Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen šetrí na všetkých frontoch: Znižujú platy aj najvyššiemu manažmentu!

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/nitpicker). Legendárny nemecký automobilový gigant Volkswagen čelí finančným problémom, aké si doteraz málokto dokázal predstaviť. Okrem masových prepúšťaní a zatvárania továrni sa rozhodli šetriť aj...

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/nitpicker).

Legendárny nemecký automobilový gigant Volkswagen čelí finančným problémom, aké si doteraz málokto dokázal predstaviť. Okrem masových prepúšťaní a zatvárania továrni sa rozhodli šetriť aj na vlastnom vedení. Dokáže koncern týmto krokom zvrátiť svoju nepriaznivú situáciu?

Volkswagen budova
Volkswagen šetrí na všetkých frontoch: Znižujú platy aj najvyššiemu manažmentu!
Foto: shutterstock.com/nitpicker

Volkswagen pod tlakom: Kedy praskne bublina?

Koncern Volkswagen, ktorý je dlhodobo považovaný za jeden zo základných pilierov nemeckého automobilového priemyslu, sa dostáva do vážnych finančných ťažkostí. Generálny riaditeľ Olivier Blume priznal, že ekonomická situácia spoločnosti je čoraz náročnejšia, čo si vyžiadalo zavedenie štrukturálnych zmien.

Tieto opatrenia zahŕňajú masové prepúšťanie zamestnancov, uzatváranie niektorých výrobných závodov a dokonca aj prehodnocovanie zmlúv s dodávateľmi. Kritická situácia však vyžaduje radikálne kroky, a preto sa šetrenie dotklo aj samotného vedenia firmy.

Straty práce a masové protesty: Zamestnanci bojujú o svoje miesta

Masové prepúšťanie a neistota na pracoviskách spôsobili vlani v Nemecku vlnu štrajkov. Zamestnanci deviatich hlavných závodov Volkswagenu, vrátane vlajkovej fabriky na elektromobily v Zwickau, vyšli do ulíc a demonštrovali proti zamýšľaným opatreniam.

Štrajk Volkswagen
Volkswagen pod tlakom protestujúcich zamestnancov.
Foto: youtube.com/@dwnews

Tisíce pracovníkov požadovali, aby vedenie koncernu nieslo svoj podiel zodpovednosti za ekonomické problémy a šetrenie sa neobmedzilo len na prepúšťanie obyčajných zamestnancov. Po tlaku odborov a protestoch nakoniec manažment Volkswagenu pristal na zníženie svojich vlastných platov.

Manažéri Volkswagenu ukazujú „dobrý príklad“

V snahe upokojiť situáciu vedenie Volkswagenu už v minulom roku oznámilo zníženie svojich miezd o 5 %. Tento rok však išli ešte ďalej. Generálny riaditeľ Olivier Blume a osem ďalších členov predstavenstva sa rozhodli znížiť svoje platy o ďalších 11 % počas nasledujúcich dvoch rokov.

Hoci toto percento nie je na prvý pohľad príliš vysoké, ide o skutočne veľké sumy. Blume, ktorý si doteraz mohol zarobiť až 9,7 milióna eur ročne vrátane bonusov, sa tak dobrovoľne zrieka jedného milióna eur.

Olivier Blume Generálny riaditeľ Volkswagen
Generálny riaditeľ Olivier Blume znižuje svoj miliónový plat.
Foto: shutterstock.com/Markus Wissmann

Miliónové platy a otázky spravodlivosti

Kým sa generálny riaditeľ vzdáva časti svojho astronomického platu, mnohí zamestnanci Volkswagenu sa pýtajú, či to stačí. Niektorí odborníci tvrdia, že takéto gestá sú skôr symbolické a nepostačujú na riešenie hlbokých finančných problémov koncernu.

Na druhej strane treba uznať, že tieto kroky môžu poslať jasný signál o ochote vedenia podieľať sa na sanácii firmy. S otázkou, či je to dostatočné na stabilizáciu Volkswagenu, sa však musíme obrátiť na budúcnosť.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Ktorá batéria je lepšia? Tesla alebo BYD? Výsledky testovania vás prekvapia!

Black Bison: SUV, ktoré vyzerá ako tank na kolesách!

Ferrari: Na jednom predanom aute zarobí viac, než stojí Porsche 911!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Povinné systémy v autách, ktoré nefungujú: Prečo viac otravujú, než pomáhajú?

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MAYA LAB). Nové autá sú plné modernej techniky, ktorá má zvyšovať bezpečnosť. Mnohé z týchto systémov sú dokonca povinné. Problém…

Dacia valcuje Európu! Ako sa z outsidera stal líder trhu?

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/samoila ionut). Myslíte si, že sa za posledných 20 rokov na trhu s autami nič zásadné nezmenilo, okrem nárastu popularity…

Hackerský útok s nečakaným koncom: V Holandsku vypli radary, vodiči oslavujú!

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/joyfull). Kybernetické útoky zvyčajne prinášajú chaos a strach. V Holandsku však nedávny incident spôsobil pravý opak. Hackeri, pravdepodobne napojení na…

Šéf vás sleduje cez GPS v aute? Toto sú vaše práva, ktoré musíte poznať!

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/felixmontana). Máte služobné auto a tušíte, že je v ňom GPS? Mnohí vodiči ani len netušia, aké sú ich práva…

Koniec lacného jazdenia? Nová daň z kilometrov sa blíži, dotkne sa každého!

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Andrey Mihaylov). Zabudnite na spotrebnú daň z benzínu a nafty, ako ju poznáme. Prichádza revolúcia v zdaňovaní motoristov, ktorá sa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov