Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Lacný elektromobil od VW? Ani za cenu Fabie sa v Číne nepredáva!

10.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski). Volkswagen zúfalo skúša preraziť na čínskom trhu. Svoje kľúčové elektrické vozidlo ID.3 ponúka miestnym zákazníkom za cenu, ktorá by u nás zodpovedala novému...

10.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski).

Volkswagen zúfalo skúša preraziť na čínskom trhu. Svoje kľúčové elektrické vozidlo ID.3 ponúka miestnym zákazníkom za cenu, ktorá by u nás zodpovedala novému hatchbacku nižšej triedy. Napriek tomu zažíva totálny neúspech. Prečo? Problém zjavne nie je len v cene.

Nový Volkswagen ID.3 pohľad spredu
Lacný elektromobil od VW? Ani za cenu Fabie sa v Číne nepredáva!
Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski

Elektrická revolúcia? Zatiaľ len na papieri

Elektromobily sú prezentované ako budúcnosť automobilizmu. Mnohí tvrdia, že keď sa ich cena zníži, stanú sa predajným hitom. Najnovší príklad z Číny však ukazuje, že to tak nemusí byť. Volkswagen ID.3, ktorý sa v Európe predáva za vyše približne 33-tisíc eur, ponúka čínskym zákazníkom za polovicu – za približne 15-tisíc eur. A aj tak oň takmer nikto nejaví záujem.

Prečo Číňanov ID.3 neláka?

Je dôležité pochopiť, prečo je ID.3 v Číne prepadákom, hoci je cenovo dostupnejší ako kedykoľvek predtým. Hlavným dôvodom je nekonkurencieschopnosť modelu. S batériou o kapacite 52 kWh a žalostne obmedzenou výbavou, ktorú Volkswagen nazýva Pure Limited, je toto auto pre mnohých zákazníkov neatraktívne.

Za takúto cenu si čínski zákazníci môžu vybrať domáce elektrické autá, ktoré ponúkajú viac – väčší dojazd, vyššiu kvalitu a často aj lepšiu výbavu. Napríklad modely od čínskych značiek BYD alebo NIO majú nielen lepšie parametre, ale aj nižšiu cenu.

Výbava, ktorá skôr odrádza

Volkswagen ID.3 vo verzii Pure Limited skutočne nenadchne. Batéria s kapacitou 52 kWh (ekvivalent 15-litrovej nádrže na naftu) neposkytne veľkorysý dojazd, a nabíjanie trvá večnosť – doma viac ako osem hodín a na rýchlonabíjačke približne pol hodiny. Navyše, výbava je tak chudobná, že aj zoznam prvkov ako „zatmavené zadné okná“ vyznieva skôr ako vtip.

Sila domácej konkurencie

Čínsky trh je pre zahraničné automobilky tvrdou skúškou. Domáci výrobcovia elektrických áut nielenže ponúkajú konkurencieschopnejšie produkty, ale aj lepšie chápu potreby miestnych zákazníkov. Volkswagen ID.3, napriek nízkej cene, nedokáže súperiť s modelmi, ako sú BYD Dolphin alebo Wuling Hongguang Mini EV.

BYD Dolphin
Čínski zákazníci volia radšej domáce značky. Prečo asi?
Foto: youtube.com/@evsreport

Lekcia pre Volkswagen

Čísla hovoria jasne – v Číne sa tento rok predalo len 2 463 kusov modelu ID.3. Pre porovnanie, model Sagitar (čínsky ekvivalent Jetty) dosiahol 28 326 predaných kusov. Dokonca aj čínsky Mercedes triedy E, ktorý patrí medzi prémiové modely, sa predáva lepšie.

Volkswagen by si z tohto výsledku mal vziať poučenie. Elektromobily majú budúcnosť, ale len vtedy, ak dokážu zákazníkom ponúknuť skutočnú pridanú hodnotu. Pokiaľ budú stavať na „mŕtvom koňovi“, ktorého už nevedia oživiť, riskujú, že stratia nielen čínsky trh, ale aj dôveru zákazníkov po celom svete.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Kúpili by ste si elektrický Volkswagen ID.3, ak by stál ako nová Fabia?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Volkswagen vracia tlačidlá: „Je to auto, nie telefón!

Nový motor je na ceste do sériovej výroby!

Ako zničiť Lamborghini Diablo (a ešte sa na to pozerať)


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Trump cúvol! Svetový automobilový priemysel oslavuje kľúčový obrat

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CBSNews). Donald Trump potvrdil, že jeho administratíva zníži kontroverzné clá na automobilové diely. Tieto opatrenia, ktoré mali pôvodne podporiť americký…

Ruský automobilový trh na kolenách: Ani boháči si už nepomôžu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AntonSAN). Ruský automobilový trh sa rúti do záhuby a ani luxusné značky už nedokážu nájsť svoje miesto na trhu. Predaje…

Kúpil si späť svoje vlastné ukradnuté auto – tento príbeh je ako zo sveta sci-fi!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/PaulLP). Muž sa stal hlavným aktérom bizarného prípadu, keď si nevedomky kúpil späť svoje vlastné auto, ktoré mu pred niekoľkými…

Benzín alebo diesel? Ktoré auto vám skutočne ušetrí viac peňazí?

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/alexgo.photography). Výber medzi benzínovým a dieselovým motorom patrí k rozhodnutiam, ktoré najviac ovplyvnia vašu peňaženku. Ktorý typ auta je však…

SUV s DNA Dacie Bigster, ktoré sa chystá dobýjať svet!

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tuningblogeu). Renault odhalil svoje plány na nové kompaktné SUV model Boreal, ktorý zamieri na trhy Latinskej Ameriky. Toto nové vozidlo,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov