2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197).
Čínsky automobilový gigant, ktorý vlani predbehol Teslu v predaji elektromobilov, ohlasuje prekvapivý obrat v stratégii. Do konca roka prinesie na európsky trh dva nové plug-in hybridy. Zákazníci zrejme ešte nie sú pripravení na čisto elektrické vozidlá.

Foto: youtube.com/@carshowtv9197
Čínska automobilka BYD, ktorá sa vlani stala svetovým lídrom v predaji elektromobilov, prehodnocuje svoju európsku stratégiu. Spoločnosť dospela k záveru, že európski zákazníci zatiaľ nie sú pripravení na úplný prechod k elektromobilom tak rýchlo, ako sa očakávalo. Preto sa rozhodla posilniť svoje portfólio o hybridné modely, ktoré majú presvedčiť nerozhodnutých motoristov.
Európa ešte nie je pripravená na elektrickú revolúciu
„Nie každý je pripravený na elektrické vozidlá. Potrebujeme aj iné alternatívy, ktorými presvedčíme zákazníkov,“ vyjadrila sa Maria Grazia Davino, predstaviteľka BYD, počas konferencie Reuters Auto v Stuttgarte. Zároveň dodala: „Každý mesiac hľadáme najlepšiu rovnováhu medzi tým, čo zákazník chce a čo robí našu distribúciu úspešnou.“
Čínsky výrobca sa stretáva s viacerými výzvami na európskom trhu. Nedostatočný počet predajcov, obmedzené znalosti lokálnych trhov a chýbajúce hybridné modely v ponuke spôsobili, že predaje BYD v Európe zatiaľ nedosahujú očakávané hodnoty. Práve preto spoločnosť teraz mení svoju taktiku.
Dva nové hybridy už tento rok
BYD plánuje do konca roka 2025 uviesť na európsky trh dva nové plug-in hybridné modely. V súčasnosti ponúka v Európe len jeden hybrid – BYD Seal DM-i, ktorý využíva malý benzínový motor na dobíjanie batérie a predĺženie dojazdu vozidla.
Automobilka sa chce v budúcnosti opierať o dva „piliere“ – hybridné vozidlá a svoju elektrickú flotilu. Táto dvojkoľajná stratégia má prilákať širšie spektrum zákazníkov, vrátane tých, ktorí ešte váhajú s prechodom na čisto elektrický pohon.
Expanzia pokračuje – vrátane Slovenska
Napriek zmenám v produktovej stratégii, BYD nezastavuje svoju expanziu v Európe. Spoločnosť buduje národné predajné siete po celom kontinente, aby zlepšila distribúciu svojich vozidiel, poskytovala servis zákazníkom a prispôsobila marketing lokálnym spotrebiteľom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Spaľovací motor a elektromobil v dokonalej harmónii
Novinka na štyroch kolesách: Stellantis štartuje novú éru batérií
SUV, ktoré vás očarí dizajnom priamo z konceptu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.