Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen šetrí na všetkých frontoch: Znižujú platy aj najvyššiemu manažmentu!

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/nitpicker). Legendárny nemecký automobilový gigant Volkswagen čelí finančným problémom, aké si doteraz málokto dokázal predstaviť. Okrem masových prepúšťaní a zatvárania továrni sa rozhodli šetriť aj...

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/nitpicker).

Legendárny nemecký automobilový gigant Volkswagen čelí finančným problémom, aké si doteraz málokto dokázal predstaviť. Okrem masových prepúšťaní a zatvárania továrni sa rozhodli šetriť aj na vlastnom vedení. Dokáže koncern týmto krokom zvrátiť svoju nepriaznivú situáciu?

Volkswagen budova
Volkswagen šetrí na všetkých frontoch: Znižujú platy aj najvyššiemu manažmentu!
Foto: shutterstock.com/nitpicker

Volkswagen pod tlakom: Kedy praskne bublina?

Koncern Volkswagen, ktorý je dlhodobo považovaný za jeden zo základných pilierov nemeckého automobilového priemyslu, sa dostáva do vážnych finančných ťažkostí. Generálny riaditeľ Olivier Blume priznal, že ekonomická situácia spoločnosti je čoraz náročnejšia, čo si vyžiadalo zavedenie štrukturálnych zmien.

Tieto opatrenia zahŕňajú masové prepúšťanie zamestnancov, uzatváranie niektorých výrobných závodov a dokonca aj prehodnocovanie zmlúv s dodávateľmi. Kritická situácia však vyžaduje radikálne kroky, a preto sa šetrenie dotklo aj samotného vedenia firmy.

Straty práce a masové protesty: Zamestnanci bojujú o svoje miesta

Masové prepúšťanie a neistota na pracoviskách spôsobili vlani v Nemecku vlnu štrajkov. Zamestnanci deviatich hlavných závodov Volkswagenu, vrátane vlajkovej fabriky na elektromobily v Zwickau, vyšli do ulíc a demonštrovali proti zamýšľaným opatreniam.

Štrajk Volkswagen
Volkswagen pod tlakom protestujúcich zamestnancov.
Foto: youtube.com/@dwnews

Tisíce pracovníkov požadovali, aby vedenie koncernu nieslo svoj podiel zodpovednosti za ekonomické problémy a šetrenie sa neobmedzilo len na prepúšťanie obyčajných zamestnancov. Po tlaku odborov a protestoch nakoniec manažment Volkswagenu pristal na zníženie svojich vlastných platov.

Manažéri Volkswagenu ukazujú „dobrý príklad“

V snahe upokojiť situáciu vedenie Volkswagenu už v minulom roku oznámilo zníženie svojich miezd o 5 %. Tento rok však išli ešte ďalej. Generálny riaditeľ Olivier Blume a osem ďalších členov predstavenstva sa rozhodli znížiť svoje platy o ďalších 11 % počas nasledujúcich dvoch rokov.

Hoci toto percento nie je na prvý pohľad príliš vysoké, ide o skutočne veľké sumy. Blume, ktorý si doteraz mohol zarobiť až 9,7 milióna eur ročne vrátane bonusov, sa tak dobrovoľne zrieka jedného milióna eur.

Olivier Blume Generálny riaditeľ Volkswagen
Generálny riaditeľ Olivier Blume znižuje svoj miliónový plat.
Foto: shutterstock.com/Markus Wissmann

Miliónové platy a otázky spravodlivosti

Kým sa generálny riaditeľ vzdáva časti svojho astronomického platu, mnohí zamestnanci Volkswagenu sa pýtajú, či to stačí. Niektorí odborníci tvrdia, že takéto gestá sú skôr symbolické a nepostačujú na riešenie hlbokých finančných problémov koncernu.

Na druhej strane treba uznať, že tieto kroky môžu poslať jasný signál o ochote vedenia podieľať sa na sanácii firmy. S otázkou, či je to dostatočné na stabilizáciu Volkswagenu, sa však musíme obrátiť na budúcnosť.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Ktorá batéria je lepšia? Tesla alebo BYD? Výsledky testovania vás prekvapia!

Black Bison: SUV, ktoré vyzerá ako tank na kolesách!

Ferrari: Na jednom predanom aute zarobí viac, než stojí Porsche 911!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Šéf Toyoty: „Športové auto musí voňať benzínom!“ Elektrické modely ho nechytili za srdce

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/El editorial). Akio Toyoda, legendárny šéf japonskej automobilky, zostáva verný benzínovým motorom a hlučným výfukom. Elektromobilita ho ako vášnivého jazdca…

Ferrari 296 Speciale: Rýchlosť, ktorá berie dych, a dizajn z iného sveta

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari). Ferrari opäť posúva hranice možného. Model 296 Speciale, najnovší prírastok do exkluzívnej rodiny Speciale, prináša takmer 900 koní, revolučný…

Američania v šoku: Rebelanti z Jemenu utopili stíhačku za 67 miliónov dolárov!

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ABCNews). Americké námorníctvo zažíva ťažké chvíle v Červenom mori, kde pri manévri na únik pred útokmi jemenských povstalcov Húsí prišlo…

Obľúbené SUV v novom šate a terénnou verziou

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Honda). Obľúbené rodinné SUV Honda CR-V prichádza s dlho očakávanou inováciou. Bezdrôtové pripojenie telefónu už nebude výsadou len drahších modelov.…

Najvšestrannejší model Dacie má vo svojej ponuke aj naftový motor.

2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInsightHub). Najpraktickejší model rumunskej značky skrýva tajomstvo, o ktorom mnohí slovenskí motoristi ani netušia. Dacia Jogger s dieselovým motorom existuje,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov