Správy, Zaujímavosti,

Čínske autá valcujú Európu: predaj narástol o 64 %, no elektromobily zaostávajú

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia). Pokračujúca čínska invázia na európsky automobilový trh je nezastaviteľná. Predaj čínskych vozidiel v priebehu roka stúpol o úctyhodných 64 %. Zároveň sa však ukazuje,...

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).

Pokračujúca čínska invázia na európsky automobilový trh je nezastaviteľná. Predaj čínskych vozidiel v priebehu roka stúpol o úctyhodných 64 %. Zároveň sa však ukazuje, že elektromobily už nie sú ich hlavným tromfom, nahrádzajú ich hybridy a benzínové modely. Prečo je tomu tak?

Byd Sealion7
Čínske autá valcujú Európu: predaj narástol o 64 %, no elektromobily zaostávajú.
Foto: youtube.com/@EVPedia

Čínske značky v Európe? Už nielen lacné elektromobily!

Čínske automobilky si v Európe upevňujú pozície a ich predaje rastú raketovým tempom. V priebehu posledného roka predali o 64 % áut viac než v predchádzajúcom období. Podľa údajov spoločnosti Dataforce sa v Európe predalo 38 902 čínskych áut, čím ich trhový podiel vzrástol z 2,5 % na súčasných 4,1 %.

Znie to ako ďalší triumf elektromobilov, ktorými Čína ovládla časť trhu, no paradoxne, za týmto nárastom stoja najmä modely so spaľovacím motorom a hybridy. Elektromobilom totiž pribrzdili predaje vysoké clá, ktoré sťažujú ich konkurencieschopnosť.

Elektromobily v úzadí, hybridy na vzostupe

Kým predaje čínskych elektromobilov za posledný rok klesli o 3,4 %, plug-in hybridy zaznamenali neuveriteľný nárast o 321 %. Príkladom je model BYD Seal U, ktorý sa ponúka v dvoch verziách – plne elektrickej a plug-in hybridnej. Zatiaľ čo elektrický model predal „len“ 519 kusov, hybridná verzia si našla až 2 281 kupcov.

Podobný úspech zaznamenala aj značka Omoda, dcérska spoločnosť Chery, ktorá napríklad v Španielsku boduje práve benzínovými modelmi. Značky ako MG či BYD tiež zažívajú úspechy. Na druhej strane, nie všetkým čínskym značkám sa darí. Lynk & Co, Zeekr či Xpeng majú ťažkosti preraziť, zatiaľ čo Nio predalo v celej Európe len 73 vozidiel.

Prečo hybridy a benzínové modely?

Čínske automobilky sa rýchlo prispôsobujú európskym predpisom a clám. Preto sa namiesto elektromobilov zameriavajú na vozidlá so spaľovacími motormi a plug-in hybridy, ktoré nepodliehajú takým vysokým poplatkom. Navyše, hybridy ponúkajú kompromisný variant pre tých, ktorí ešte nie sú pripravení na plnú elektrifikáciu.

Zároveň, čínske značky ako BYD či MG lákajú európskych zákazníkov kombináciou atraktívnej ceny, moderného dizajnu a technológií.

Čo to znamená pre európskych výrobcov?

Rastúca prítomnosť čínskych automobiliek na európskom trhu je varovaním pre miestnych výrobcov. Tí musia čeliť nielen technologickým výzvam, ale aj cenovému tlaku, ktorý čínske značky prinášajú. Navyše, ak budú hybridy a benzínové modely od Číňanov naďalej rásť, môže to spomaliť prechod na elektromobilitu, čo je hlavnou stratégiou EÚ pre znižovanie emisií.

BYD Seal
BYD Seal U: Hybrid, ktorý poráža elektrickú konkurenciu.
Foto: youtube.com/@ThunderGears

Budúcnosť čínskych áut na európskych cestách

Zdá sa, že čínske automobilky si našli spôsob, ako obísť clá a zároveň zaujať európskych zákazníkov. Priestor pre rast je stále veľký a ich podiel na trhu bude pravdepodobne ďalej stúpať. Otázkou zostáva, ako na tento tlak zareagujú nielen európski výrobcovia, ale aj regulácie.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čínske autá v Európe. Kúpili by ste si ich?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Európska únia preveruje BYD v Maďarsku: Hrozia miliónové pokuty?

Čínska ofenzíva na európskych cestách: BYD plánuje vlastnú továreň na batérie v Európe!

Predátor na kolesách, ktorý odvezie celú rodinu za slušné peniaze


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Syntetický „superlist“, ktorý mení CO2 na palivo: Budúcnosť dopravy je tu!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: instagram.com/berkeleylab/). Predstavte si svet, kde by ste mohli tankovať svoje auto úplne ekologicky – priamo zo vzduchu pomocou slnečnej energie.…

Koniec snov o elektrických autách? Automobilka dostáva tvrdú lekciu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Ikonická nemecká automobilka Porsche, čelí šokujúcej realite – ich elektrické vozidlá môžu na najväčšom svetovom trhu úplne zlyhať.…

Trump cúvol! Svetový automobilový priemysel oslavuje kľúčový obrat

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CBSNews). Donald Trump potvrdil, že jeho administratíva zníži kontroverzné clá na automobilové diely. Tieto opatrenia, ktoré mali pôvodne podporiť americký…

Ruský automobilový trh na kolenách: Ani boháči si už nepomôžu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AntonSAN). Ruský automobilový trh sa rúti do záhuby a ani luxusné značky už nedokážu nájsť svoje miesto na trhu. Predaje…

Kúpil si späť svoje vlastné ukradnuté auto – tento príbeh je ako zo sveta sci-fi!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/PaulLP). Muž sa stal hlavným aktérom bizarného prípadu, keď si nevedomky kúpil späť svoje vlastné auto, ktoré mu pred niekoľkými…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov