá…

Pokuty a trestné body na Slovensku v roku 2025: Čo vás čaká, ak porušíte pravidlá?

9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: facebook.com/KRPZPO). Slovensko sa chystá zaviesť prísnejšie tresty pre vodičov, ktorí porušujú pravidlá cestnej premávky. Od jesene 2025 má začať platiť…

Tajomná dierka pri palivovom uzávere: Viete, na čo slúži? Motoristi často netušia!

9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ako photography). Mysleli ste si, že o svojom aute viete všetko? Malý otvor pod uzáverom palivovej nádrže prekvapuje aj skúsených…

Bez noža a škrabania: Takto odstránite nálepku z auta za pár minút!

9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BrunoK1). Každý motorista to pozná – nálepky na oknách áut dokážu byť poriadnou výzvou. Či už ide o diaľničnú známku,…

Xiaomi ustúpilo: Extrémny výkon modelu SU7 Ultra opäť v rukách majiteľov

9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@XXA843). Po vlne kritiky musela čínska automobilka prehodnotiť svoje rozhodnutie obmedziť výkon svojho najvýkonnejšieho elektromobilu. Majitelia si nenechali zobrať to,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov