6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roman Belogorodov).
Čínska automobilka Great Wall Motor (GWM) pripravuje športový voz, ktorý má prekonať legendárne Ferrari. Po piatich rokoch vývoja sa chystá šokovať svet výkonom, ktorý údajne „vyvolá explóziu hormónov a adrenalínu“.

Foto: shutterstock.com/Roman Belogorodov
Čínske automobilky už niekoľko rokov úspešne dobývajú svetový trh s elektromobilmi, no teraz prichádzajú s ďalším odvážnym krokom. Spoločnosť Great Wall Motor, známa predovšetkým výrobou SUV a pick-upov, chce vstúpiť do exkluzívneho klubu výrobcov superšportov a rovno mieri na trón.
Ferrari v hľadáčiku: Päť rokov tajného vývoja
Technický riaditeľ GWM, Wu Huixiao, v rozhovore pre čínsku sociálnu sieť Weibo prekvapivo otvorene prehovoril o ambicióznom projekte. Podľa jeho slov automobilka už päť rokov pracuje na superšporte, ktorý má byť lepší ako Ferrari SF90 Stradale. Toto odvážne vyhlásenie nenecháva nikoho na pochybách – Čína sa chystá zatriasť svetom superšportov.
„Musíme postaviť auto, ktoré zvýši adrenalín, spôsobí explóziu hormónov a dopamínu,“ vyhlásil Wu Huixiao s nadšením, čím jasne naznačil, že nejde len o technický projekt, ale o emocionálny zážitok.
Nürburgring ako kľúč k úspechu
Aby dosiahli svetovú úroveň, Číňania dokonca priviedli do krajiny experta na legendárny okruh Nürburgring. Ten im má pomôcť vyladiť podvozok tak, aby zvládol náročné podmienky tohto nemeckého pekla pre automobily.
Cesta k vytvoreniu superšportu však nie je bez prekážok. Wu otvorene priznal problémy s výrobou karbónovej konštrukcie a výzvami spojenými so znižovaním nákladov. Práve tieto faktory sú dôvodom, prečo projekt napriek päťročnému vývoju ešte nebol oficiálne predstavený.
Čo poháňa čínske ambície?
Hoci GWM nedávno predstavil dvojito prepĺňaný 4,0-litrový osemvalec pre luxusné vozidlá, Wu naznačil, že tento motor je pre pripravovaný superšport príliš veľký. Automobilka má v ponuke aj dvojito prepĺňaný 3,0-litrový šesťvalec v modeli Tank 700 ako súčasť plug-in hybridného systému s výkonom 516 koní. Ešte impozantnejší je Tank 500 Hi4-Z s ohromujúcimi 851 koňmi z plug-in hybridného pohonu, ktorý kombinuje 2,0-litrový štvorvalec s dvoma elektromotormi.
Zmienka o Ferrari SF90 Stradale naznačuje, že aj nový čínsky superšport bude pravdepodobne plug-in hybrid. Čína už má rastúci segment plne elektrických športových vozidiel vrátane modelov BYD Yangwang U9 a GAC Aion Hyper SSR, takže hybridná technológia by mohla byť kľúčom k odlíšeniu sa.

Foto: shutterstock.com/Make more Aerials
Prestíž vs. technológia a cena
Pikantným detailom je, že podľa čínskych médií bol predseda GWM Jack Wei spozorovaný za volantom Ferrari SF90. Toto len potvrdzuje, že spoločnosť mieri skutočne vysoko a detailne študuje svojho súpera.
Napriek všetkým ambíciám však zostáva otázne, či aj technicky dokonalejší a cenovo dostupnejší čínsky superšport dokáže konkurovať prestíži značky z Maranella. Na domácom čínskom trhu, kde miestne značky získavajú na popularite vďaka technologicky vyspelým elektromobilom s dlhším dojazdom a často výrazne nižšími cenami než ich západní konkurenti, to možno nebude problém.
Mimo Číny však bude predaj high-end športového auta náročnou úlohou, aj keď bude ponúkané za oveľa nižšiu cenu. Je ťažké si predstaviť, že by fanúšikovia Ferrari rušili objednávky kvôli vozidlu od GWM alebo BYD.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Diabolsky silná beštia v tele SUV
Ako sa mení prvá trieda v leteckých spoločnostiach?
Americká legenda sa mení na nepoznanie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.